Kiekvieni nauji metai atneša naujų vėjų į daugelį sričių, ne išimtis ir komunikacija. Čia svarbu laiku pastebėti pasikeitimus ir prisitaikyti prie naujienų. Kas bus svarbu 2019 metais? Ar bus didelių pasikeitimų? Kas pasikeis Facebook? Kaip keistis komunikacijos specialistui, kad spėtų su besikeičiančiu pasauliu? Visa tai ir dar daugiau aptarsime šiame straipsnyje.
Šiandien iš komunikacijos specialisto norima vis daugiau, neužtenka vien teorinių žinių ar įgytos praktikos, svarbiau yra lankstumas, gebėjimas greitai sureaguoti į naujoves ir spėti prisitaikyti. Daugybė komunikacijos kanalų ir jų įvairumas, suteikia galimybę pasiekti skirtingas auditorijas, o tai specialistams suteikia daugiau laisvės. Tačiau daugiau ne visada yra geriau, nes šiuo atveju reikia suvaldyti augantį komunikacijos kanalų kiekį bei komunikaciją juose, o čia atsiranda ir netikrų naujienų ar pasenusių įvykių rizika. Komunikacijos specialistės Linos Jakučionienės teigimu „komunikacijos specialistai privalės sutelkti savo pastangas ir sugebėti duoti atkirtį melagingų naujienų apie organizaciją ar prekės ženklą grėsmei. Tai reiškia, kad komunikacijos ekspertai privalo budriai stebėti viešąją erdvę ir užbėgti už akių krizės užuomazgoms“. Ar pavyks kovoti su melagingomis naujienomis 2019 metais parodys tik laikas.
„komunikacijos specialistai privalės sutelkti savo pastangas ir sugebėti duoti atkirtį melagingų naujienų apie organizaciją ar prekės ženklą grėsmei. Tai reiškia, kad komunikacijos ekspertai privalo budriai stebėti viešąją erdvę ir užbėgti už akių krizės užuomazgoms-L. Jakučionienė.“
Turbūt net nereikia pristatinėti socialinio tinklo Facebook, nes jo paskyrą turi jau daugiau nei pusė Lietuvos gyventojų. A.Žakas sako, kad dabar „Facebook“ vartotojų skaičius auga iš lėto, tačiau vis ilgėja jame praleidžiamas laikas. Per pastaruosius du metus jame praleidžiamas laikas padvigubėjo, o paskutiniais metais itin išaugo vyresnių žmonių naudojimasis Facebook. Pasikeitė ne tik laikas ir amžius, bet ir privatumas. Anksčiau „Facebooke“ vartotojai buvo labiau linkę kelti turinį viešai, savo paskyroje. Tuo tarpu dabar vis daugiau lankytojų nori privatumo – bendrauti privačiau, mažesnėse grupėse, rašydami privačias žinutes.
Facebook vartotojus labai žavi naujiena, kurioje rašant įrašus jie dingsta per 24 valandas, todėl paprastus įrašus ant vartotojų paskyros sienos keis „Facebook stories“. Rinkodaros ekspertai prognozuoja, kad 2019 m. žmonės bus labiau linkę turinį žiūrėti ne savo „Facebook“ naujienų sraute, o tiesiog „Facebook Stories“ srityje. Tikėtina, kad taip pasimes mažiau svarbios informacijos. Pasak p. Zuckerbergo Facebook ir toliau keisis ir prisitaikys prie vis kintančių vartotojų poreikių. (Daugiau apie Facebook tendencijas 2019 galite skaityti ⇒čia)
„pasak A.Žako – vis daugiau lankytojų nori privatumo – bendrauti privačiau, mažesnėse grupėse, rašydami privačias žinutes“
„poreikis diegti kokybės ir efektyvumo valdymo sertifikatus bei standartus ryškėja ir komunikacijos rinkoje“
Akivaizdu, kad naujų iššūkių komunikacijos specialistams artimiausiais metais tikranetrūks, o poreikis prisitaikyti prie kintančio pasaulio tik augs. Svarbiausia nepasimesti tarp informacijos gausos ir gebėti atsirinkti tikras ir populiarias naujienas. Reikės neužmigti ir vadovautis ne vien pasenusia strategija, o bandyti kažką naujo, kitokio, kūrybiško. Tuo tarpu 2019 metais svarbu bus išmanyti socialinių tinklų detales. Rinkodaros ir komunikacijos specialistai žinodamai socialinių tinklų tendencijas, galės dažniau pasiekti savo esamą bei naują auditoriją.