• Pamiršai slaptažodį?

Kas šiomis dienomis mus skatina pirkti?

Šiais, greitai besikeičiančių bei tobulėjančių technologijų laikais, reklama žmogui atrodo visiškai paprastu kasdieniu reiškiniu, į kurį daugelis nė neatkreipiame dėmesio, tačiau kartais nė patys nesusimąstome, kaip pamatytas reklaminis filmukas priverčia galvoti apie siūlomą produktą bei norėti jį įsigyti. Tad visiškai neveltui šiandien reklama yra viena pagrindinių komunikacijos sričių ar būdų, kuri įmonėms padeda sėkmingai vystytis. Šiuolaikinė reklama daro didžiulę įtaką visuomenei, kuri vien tik jos dėka, perka vis daugiau ir daugiau produktų, nepaisant esamo poreikio. Tačiau šiais laikais to išvengti neįmanoma, kuomet vartotojų pasaulyje tokia didžiulė pasiūla bei konkurencija tarp gamintojų bei pardavėjų.

Visuomenėje vartotojiškumas nebuvo toks stiprus visą laiką. Kaip pavyzdį, paimkime Lietuvą Sovietinės okupacijos laikotarpiu kuomet žmonės stovėdavo eilėse prie maisto ne dėl to, jog buvo išpardavimas ar visose televizijose išreklamuota akcija, o todėl, kad nebuvo visiškai jokio produktų pasirinkimo, todėl būtent tai skatino žmones laukti po kelias valandas eilėse, norint gauti bent šiokių tokių produktų. Anksčiau reklama buvo skirta informuoti. Tačiau ilgainiui tobulėjant technologijoms, augant paklausai bei, žinoma, pasiūlai komunikuojamos reklamos žmonėms daro didžiulę įtaką – reklama dabar komunikacijos būdas, naudojamas padrąsinti, įtikinti ar galbūt net manipuliuoti auditorija, tokiu būdu siekiant juos paskatinti pradėti arba tęsti kažkokį veiksmą.

Šiais laikais žmonės stovi eilėse ne prie maisto produktų, o prie ką tik naujai išleistų išmaniųjų telefonų parduotvės. Kaip pavyzdį, galime prisiminti garsios ir pasaulyje visiems žinomos parduotuvės „Apple“ atvejį, kuomet prieš jiems išleidžiant naują telefono „Iphone“ modelį dar prieš porą dienų nusidriekė eilė. Tad, galime teigti, jog kiekvienam vertėtų susimąstyti, ar ta pamatyta reklama tikrai yra mums į gerą, ar tai nėra tik dar vienas reklaminis bandymas parduoti savo produktą.

Nuotr. Skaidrė Leipusaitė. Žmonės eilėje prie „Apple“ parduotuvės

Garsus pasaulio sociologas Z. Baumanas teigia, jog „Reklama kaip pažadų industrija“, niekada negalime žinoti ar taip puikiai išgirtas bei geriausiais epitetais apibūdintas produktas tikrai bus toks geras. Dabar įmonės reklamuodamos savo prekes ne tik, kad daug žada tačiau, komunikuodamos dar kuria vertę, kad žmogus dar labiau norėtų pirkti, kaip kad antai kosmetikos milžino „Loreal“ reklaminis šūkis „Nes aš to verta“, kuris moterį gali kiek sugluminti, sukelti dviprasmes mintis jos galvoje. Jeigu ji neperka vieno ar kito produkto, galbūt ji jo iš tiesų ir nėra verta? Tad su šiuo šūkiu, iš esmės, yra žaidžiama merginų bei moterų jausmais, jų pilnavertiškumo jausmu. Taip skatinama vartoti ir kuo daugiau, nes juk kiekviena verta kremo ar kažkokios naujos kreminės pudros. Tad reklamų komunikacija kiekvienai įmonei yra labai svarbi, taip pat kiekviena tokia reklaminė kampanija nori pasiekti žmogaus jausmus, jais galbūt sužaisti ir kiek pamanipuliuoti, nes tokiu būdu, susidomėjęs preke žmogus, tikrai ją nusipirks, o gal net ir ne vieną.

Nenuostabu, kad logotipai, reklaminiai šūkiai ir jų skleidžiamos „vertybės“ tapo natūralia kultūrinio peizažo dalimi, kuriame partauklumas priklauso nuo pasirinktos kramtomosios gumos ar mėtinio ledinuko, grožis – nuo šampūno, vyriškumas – nuo skutimosi peiliukų ir skutimosi putų, o šeimyninė laimė nuo skalbimo miltelių ir tefloninės keptuvės. Akivaizdu, kad tokia reklama skatina vartotojiškumą ir dvasines vertybes keičia materialiomis. Todėl vienas pagrindinių patarimų perkant bet kokią prekę iš reklamos yra tas, kad pirmiausia reikia gerai pagalvoti ir pačiam apsvarstyti prekės naudą bei poreikį Jums.

https://www.youtube.com/watch?v=XGrqGRX5rRY&fbclid=IwAR2XlWLXb5p7fyPx9BbuTNbnJYMq1IMjDcuNwW_qRjsqwauoXprTEB2wg1Y    „Loreal“ reklama „It’s your time to shine“ (Atėjo tavo laikas suspindėti)

„(…)reklamos nerodo ko geidžia žiūrovas, bet rodo ko žiūrovas turi geisti” teigė Slovėnų filosofas bei profesorius Slavoj Žižek, kurio teiginys puikiai apibūdina dabartinę reklamą bei komunikuojamas jos žinutes. Taigi nors ir reklama tiesiogiai vartotojo neprašo įsigyti tam tikrą prekę ar paslaugą, tačiau ji įkalbinėja ir skatina tai padaryti. Ji tiesiogiai veikia mus, rodydama ne visuomet teisingą kelią. Dėl šių priežasčių, vertėtų susimąstyt, prieš perkant ir neprarasti „sveiko“ proto.

Daugiau informacijos rasite:

  • Lietuvos edukologijos rašto darbe „Laimės pažadas vartotojiškoje visuomenėje“.
  • „Verslo žinios“ straipsnyje.
  • Televizijos ekranų viešąjame transporte puslapyje.
Autorius
Skaidrė Leipusaitė
Žiūrėti visas naujienas
Palikti komentarą

Autorius Skaidrė Leipusaitė
KOMUNIKACIJA kitaip

Instagram

Instagram has returned empty data. Please authorize your Instagram account in the plugin settings .

Inverted widget

Turn on the „Inverted background“ option for any widget, to get an alternative styling like this.

Accent widget

Turn on the „Accent background“ option for any widget, to get an alternative styling like this.

Elena Baranauskaite

Advertisement

Small ads

Flickr

  • Einkaufswagen Kid
  • Maritta (take 3)
  • Puzzling
  • Maritta (take #2)
  • Maritta (take 2)
  • Palettes
  • Cecy
  • Paola paloma
  • Normal-a-normal

ThemeForest