Komunikacija yra neatsiejama dalis nuo žmogaus kasdienio gyvenimo. Kiekvieną dieną mes komunikuojame, vienaip ar kitaip gauname naujų žinių, idėjų, minčių, naudingos informacijos. Tačiau laikui bėgant savo žodinę komunikaciją perkeliame į socialinius tinklus, o tai gali daryti ne tik teigiamą ar neigiamą įtaką, tačiau ir žalą. Su įvairiais socialinių tinklų sunkumais susiduriama kiekvieną dieną.
Vis daugiau žmonių renkasi bendrauti, susirašinėti, kalbėtis vaizdu, daryti live video soc. tinkluose. O atrodo dar taip neseniai rinkdavomės į kiemą žaisti, bendrauti gyvai, nebūdavo jokių kompiuterių, telefonų, socialinių tinklų, tačiau laikui bėgant technologijos tobulėjo.
Taip pamažu pradėjo keistis tikroji, nesuvaidinta komunikacija. Tomas Staniulis – konsultantas, autorius straipsnyje rašo: „Komunikacija yra sunki“, – tą supratome visai neseniai. Pamenate tą jausmą, kai pirmąkart prisėdote prie #IRC, „Outlook“ ar „WordPress“? Komunikacija yra sunki, – manome, kai renkame nulį like ar niekas nenori sharinti mūsų postų. Nesijaudinkite, visi pasaulio rašytojai turi vieną bendrybę – yra labai daug žmonių, kurie neskaito jų knygų. Ir net, jeigu paimsime pačių didžiausių influencerių įrašus, pripažinkite, atrasime daugiau neskaičiusių žmonių nei juos skaičiusių. Visi mes skirtingi, bet tuo pačiu ir panašūs. Tomas Staniulis taip pat mini, kad mums, žmonėms yra sunku suvokti hipertekstą. Šios jo visos išsakytos mintys leidžia suprasti, kad nereikia lygintis su kitais, kurie galbūt yra socialiniuose tinkluose daugiau pasiekę. Kaip suprasti šį teiginį? T.y , kad nereikia siekti tiek, kiek yra pasiekę mūsų influenceriai, nes išpopuliarėti nėra lengva ir reikia pasiekti kažką daugiau nei pavyzdžiui gražiai piešti.
„Komunikacija, – nors kartais sarkastiškai ją vadiname amatu, – remiasi keturiomis svarbiomis disciplinomis: filosofija (logika), retorika, psichologija ir sociologija. Nekalbant jau apie visai techninius dalykus – gramatiką, kompoziciją ar kalbos kultūrą.“ Teigia Tomas Staniulis.
Internetinė komunikacija yra paplitusi ir galbūt lenkia realią komunikaciją, kuri nyksta.
Jauni žmonės yra linkę kalbėdami į lietuvių kalbą įterpti anglų, rusų, lenkų ir kitų kalbų žodžių, taip po truputį jauno žmogaus žodynas senka. Lietuvių kalba yra sunki, dauguma iš mūsų nemokame kalbėti taisyklingai, teisingai. Kokią įtaką daro komunikacijai? Tai iškraipo ateinančių kartų žinias, taip mes perduodame jiems klaidingą kalbą ir po truputį nyksta mūsų taisyklinga lietuvių kalba su ja kinta ir komunikacija, ji yra iškraipoma. Jaunam žmogui lengviausia imti pavyzdį iš interneto platybių – nesvarbu ar teigiamą, ar neigiamą. Nes šiuolaikiniai vaikai daugiau laiko praleidžia internete, sėdi įvairiuose srautuose, grupėse, kur yra naudojama daug netaisyklingos kalbos, cenzūros ir panašių kalbos klaidų. Internetinis bendravimo būdas susideda iš taisyklių, dėsnių, teorijų bei patarimų, kurie vaikščioja po interneto platybes.
Socialinio burbulo dėsnis „Yra du dalykai, kurių tu tikrai nežinai apie socialinį burbulą – kiek jis gali pūstis, ir kada jis susprogs.“ Du dalykai, sakė Albertas Einšteinas, kurių negalima išmatuoti, – visata ir žmonių kvailumas. Iš esmės mūsų socialinį burbulą iki visatos begalybės ir išpučia ne kas kitas, o žmonių kvailumas. O žinant tai, kad didžiosios socialinių tinklų bendrovės „Facebook“, „Twitter“, „Instagram“ ar „Snapchat“ per pastaruosius kelerius metus virto milijardinėmis korporacijomis su neįsivaizduojamo dydžio apyvartomis, turime pripažinti, kad tame yra ir mūsų kvailumo. Didžiausią komunikacijos poveikį daro įvairiausi žmonių komentarai, kurių visur neišvengiamai pilna.
Labai dažnai, bet ne visada žmonės mėgsta garsiai išreikšti savo nuomonę, kartais nuoširdžiai, atvirai, tiesiog norėdami ją išsakyti, o kartais norėdami įkąsti, įžeisti, pasityčioti. Jeigu jautiesi komfortabiliai skelbdamas savo nuomonę socialiniuose tinkluose, greičiausiai tu žinai, kad tavo auditorija jau sutinka su tavo nuomone. Tokie mes jau esame, nes apie save suburiame žmones, kurie mąsto panašiai kaip mes, elgiasi panašiai kaip mes ir ir ieško tokių nuomonių, kurios yra panašios į mūsų. Mes gyvename socialiniame burbule, todėl aidas, atsimušęs į šio burbulo sienas paprasčiausiai grįžta pas mus. Bet dauguma nepagalvoja, kad mūsų gyvenimas nesisuka tik soc. tinkluose, kad nėra būtinybė viešai demonstruoti savo privataus gyvenimo, reikšti savo nuomonę, kuri galbūt yra visiškai neįdomi ir nenaudinga. Žmonių internetinė komunikacija dažniausiai yra kaip diena ir naktis, realybėje visai priešinga nei interneto platybėse.