• Pamiršai slaptažodį?

Kaip keičiasi komunikacija?

Nemokami google vaizdai.

Komunikacija – tai pagrindinis individų bendravimo procesas. Jos tikslas gauti ir perduoti informaciją vieni kitiems. Taip pat, tai yra faktų, minčių, idėjų, emocijų perdavimas. Komunikacija šiais laikais yra labai svarbi. Nuo jos prasideda ryšiai, santykiai, bei atlygis. Komunikacija vis tobulėja, tampa modernesne, keičia žmones ir jų požiūrį į aplinką. Kaip komunikuodami mes pritraukiame kitus žmones?

Šiais laikais daugiausia komunikuojame socialiniuose tinkluose ir internetinėse erdvėse. Šios erdvės, mano manymu, yra naujų galimybių erdvės. Socialiniai tinklai keičiasi, tampa konkurentais, o vartotojų skaičius kiekvienais metais sparčiai kinta. Pavyzdžiui, ilgą laiką socialinis tinklalapis ‚, Facebook‘‘ buvo populiarumo viršūnėje. Dabar, drąsiai galiu teigti, kad ,,Instagram‘‘ ir ,ypač užsienyje, ,,Twitter‘‘ yra daug populiariau už aptartą ,,Facebook‘‘ . Facebook‘e talpiname svarbius postus ir nuotraukas ar video kurie yra svarbūs mums, nes tai matys artimieji ir draugai, kai, tuo tarpu, Instagram‘e mes galime talpinti ne tik nuotraukas, video, bet ir kelti trumpus įrašus į Instagram story, kurie paprastai būna filmuojami ar fotografuojami tiesiogiai, o taip asmuo suartina savo sekėjus su savimi, parodydamas savo šeimą, namus, bei ką veikia. Seniau facebook‘e įžymūs žmonės, po savo įkeltais postais ir nuotraukomis sulaukdavo gausybės klausimų iš savo gerbėjų į kuriuos, deja , bet dažnai neatsakydavo, nes tiesiog tai buvo netinkama vieta. Dabar socialiniame tinkle ,,Instagram‘‘ žmonės savo story prašo užduoti klausimus, kad galėtų viešai į juos atsakyti. Taip pat socialiniuose tinkluose yra daug nuomonių lyderių – influencerių. Jie dalinasi savo gyvenimo patirtimi ar reklamuoja įvairius produktus už atlygį. Pavyzdžiui, dabar, jau daugumai žinoma Karolina Meschino yra garsi už tai, kad yra kitokia savo išvaizda, o išpopuliarėjo tik todėl, kad viešai skelbė savo gyvenimo istorijas. ,, Visą laiką buvau populiari, bet ne ta prasme, kuria galvojate. Dėl visko kaltas tik mano tamsesnis gymis. Bendraamžiai tyčiojosi: išvažiavusi atostogauti net bijodavau degintis, nes grįžusią išvadindavo šūdu. Nemėgau savęs, nuolat save lyginau su kitomis mergaitėmis.“ sakė Karolina  Delfi.lt žurnalistams. Paklausta kaip ji tapo nuomonių lydere Karolina atsakė: ,,Filmavau istorijas, kad nereikėtų draugėms kiekvienai atskirai rašyti, kaip man sekasi, kuo gyvenu. Tuo metu jau turėjau kokius 50 tūkstančių sekėjų. Niekada nesistengiau pritraukti jų kuo daugiau – man tai išėjo natūraliai. Mačiau, kad sulaukiu atsako, supratau, kad darau kažką įdomaus, tad ėmiau dar intensyviau filmuoti ir viešinti savo istorijas. O tada vieną dieną pradėjau gauti užklausas: „Atsiųsiu nemokamai džemperį. Ar galėtum įsikelti nuotrauką: mums – reklama, o tau – džemperis?“ Daug žmonių tampa nuomonių lyderiais. Ir visai nesvarbu ar tu esi garsus ar tiesiog turi daug sekėjų, kuriems gali būti aktualu siūlomi produktai. Bet ar visi žmonės daiktus reklamuoja sąžiningai? Ar jiems tai tikrai patinka? Čia išsiskiria dvi grupės: vieni nori pasipelnyti ir prekę ar paslaugą tiesiog pareklamuoja, kiti pirmiausia viską išbando patys ir tik tada reklamuoja savo sekėjams. Vieni bando kuo įmantriau perteikti produktą, kiti tiesiog papasakoja viską iš savo patirties – trumpai ir aiškiai. Verslininkas Benediktas Gylys įsitikinęs, o aš jam pritariu, kad šiandieniniam vartotojui nebereikia tobulų filtrų ir pasakojimų. Žmonės nori paprastų ir realių istorijų apie produkto ar paslaugos atsiradimą ir jų suteikiamą naudą. ,,Gyvename dėmesio ekonomikoje, kurioje kiekvieną dieną esame atakuojami įtaigiais pranešimais ir video įrašais. Tad sėkminga komunikacija yra kiekvieno verslo pamatas tiek veiklos pradžioje, tiek verslui augant“, – sako Benediktas Gylys viename straipsnyje.

https://www.google.com/search?biw=1680&bih=935&tbm=isch&sa=1&ei=4cE9XKTwGcqGwPAP27qP8Aw&q=facebook+vs+instagram+free+pictures&oq=facebook+vs+instagram+free+pictures&gs_l=img.3...12297.19284..19489...5.0..0.159.2364.8j14......0....1..gws-wiz-img.......0i7i30j0i8i7i30j0i8i30.FC85sbgTtBw#imgdii=8PAeHD3J_EoubM:&imgrc=s-0OdWLABu3YtM:
Socialiniai tinklai.
Nuotrauka iš Google vaizdai.

Dauguma visuomenės labai nori išgarsėti. Bet ar tai yra lengva? ,,Dėl dėmesio dabar tenka kovoti ne tik reklamos pinigais, bet ir originaliu turiniu, strateginiu mąstymu ir didžiuliu greičiu. Tokie pokyčiai ir konkurencija turi savo kainą, kuri šiuo metu tik auga. Todėl nestereotipiškai mąstantis rinkodaros ar komunikacijos žmogus komunikaciją vertins ne per biudžeto dydžio, o teikiamos vertės ir siekiamų tikslų prizmę.“ sakė Jarūnė Narkevičiūtė Socialinių medijų bendrovės „bigNow“ direktorė. Dar vienas, labai išpopuliarėjęs būdas komunikuoti viešai yra Youtube platformos. Kuo toliau, tuo daugiau asmenų, įvairaus pobūdžio filmuotą medžiagą kelią į youtube kanalus. Žmonės, filmuojasi save ar kitą vaizdą, juose pateikia aktualią ( ar ne visai?) temą ir taip stengiasi pritraukti tam tikrą auditoriją. Seniau tai daryti išdrįsdavo ne visi, bet šiais laikais, kai komunikacija yra labai patobulėjusi ir visi gali komunikuoti ‘‘kitaip‘‘, taip išreikšti save darosi vis populiariau. Kai tik atsirado įvairaus žanro vlogai, kurie buvo ir yra talpinami Youtube, didžioji dalis bandė pritraukti kuo daugiau sekėjų. Žinoma, tai buvo jaunesnio amžiaus žmonės. Kad sudomintum jaunimą, reikia žinoti jiems svarbias aktualijas. Daugumą vlogų kūrėjų pasirinko į savo filmuojamus video įtraukti keiksmažodžius. Turbūt, jų manymu, keiksmažodžiai suteikdavo humoro, o ir jaunimo tarpe keiktis, pripažinkime, yra populiaru. Todėl, išgirdę keiksmažodžius jaunimas susidomi pateiktu video ir taip vlogų kūrėjai gauna sekėjų. Bet ar tai vienintelis būdas pritraukti auditoriją? Tikrai ne. Šiomis dienomis, kai komunikacija yra pasikeitusi, nevaržoma ir reikšti savo nuomonę visi gali laisvai, būdų pritraukti auditoriją yra tikrai ne mažai. Tai puikiai įrodo ir vienas vlogų kūrėjas Paulius Mikolaitis, geriau visiems žinomas kaip PaulDeMiko. Jis savo filmuojamuose video nepateikia nei vieno keiksmažodžio ir nors vlogus pradėjo kurti dar tik praeitais metais, jau turi daugybę sekėjų ne tik youtube kanale, bet ir socialiniuose tinkluose. Paulius aptaria tuo metu aktualias temas, perteikia temą su gausybe humoro, video trunka 10-15 minučių ir juose pateikia realius pavyzdžius, todėl jis lengvai sudomina auditoriją ir taip pritraukia sekėjų. Kokiu tikslu jis taip komunikuoja? ,,Tikslas? Konkretaus tikslo nebuvo. Aš pats praleidžiu be galo daug laiko sekdamas įvairius užsienio youtuberius ir naršydamas šioje platformoje, kuri jau kelerius metus man yra visiškai pakeitusi standartinę televiziją. Pamąsčiau, jog galbūt galėčiau ir aš prisidėti prie jos turinio. Mane labai domino paties produkto (video) sukūrimo procesas, o kaip kitaip atsakyti į šį klausimą, jei ne pačiam sėsti ir kažką sukurti. “ sakė Paulius stiliusos.lt straipsnyje. Todėl iš šio pasakymo galime teigti, jog seniau televizija buvo labai populiari, bet, deja, ją vis labiau keičia socialiniai tinklai ir youtube platforma, galbūt todėl, kad televizijoje viskas yra įstatyta į rėmus ir ne visi joje gali pasireikšti, priešingai, nei jau aptartame youtube ar kituose socialiniuose tinkluose. Ar tai reiškia, kad artimiausiu metu nebereikės televizijos? Atsakymą į šį klausimą leisiu susidaryti patiems.

Youtube.
Nuotrauka iš Google vaizdai.

Taigi, galiu teigti, kad komunikacija keičiasi, tampa įmantresnė, savita, žmonės nebijo viešai reikšti savo nuomonių, kai, tuo tarpu, seniau niekas nenorėjo jų išsakyti. Dabar, komunikacija yra sparčiai patobulėjusi ir net ne abejoju, kad kitokia ji bus tolimesnėje ateityje.

Šaltiniai:

https://www.delfi.lt/m360/eksperto-zvilgsnis/j-narkeviciute-socialiniai-tinklai-pries-klasikine-ziniasklaida-kaip-vengti-stereotipu.d?id=75755695
https://stiliusos.lt/blog/post/desimt-klausimu-paul-de-miko
https://www.delfi.lt/
https://www.wikipedia.com

Autorius
Miglė Ramanauskaitė
Žiūrėti visas naujienas
Palikti komentarą

Autorius Miglė Ramanauskaitė
KOMUNIKACIJA kitaip

Instagram

Instagram has returned empty data. Please authorize your Instagram account in the plugin settings .

Inverted widget

Turn on the „Inverted background“ option for any widget, to get an alternative styling like this.

Accent widget

Turn on the „Accent background“ option for any widget, to get an alternative styling like this.

Elena Baranauskaite

Advertisement

Small ads

Flickr

  • Milch
  • Coco
  • Orchid
  • Anne Robbins (Kuratorin der Austellung "Paris 1874 Inventer l'Impressionnisme" Musée d'Orsay, Paris)
  • Label
  • Outside
  • Balcony
  • Julien Quentin (piano) & Yamen Saadi (violon) playing Gabriel Fauré
  • Anne Robbins (Kuratorin der Austellung "Paris 1874 Inventer l'Impressionnisme" Musée d'Orsay, Paris)

ThemeForest