• Pamiršai slaptažodį?

Netradicinė komunikacija viešosiose erdvėse arba Audi ir Žaliasis tiltas

https://www.15min.lt/gazas/galerija/audi-reklama-ant-zaliojo-tilto-94215#galerija/94215/2248111
Audi Q2 reklaminė kampanija 15min.lt nuotrauka

Robert Bruce, Copyblogger.com autorius yra pasakęs „Laikai, kai įmonės mesdavo pinigus į masinę reklamą, tikėdamosis, kad kažkas prilips ir atneš joms pelno, baigėsi. Vartotojai susirinko savo žaislus ir išėjo namo”. Ši frazė puikiai apibudina problemas su kuriomis susiduria įmonės mūsų dienomis, mėgindamos parduoti savo prekę ar paslaugą. Būtent mūsų dienomis tapo įmanoma prasukti nuobodžias televizines reklamas, užblokuoti jas internete ar kitaip išvengti mėginimo mums „įkišti“ tai, ko mes nenorime. Dėl šios priežasties įmonėms atsirado poreikis keisti savo komunikaciją ir paversti ją įdomesne, ir labiau priimtina vartotojui. Taip mūsų visų gyvenime atsirado netradicinė komunikacija.

Robert Bruce, Copyblogger.com autorius yra pasakęs „Laikai, kai įmonės mesdavo pinigus į masinę reklamą, tikėdamosis, kad kažkas prilips ir atneš joms pelno, baigėsi. Vartotojai susirinko savo žaislus ir išėjo namo”. Ši frazė puikiai apibudina problemas su kuriomis susiduria įmonės mūsų dienomis, mėgindamos parduoti savo prekę ar paslaugą. Būtent mūsų dienomis tapo įmanoma prasukti nuobodžias televizines reklamas, užblokuoti jas internete ar kitaip išvengti mėginimo mums „įkišti“ tai, ko mes nenorime. Dėl šios priežasties įmonėms atsirado poreikis keisti savo komunikaciją ir paversti ją įdomesne, ir labiau priimtina vartotojui. Taip mūsų visų gyvenime atsirado netradicinė komunikacija.

Tačiau pirmiausia, kad suprastumėme kas tai yra netradicinė komunikacija, mes turime žinoti kas yra komunikacija. Komunikacija – verbalinis arba neverbalinis bendravimo būdas, kurio metų žmonės (arba gyvūnai) apsikeičia informacija. Paprastais žodžiais tariant komunikacija yra ne kas kitas, o tiesiog bendravimas (pvz: su draugais, šeima). Taip pat prie komunikacijos galimą priskirti ir propagandą, tačiau propaganda dažnai pasižymi, tik vienai pusei naudinga, agresyvia komunikacija ir tai nėra susija su mūsų šiandienine tema.

O dabar grįžkime prie klausimo, kas yra netradicinė komunikacija? Tam, kad būtų lengviau atsakyti į šitą klausimą pasiimsime kelis pavyzdžius iš Lietuvos ir pasaulio. Vienas iš įdomesnių netradicinės komunikacijos Lietuvoje pavyzdžių yra Audi Q2 reklama ant Žaliojo tilto 2016 – ųjų vasara. Pirmą kartą Audi Q2 krosoveris buvo pristatytas 2016 – ųjų metų Ženevos automobilių parodoje ir turėjo tapti konkurentu BMW X1, „Range Rover Evoque“ bei „Mercedes-Benz GLA“. Tačiau dabar ne apie tai, mus domina ne automobilio charakteristikos, bet pati idėja. Kam tą automobilį reikėjo ten užkelti?

Pirmiausia prisiminkime kas vyko prieš metus, nuo mūsų aptariamo įvykio. 2015 – ųjų liepa nuo Žaliojo tilto buvo nukeltos, tarybiniais laikais pastatytos, skulptūros. Tai sukėlė visuomenėje didelį šurmulį. Vieni dėl tokio sprendimo buvo nepatenkinti ir teigė, kad tai kultūrinio paveldo naikinimas. O kiti atvirkščiai, džiūgavo, kad atsikratome tarybinio palikimo. Tačiau nukėlus skulptūras nuo žaliojo tilto aistros nenurimo, atsirado asmenų teigiančių, kad skulptūras reikia, sutvarkius, gražinti į vietą. Tačiau ir šis reikalavimas nebuvo patenkintas ir šį istorija buvo primiršta.

O dabar grįžkime prie reklamos. Kaip teigė Audi padalinio Lietuvoje atstovai, tai buvo naujojo „Audi“ miesto visuregio „Audi Q2“ pristatymo dalis. Žaliasis tiltas šiame projekte buvo pasirinktas ne atsitiktinai: „Apie kiekvieną miestą pasakoja jo simboliai, o Žaliasis tiltas buvo vieta, kuri ilgą laiką buvo svetimos nuotaikos simboliu. Po itin plačiai visuomenėje nuskambėjusių sovietinių skulptūrų nukėlimo Žaliasis tiltas buvo lyg tuščia scena, ant kurios kiekvienas galėjo įsivaizduoti savo miesto simbolį.“ Manau nesuklysiu išsireiškęs, kad „Audi“ Žaliąjį tiltą įsivaizdavo kaip gerą vietą savo automobilio pristatymui.

Tačiau kokia buvo visuomenės reakcija į „naująjį miesto simbolį?“ Kaip ir buvo galima tikėtis jį buvo neigiama. Tai įrodo faktas, kad automobilis ant tilto išstovėjo tik dvi dienas (nuo Liepos 7 dienos ryto iki 8 dienos vakaro). Tačiau kaip sakoma ir bloga reklama yra reklama. Visi apie ją kalbą ir visi apie ją žino, todėl galime teigti, kad rezultatas buvo pasiektas.

O kokios tendencijos plačiajame pasaulyje? Kokius pavyzdžius ten galime rasti? Pakalbėkime apie Eloną Muską ir vieno iš jo pernai įgyvendintų projektų. Konkrečiau apie tai kaip „SpaceX“ išsiuntė į kosmosą Tesla Roadster. Pradėkime nuo to kas yra Muskas, „SpaceX“ ir „Tesla“? Elonas Muskas Pietų Afrikos pilietis gimęs 1971m. „SpaceX“, „Tesla Motors“ ir kitų įmonių įkūrėjas. „SpaceX“ – privati JAV astronautikos bendrovė, 2002 m. užsiimanti komerciniais kosmoso skrydžiais. „Tesla Motors“ yra 2003m. įkurta amerikiečių elektrinių automobilių ir atsinaujinančios energijos gamintojas, įsikūręs Paloalto mieste Kalifornijoje.

Delfi.lt nuotrauka

Ką tokio padarė E. Musko bendrovės, kad apie jas dabar kalbame? Praėjusių metų Vasarį „SpaceX“ su savo naujausia raketa „Falcon Heavy“ į kosmosą pakėlė vieną pirmųjų „Tesla Motors“ automobilių Tesla Roadster. Tiek kas nesidomi E. Musko projektais iš pirmo žvilgsnio gali pasirodyti, kad tai tiesiog ekscentriška milijonieriaus užgaida, neturinti nieko bendro su realiu gyvenimu. Bet tie kas domisi puikiai žino, kad pirmą kartą žmonijos istorijoje buvo panaudota daugiakartinio naudojimo raketa. Tačiau kokia nauda iš to komunikacijai?

Pirmiausia tai reklama pačiam Muskui, nes jis pasirodo ne kaip eilinis buržua, o kaip filantropas besirūpinantis žmonijos ateitimi. Tada tai yra reklama „SpaceX“, nes kompanija parodoma kaip kosminių technologijų lyderė sugebanti netik pagaminti, bet ir paleisti raketą į kosmosą. Ir galiausiai tai yra reklama Teslai, nes ne tik kalbame apie automobilį, bet kartu jis vaizduojamas toks patikimas, kad net gali atlaikyti kelionę į kosmosą.

Tai ką gi mes šiandien sužinojome apie netradicinę komunikaciją? Pirmiausia tai neužtenka paleisti reklamą, nes kaip dauguma žino mes ją tiesiog praleidžiame. Šiais laikai reklama turi žmones sudominti, uždegti diskusiją, žmonės patys turi norėti sužinoti „Kas tai yra?“ „Kaip tai man gali pasitarnauti?“ Ir kaip mes pamatėme iš pateiktų pavyzdžių reklama nebūtinai turi priminti reklamą tradicine prasme. Viskas kas susija su tavimi, viskas dėl ko žmonės kalba apie tavę taip pat gali būti reklama.

Autorius
Juozas Karaciejus
Žiūrėti visas naujienas
Palikti komentarą

1 komentaras
Autorius Juozas Karaciejus
KOMUNIKACIJA kitaip

Instagram

Instagram has returned empty data. Please authorize your Instagram account in the plugin settings .

Inverted widget

Turn on the „Inverted background“ option for any widget, to get an alternative styling like this.

Accent widget

Turn on the „Accent background“ option for any widget, to get an alternative styling like this.

Elena Baranauskaite

Advertisement

Small ads

Flickr

  • Einkaufswagen Kid
  • Maritta (take 3)
  • Puzzling
  • Maritta (take #2)
  • Maritta (take 2)
  • Palettes
  • Cecy
  • Paola paloma
  • Normal-a-normal

ThemeForest