Paprastai komunikacija yra apibrėžiama kaip klausytojo ir kalbėtojo jausmais, mąstymo turiniais ir pan. keitimasis informacija. Kad komunikacija būtų įdomesnė ir smagesnė, ją galima padaryti kitokią. Tačiau, kitokią komunikaciją, kiekvienas galime suprasti labai skirtingai, kaip ir meną. Vieniems menas yra paragavus patiekalo pasakyti tiksliai visus ingridientus esančius jame, o kitiems – nutapyti paveikslai, kurie atrodo lyg nuotrauka. Taip pat yra ir su netradicine komunikacija. Vieniems tai gali būti gestų kalba, nes juk nedažnas, kuris šneka gestų kalba, o kitiems tai gali būti šmaikštus vaizdo įrašas paskelbtas ,,Instagram“ platformoje, arba šiomis dienomis išpopuliarėjusi strategija – konfliktai ir agresija.
Ne paslaptis, kaip XXI a. stipriai pasikeitė medijos ir komunikacija. Jos smarkiai išaugo į aukštesnį lygį. Vis daugiau garsenybių, nuomonės lyderių, kurie naudoja naujas komunikacijos rūšis kasdienybėje. Viena iš tų rūšių yra ,,story“ ,,snapchat“, ,,messenger“ ir ,,Instagram“ platformose. Tai labai dažna ,,influencerių“ alternatyva paprastiems įrašams. ,,Story“ – tai patogus vaizdinis būdas pritraukti didesnę auditoriją, nes vaizdo įrašas būna rodomas tik 24 valandas, tad tai paskatina žmonės jį peržiūrėti, nes žino, kad vėliau jis pranyks. ,,Influenceriams“ tai yra patogu ir dėl to, nes nereikia skelbti kaip atskiro įrašo savo profilyje.
Konfliktai – sena tema, kaip ir žmonės. Bet šiandieninėje komunikacijoje tai puikus ginklas pritraukti auditorijas. Nuo senovės žmonėms reikėjo greitų reakcijų į baimę, pavojų ir agresiją, nei į teigiamus dalykus, kad išgyventų. Tad dabar žmonės į blogas žinias reaguoja smarkiau. Agresyvi žinia iššaukia greitą reakciją, ji susieta su nauda, o nauda lygu – dėmesiui. Pavyzdžiui, labai greitai Lietuvoje išpopuliarėjusi Karolina Meschino. Neseniai pasklidusi žinia apie jos išplatintus asmeniškus vaizdo įrašus, sukėlė didelį susidomėjimą. Pati K. Meschino iškart pradėjo savo socialiniame tinkle rašyti apie tai, kokia ji jaučiasi pažeminta ir išduota bei kreipėsi į visas merginas, jog mokytųsi iš jos klaidų. Ji skelbė ,,Instagram“ platformoje ,,storius“, kuriuose ji verkė ir guodėsi, dėl šios nelaimės. Šis fiasko automatiškai priviliojo daug sekėjų, ir žmonių, kurie susidomėjo ja ir jos istorija. Taigi, agresyvios komunikacijos paplitimo priežastys, nulemtos pasitelkiant žinias apie mūsų instinktus, kol kas atnešė didelę sėkmę.
Apibrėžimas ,,komunikacija kitaip“ įgauna neregėto dydžio svarbą kasdieninėje komunikacijoje. Vis daugiau ir daugiau garsenybių ją naudoja kaip pagrindinę komunikacijos formą. Puikus to pavyzdys yra JAV prezidentas D. Trumpas, kuris ,,Twitter“ platformoje turi 57,1 milijonų sekėjų, kasdien jo įrašus peržvelgia apie 1 mln. žmonių. 2019-01-09 įraše, prezidentas į savo tautą kreipiasi vaizdo įrašu, kurio trukmė 13 minučių, apibendrindamas esamą situaciją ir t.t. Tai tik parodo, jog naujajai komunikacijai nebereikia nei šalių, kuriose vyktų spaudos konferencijos, nei brangios įrangos, kadangi įrašai gali būti atliekami telefonu ir panašiai. D. Trumpas taip pat naudoja ir konfliktų, agresyvių naujienų taktiką. ,,Twitter“ platformoje jis rašo grasinančius įrašus kitoms šalims arba jį įžeidusiems asmenims. Tokie įrašai sulaukia didžiausio susidomėjo tiek žmonių, tiek spaudos ir pan. Taigi, konfliktai buvo, yra ir bus, kol ten bus instinktyvi reakcija. Komunikacijos būdai stipriai keičiasi, nes yra būdų, dėl kurių žymūs žmonės sulaukia daug dėmesio. Tačiau ir žmonėms, šiandien visiems skubantiems ir lekiantiems reikia greitos, vaizdinės informacijos, tad socialiniai tinklai yra geriausia vieta.
Tweets by realDonaldTrump
šaltiniai:
https://www.15min.lt/naujiena/aktualu/lietuva/komunikaciniai-karai-priezastys-poveikis-pasekmes-ir-perspektyvos-56-978712?copied&fbclid=IwAR0yqZse4WDoYFQ49AshcDpewxRly9Ib1yYKUKV5aAqlEZ8cQzn93h2HNp0
http://www.xn--altiniai-4wb.info/index/details/377