• Pamiršai slaptažodį?

Meilė ir visi kiti jausmai, kai pamatau gražius batus \ ABC apie mados komunikaciją

GUCCI 2018- tų metų Rudens/ Žiemos kolekcijos kampanija. i-d.vice.com nuotrauka

Mada – tai ne tik, ką mes matome spalvotuose žurnaluose ar parduotuvių vitrinose, visų pirma, tai verslas arba kitaip kapitalas, kuris pagal ,,Global fashion industry statistics‘‘ duomenimis mados industrijos vertė siekia 3 000 milijardų dolerių (3 trilijonai dolerių), 2 proc. pasaulio bendrojo vidaus produkto (BVP). Nepaneiksime, kad pasauliniame kontekste mada tapo ne tik apranga, bet ir žmonės (tai yra žinomi ,,vardai‘‘ arba kitaip ,,žvaigždės‘‘), muzika, istorijos, vertybės, vaizdai, įsitraukimas į šių dienų kasdienybę. Tad mada – tai, kintantis procesas, kuris mums koduoja žinutes arba jausmus – tad kuo mes rengiamės ir esame mes. Tai kokios žinutes yra svarbios šių laikų žmogui?
ABC

A. – Ateitis – praeityje? “Post-truth” efektas, tai – kai dėl aplinkybių mažesnę svarbą formuojant viešąją nuomonę turi objektyvūs faktai, nei emocijos ir asmeniniai įsitikinimai.

Mados komunikacijoje šis efektas kalba apie mūsų praeitį ir klaidas. „Post-truth“ sąvoka gimė po 2016 metų įvykių, kai daugelyje Europos šalių – Vokietijoje, Prancūzijoje, Nyderlanduose ir Vengrijoje – buvo sutelkta Brexit, Trump ir ,,dešiniosios‘‘ grėsmės, o šie aštrūs įvykai sukėlė rimtą pavojų vykusiam liberaliajam Europos projektui. Tai privertė sureaguoti mados industrijos atstovus 2017 Londono mados savaitėje. Po šių įvykių atsirado spaudos pranešimai, kuriuose vaizduojami dizainerių rūbai buvo pakeisti tiesioginiais politiniais komentarais. Dizaineris Shannon kalbėjo, kad „tai pirmoji kolekcija po (post) Brexito, po (post) Trumpo“. Ir tai buvo galutinis taškas, kuriame pasaulinių ryšių britų mados pramonėje įvyko suskirstymas. ,,Kovotojai‘‘ meniškai pozicionavo išreikšdami save: skaldytų vėliavų tapybą ant modelių veidų ir ant atpažįstamų dizainerių etikečių, – CS ( Christopher Shannon ) tapo „ Constant Stress“ (Pastovus stresas), o  CK tapo „LOSS International“ (pamesta tautybė),  Timberland-   ,,Tumbleweed“. Šis įvykis paskatino mados industrijoje atsižvelgti į tai, kad komunikacijoje svarbu išryškinti ne prabangą ar esamą, vykdomą komunikaciją, bet tokią komunikaciją, kuri jau buvo ,, dėvėta‘‘ kažko kito, kuri atgamina prisiminimus, tam tikras detales, aktualizuoja kas vyksta šiuo metu.

Martin Raymond „The Future Laboratory“, Jungtinės Karalystės prekės ženklo strategijos agentūros įkūrėjas yra pasakęs: „gerai pažvelgti į priekį, bet manau, kad geriausias būdas pamatyti ateitį yra pažvelgti į praeitį ir pasiskolinti kažką iš praeities“.

Patarimas A – savo komunikacijoje ,,modifikuok“ žinutę ir jos siuntimo priemones. Kūrybiškai panaudok tai, kas jau buvo.

 

2017 metų Londono vyrų mados savaitė. Vaizduojami modeliai su įvairiomis kaukėmis ant veidų

B.- Brangiausia, tai kas yra šalia. Prekinio ženklo autentiškumas socialinėje erdvėje.

Dauguma prekinių ženklų, tokie kaip GUCCI ar Nike, turi savo sukurtą įvaizdį, ne tik dėl kuriamų rūbų, bet ir autentiškos komunikacijos socialiniuose tinkluose ir už jo ribų. Žinutės kūrimas socialiniuose tinkluose turi būti autentiškas ir prisitaikęs prie skaitmeninės eros. Kalbėdami apie socialinės erdvės išnaudojimo kaštus ir auditorijos kiekį ,,instagram‘‘, ,,facebook‘‘, ,,youtube‘‘, turime prisiminti ir apie atgalinį ryšį. Juk daugeliui komentatorių straipsnis ar nauja informacija nėra pats svarbiausias aspektas. Šiems vartotojams naujienų svetainė dažnai yra tik klestinčios bendruomenės susitikimo vieta.

,, GUCCI“ – jaunosios kartos prekinis vardas, kuris pirmauja pagal pardavimus visame pasaulyje. Atidžiau pažvelgus į kai kurias jų internetines veiklas, galima suprasti, ko reikia norint sukurti veiksmingą ir integruotą skaitmeninę strategiją, ir kokia galinga skaitmeninė strategija gali padidinti pardavimus 25% tik per dvejus metus.

Analitiniame straipsnyje apie GUCCI šiuolaikinę komunikaciją ,, JuliusBaer“ tinklaraštyje rašoma, kad jaunoji karta nori įsitraukti ir dažnai prisideda prie socialinėje medijoje kuriamo prekinio veido vardo: ,,  Mažiau nei vienas procentas skambučių įmonės jaunosios kartos klientų aptarnavimo paslaugomis naudojasi telefonu- jie teikia pirmenybę kontaktuoti per socialines žiniasklaidos priemones ar tekstinius pranešimus. Jie taip pat linkę rinktis informaciją ir rekomendacijas iš savo draugų, kolegų ir šeimos narių. Patrauklus internetinis turinys, kurį galima lengvai bendrinti ir teigiamai komentuoti bei dalintis vartotojams, tai yra didelis privalumas.‘‘

Prabangus mados prekės ženklas „Gucci“ pradėjo kurti naujienas socialiniuose tinkluose, kad atskleistų savo naują laikrodžių kolekciją, bendradarbiaudamas su menininkais ir populiariomis Instagrame ,,meme“ paskyromis, pradėjo juos platinti ir dalintis socialinės žiniasklaidos kanaluose. „Gucci“ memai pasiekė tikslą – nors ne visi, priėmė ,,meme‘‘ žinutę, internete, tai buvo pastebėta ir skiriama daug dėmesio.

Patarimas B – jei esi autentiškas, atskleisk, tai ne tik tiesiogiai, bet ir per socialinę mediją

GUCCI ,,MEME“
Gucci pristatytas socialinės medijos tinklaraštis su ,, memes’ pristato naują laikrodžių kolekciją

C. Cituojame A ir B. Arba kitaip – apibendrinimas.

Komunikuojant mados industrijoje, kaip ir kitose srityse svarbu skleisti žinutę įvairiais kanalais, pažinti savo tikslinę auditoriją. Bet mados industrijoje kaip niekur kitur svarbu žinoti, kad auditorija žino, kad tu esi kūrėjas, tavo autentiškumas, kad ir koks jis būtų keistas, bus suprastas, tau svarbios mažumos ir tas autentiškumas leis viešintis ir būti matomu. Sarah Ban Breathnach pripažinta trijų ,,New York Times‘‘ bestselerių autorę yra pasakius trumpą, įkvėpinančią frazę, kad ,,tavo autentiška siela, turi būti matoma‘‘.

Tad sudėjus A (senus prisiminimus, klaidas, kurias transformuosime savo komunikacija) ir B (autentiškumą), atrasime C (citavimas- išskirtinumą) mums turi būti svarbu, kad mus pastebėtų ir mūsų komunikaciją įprasmintų  mūsų siunčiamos  žinutės,  kurios  būtų pritaikytos prie tikslinės  auditorijos ir aplinkui vygstančių įvykių.


Mados industrijos  komunikacijoje- svarbu suvokti, kad ne mes ,, kopijuotumėme“ kitus, o, kad mūsų komunikacinius veiksmus ir išskirtinumą ,, cituotų“ kiti. Mada- autentiškumas, kuris turi būti trasliuojamas.


Daugiau informacijos:

Julius Baer  tinklaraštis

Informacija apie Martin Raymonds 

Post- Truth efektas

Daugiau apie GUCCI  2018- tų metų kolekciją

 

Autorius
Elena Baranauskaite
Žiūrėti visas naujienas
Palikti komentarą

Autorius Elena Baranauskaite
KOMUNIKACIJA kitaip

Instagram

Instagram has returned empty data. Please authorize your Instagram account in the plugin settings .

Inverted widget

Turn on the „Inverted background“ option for any widget, to get an alternative styling like this.

Accent widget

Turn on the „Accent background“ option for any widget, to get an alternative styling like this.

Elena Baranauskaite

Advertisement

Small ads

Flickr

  • Maya d'Odessa (take one)
  • Herr Krähenfüßen
  • Sarah
  • Matty
  • on rear
  • Traffic lights
  • WoMo
  • Presentation
  • endless

ThemeForest