• Pamiršai slaptažodį?

Influenceriai – svarbiausia ne kiekybė

Šiuolaikinės visuomenės atspindys. Juditos Grigelytės nuotr.
Šiuolaikinės visuomenės atrspindys. Juditos Grigelytės nuotr.

Influenceriai, tai visuomenės dalis, kurių pasisakymai socialiniuose tinkluose sulaukia didelio sekėjų dėmesio, padeda jiems formuoti visuomenės nuomonę bei daro įtaką prekinių ženklų, produktų ar paslaugų pardavimams. Tačiau ne visų influencerių kainos yra prieinamos kiekvienai įmonei, mat vieno įrašo socialinėje erdvėje kaina kartais gali siekti ir tūkstantį eurų.

Vartotojai idealizuoja garsius, tam tikrose srityse pasižymėjusius žmones. Tiek kuriant reklaminę kampaniją su įžymybe, tiek perkant reklamą iš žinomo žmogaus socialinėse medijose siekiama atkreipti vartotojų dėmesį. Žmonės pasitiki žmogumi, kuris yra įgavęs vartotojų pasitikėjimą bei juo pasitiki dauguma. „Pirmiausia, „influenceris“ turi užsitarnauti sekėjų pasitikėjimą, atrasti savo stipriąsias komunikacijos puses, nuolat kurti įtraukiantį, vertingą turinį ir užsitikrinti stabilų organišką sekėjų įsitraukimą.“, – naujienų portalui DELFI sako „influencerių“ marketingo agentūros „Influenceriai.lt“ vadovė Laura Aleksandravičė.

Jaustukų trauka socialinėje erdvėje. marketingovaldymas.lt nuotr.

Žmonės renkasi pasitikėti gyvu žmogumi ir jo nuomone, o ne dirbtine reklama. Kadangi reklamą apie įmonės produktus ar teikiamas paslaugas reklamuoja gyvas žmogus, ši reklama atrodo patikimesnė, todėl ir veiksmingesnė. Todėl įmonės renkasi socialinių tinklų žvaigždes, kaip reklamos kampaniją savo produktui ar paslaugai.

Influenceriai yra kelių tipų: mikro, makro ir mega. Mikro influenceriai Lietuvoje turi nuo 1 000 iki 30 000 sekėjų, kai tuo tarpu makro- influenceriai – 30 000 – 100 000, o mega – 100 000+. Kuo daugiau sekėjų influenceris turi, tuo didesnė kaina bus už reklamą. Klausymas kiek makro ar mega influenceriai efektivesni už mikro. Mat makro-influenceriai tinka pasiekti masinę auditoriją, tačiau nereikia pamiršti, kad makro ir mega influencerių naujienų srautas yra kur kas aktyvesnis, t.y. kas keletą valandų jis yra atnaujinamas reklaminiais įrašais, tarp kurių jūsų užsakytam įrašui yra didelė tikimybė pranykti.

Kai tuo tarpu mikro-influencerių naujienų srautas mažesnis ir minimalūs finansiniai kaštai, todėl atsiranda galimybė vienu metu rinktis kelis influencerius ir pasiekti dvigubai daugiau tikslinės auditorijos. Renkantis influencerį reikėtų atkreipti dėmesį ne į kiekybę – jį sekančių žmonių skaičių, o kokybę – auditoriją, kuri jį seka, ir atkreipti dėmesį į tai, ar ši auditorija tinkama jūsų prekei ar paslaugai.

Influenceriai visur. vance.nl nuotr.

Dažniausiai reklamai naudojami influencerių grupė yra makro. Jų dėka į savo turinį galima pasiekti didžiausią vartotojų įsitraukimą. Šie influenceriai yra lyderiai specifinėje, sau tinkančioje srityje – mados, stiliaus, kulinarijos, sporto, sveikos gyvensenos ir pan., kuria turinį savo auditorijai, tam tikra, konkrečia tema. Todėl yra papraščiausia išsirinkti savo paslaugai ar produktui tinkantį, bei reikalingą auditoriją pasiekiantį influencerį. Tačiau kur kas svarbiau, už pasiekiamų žmonių skaičių yra influencerio turinio kokybė. Jeigu pasirinkto nuomonės formuotojo turinys, socialinėje erdvėje, neatitinka įmonės vertybių, bei norimos pasiekti auditorijos, tokių influencerių įmonės reklaminei kampanijai rinktis nereikėtų, nes tai gali net ir pakenkti įmonės įvaizdžiui.

Kaip sako ekonomikos mokslų daktaras, rinkodaros praktikas, rinkodaros agentūros Marketologai vadovas Donatas Jonikas:„Jei žinomas žmogus taps savotišku prekinio ženklo ambasadoriumi, jis perleis jam dalį savo vertybių ir asociacijų, kurios nebūtinai yra pageidaujamos. Pavyzdžiui, jei solidaus prekinio ženklo reklama bus užsisakoma iš kontroversiškos asmenybės, to ženklo žinomumas gali labai išaugti (daugeliui bus keista, kaip tokį rimtą prekinį ženklą gali reklamuoti / naudoti / pristatyti tokia kontroversiška, gal net ekstravagantiška asmenybė). O kas iš to bus, iš anksto prognozuoti sunku. Gali nutikti taip, kad žinomumas padidės, bet potencialiems klientams dėl neadekvačiai pasirinktos asmenybės šis prekinis ženklas ims kelti nelabai gerų asociacijų ir pardavimų gali netgi sumažėti, ypač jei naujosios asociacjos bus labai neigiamos ir kirsis su pamatinėmis prekinio ženklo vertybėmis“.

Manoma, kad geras influenceris, turi turėti šimtatukstantines minias sekėjų, tačiau tai. nėra tiesa. Kur kas svarbiau, kad nuomonės formuotojas, komunikuotų vieną, sau priimtiną temą, kurią puikiai išmano ir darytų įtaką savo auditorijai konkrečia tema, tuomet lengviausia pasiekti reikiamą visuomenės dalį. Kaip pavyzdį galime paiimti bet kurio, mažo miestelio komunikaciją: galima užsakyti reklamą didžiuosiuose TV kanaluose, tačiau šia reklama pasieksime didesnę dalį visiškai nereikalingos auditorijos, nei tikslinės. Protingiau būtų išnaudoti vietinę žiniasklaidą: spauda, to regiono televizija ir pan. Taip pat ir su influenceriais, kartais rinktis keletą mažiau sekėjų turinčių žmonių, komunikuojančių tam tikra, įmonei reikalinga tema, nei vieną, turintį daug sekėjų, kurie domisi visiškai skirtingomis temomis.

Parengta remiantis:

www.verslopietus.lt

www.delfi.lt

www.bznstart.lt

 

Autorius
Dominykas Jareckas
Žiūrėti visas naujienas
Palikti komentarą

Autorius Dominykas Jareckas
KOMUNIKACIJA kitaip

Instagram

Instagram has returned empty data. Please authorize your Instagram account in the plugin settings .

Inverted widget

Turn on the „Inverted background“ option for any widget, to get an alternative styling like this.

Accent widget

Turn on the „Accent background“ option for any widget, to get an alternative styling like this.

Elena Baranauskaite

Advertisement

Small ads

Flickr

  • Einkaufswagen Kid
  • Maritta (take 3)
  • Puzzling
  • Maritta (take #2)
  • Maritta (take 2)
  • Palettes
  • Cecy
  • Paola paloma
  • Normal-a-normal

ThemeForest