Socialiniuose tinkluose skelbiami įrašai, naudojami reklaminiai triukai, pranešimai spaudai praranda efektingumą pirkimų išaugimo ar žinomumo siekiančioms įmonėms. Jei norime, kad mus išgirstų ir atrastų tarp gausybės naujienų srauto, ekspertų teigimu 2020 metais vienas efektyviausiu sėkmės įrankių rinkodaroje – turinio kūrimas.
Prekės ženklą būtina adaptuoti šiuolaikiniam gyvenimo tempui – nuolatiniam skubėjimui.
Šiuolaikinio vartotojo kasdienybėje lieka vis mažiau laiko skaityti ilgesnius tektus. Socialiniams tinklams tampat neatsiejama žmogaus dalimi gyvenimo tempas sparčiai greitėja. Vartotojas yra priverstas ieškoti greitos jau sutrumpintos esminės informacijos. Nedaugelis skiria laiko ilgiems tekstams, tad lygiai taip pat domintis įmonės veikla, patikimumu, jų paslaugų ar pardavimų kokybe, vartotojas vis labiau linkęs susidaryti nuomonę apie prekės ženklą pagal įmonės aktyvumą socialiniuose tinkluose, kuriamą turinį vietoj patikimais šaltiniais teikiamą informaciją ar ekspertų rekomendacijomis. Impulsyvūs sprendimai, gerai suformuotas prekės ženklo įvaizdis socialiniuose tinkluose dažniausiai užgožia vartotojo objektyvumą, pasiryžimą domėtis ne tik vienu kanalu.
Kodėl ir kaip tai veikia?
Neuromarketingo specialistės, vartotojų neuromokslo doktorantės Dalios Bagdžiūnaitės teigimu , –
„Emociškai stiprias žinutes geriau prisimename. Taip bandome save apsaugoti nuo įvairių klaidų. Didelėje parduotuvėje, kurioje yra didelis, kognityviškai sunkus pasirinkimas (niekas iš mūsų nemėgsta problemų ir skirti daug laiko sprendimui priimti), tam, kad nenaudotume savo smegenų resursų, remiamės savo žiniomis, kurios lengviausiai prieinamos. Todėl užuot rinkęsi neaiškią pakuotę, įtartinai pigias ar labai brangias prekes, kurių nepažįstame, rinksimės „Mr. Proper“ valiklį. Nepriklausomai nuo to, kad ši reklama ir muzika jau seniai įkyrėjusi, bent jau žinome, kad produktas atliks savo funkciją – kaip kažkur kažkada girdėjome‘‘.
Taip pat puikus pavyzdys yra „Skip“ mygtukas „youtube“ platformoje, kuris leidžia reklamą išjungti po 5 sekundžių. Arba reklaminiai skydeliai, kurie atsiranda vidury pasirinkto vaizdo įrašo kelioms sekundėms. Puiki strategija. Vartotojai įsivaizduoja, kad turi galią valdyti reklamos poveikį tiesiog atsisakydami žiūrėti visą reklaminį filmuką. O reklamos specialistai per šį trumpą laiką sugeba pademonstruoti prekinį ženklą ar perteikti trumpą gerai įsimenamą muzikos melodiją. Kuo daugiau informacija, kad ir labai trumpai, mums kartojama, tuo geriau ji įsitvirtina mūsų ilgalaikėje atmintyje, kuri galiausiai tampa esminiu dalyku, nulemiančiu mūsų pasirinkimus. Moksliniais tyrimais įrodyta, aiškina D. Bagdžiūnaitė, kad norint pastebėti mums teikiamą informaciją, sakykime, reklamą, užtenka mažiau nei 32 milisekundžių. Nuolatinis kartojimas reikalingas tam, kad ją prisimintume.
Kitas būdas padėsiantis integruoti savo prekės ženklą į klientų gyvenimą – garso įrašai. Šis informavimo būdas tampa vis populiaresnis, nes vartotojui, vairuojančiam automobilį ar skubančiam su telefonu rankose ir dažnai ausinėmis ausyse, klausyti įrašų tampa daug patogiau nei skaityti tekstą.
„Ne tik skubėdami, bet ir eidami pasivaikščioti, dažnai įsidedame ausines. Šiandien klausomės labai įvairaus turinio – nuo muzikos iki įvairios tematikos podkastų. Prekės ženklams patariama išnaudoti pastarąją priemonę – podkastuose potencialiems ir esamiems vartotojams daugiau papasakoti apie savo verslą. Tam nereikia specifinių įgūdžių – nebūtina kurti radijo laidos, audio turinys gali būti ir dešimties minučių trukmės įrašas skirtingomis, prekės ženklui aktualiomis temomis“, –Teigė Monika Laukaitė „Wix.com“ Lietuvoje vadovė.
Laikui bėgant garsinis ir vaizdinis turinys taps pagrindiniu rinkodaros varikliu, kuriuo naudosis visos įmonės siekiančios didesnių pardavimų ar žinomumo, nes vaizdo įrašų rinkodara yra sėkmingiausias būdas sudominti klientus internetu. Trumpi, aktualūs video gali būti naudojami paprasčiausiu formatu – „YouTube“ vaizdo įrašus reklamuojant socialiniuose tinkluose ar įterpiant į straipsnius. Taip vartotojui suteikiame galimybę pasirinkti – stebėti video, ar skaityti straipsnį. Daugiau informacijos.