• Pamiršai slaptažodį?

Inovacijos ir neeiliniai sprendimai komunikacijoje. Kas tai?

asociatyvinė indiafilings.com iliustracija

Be komunikacijos dabartinis pasaulis atrodytų kaip nesavas. Mes komunikuojame nuolatos ir įvairiais būdais. Rašant tekstines žinutes, kalbantis, išsakant savo nuomonę socialinėse medijose, sekant žiniasklaidos naujienas. Taip pat komunikuojame kaip informacijos gavėjai, viską ką matome ir girdime yra informacija, po kuria slypi užkoduota žinutė, kuria siekiama mus paveikti. Apie tai susimąstyti, kalbėti arba imtis veiksmų. O kur informacija mus nuveda puikiai atspindi mintis: „…informacija yra svarbiausia mūsų socialinės organizacijos sudedamoji dalis, o iš vieno tinklo į kitą judantys pranešimų ir vaizdų srautai sudaro mūsų socialinės struktūros karkasą.“ Manuel Castells.

Sunkiausia įmonėms ir organizacijoms. Kaip išsiskirti iš tokios galybės informacijos ir būti pastebėtiems? Kad apie mus kalbėtų, rašytų ir prisimintų. Iškabų apie prekes ir paslaugas nebeužtenka, dabartinis vartotojas gauna didesnį kiekį informacijos nei kada ankščiau ir ant vartotojų „feedo“ (naujienų srautas)  įmonėms norisi atsirasti vis dažniau. Tokiu atveju tenka imtis ir drąsių ir inovatyvių veiksmų nei įprastai. Vienas iš drąsaus sprendimo komunikacijoje pavyzdžių:

Pakeistas „Panorama“ pavadinimas į „Dovanorama“ Delfi.lt nuotr.

Kalėdiniu laikotarpiu prekybos centras „Panorama“ pakeitė savo pavadinimą į kitą savo valdomą prekės ženklą „Dovanorama“. Neeilinis sprendimas žaismingai keisti savo prekinį ženklą, reikalaujantis organizuotos ir struktūruotos komunikacijos. Apie tai kodėl buvo nuspręsta žengti drąsų žingsnį, „Verslo žinioms“ komentavo, UAB „Panorama LT“ rinkodaros vadovė Vilma Banienė:
„Konkurencija mūsų sektoriuje didelė, todėl čia išsiskirti, ypač Kalėdų laikotarpiu, nelengva. Be to, jaučiame aukštus lūkesčius iš nuomininkų ir lankytojų pusės – kuo gi šiemet vėl visus nustebinsime. Viliamės, kad tai neliks nepastebėta“.  O nepastebėta tikrai neliko, pavadinimo pakeitimas pritraukė žiniasklaidos dėmesį, kartu su socialinėse erdvėse plintančiais įrašais apie šią idėją.

Facebook A. Baranausko komentaras

Andrius Baranauskas, Tele2 komunikacijos vadovas ir komunikacijos ekspertas savo „Facebook“ profilyje paskelbė įrašą teigdamas: Su „brandu“ (prekės ženklu) juokauti yra rizikinga, nebent padarai tai gerai.“ Pripažindamas, jog sprendimas vykęs sveikina lyg su kokiu laimėjimu.

Kalbant apie inovatyvius komunikacijos sprendimus būtent Tele2 ir nusprendė įkurti  „Tele2 Inovacijų biurą“ ir tūrėti savo kaip „influencerį“ (nuomonės formuotoją) žmogų Arnoldą Lukošių priešakyje. „Tele2 Inovacijų biuro“ tikslas pateikti viską kas susiję su mobiliaisiais telefonais, mobiliuoju ryšiu ir visa telekomunikacija, įdomiai, inovatyviai tuo pačiu ir paprastai. Eksperimentuoti nebijantys „Tele2“ dirba kartu su Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) „Linkmenų fabriko“ mokslininkais pristatantys idėjas, kurios susilaukia didelio dėmesio, kurį „Tele2“ komunikacijos vadovai paverčia į įtraukiančias reklamas ir pritraukia naujas auditorijas, kurioms įdomūs šie eksperimentai. Vienas iš „Tele2 Inovacijų biuro“ eksperimentų buvo automobilis varomas „4G“ interneto sparta. Interneto spartos megabitai VGTU „Linkmenų fabriko“ mokslininkų pagalbą buvo paversti į kilometrus per valandą ir automobilis važiuodavo tokiu greičiu, kokį galėjo palaikyti „Tele2“ mobilusis internetas.

„Tele2 Inovacijų biuro“ eksperimento iliustracija

Tikslas paprastas – parodyti, kur ir kokią spartą gali palaikyti „Tele2“ mobilusis internetas ir kokiose Lietuvos vietose. Tačiau idėjos įgyvendinimas tikrai inovatyvus ir pritraukiantis žymiai didesnį auditorijos dėmesį. „Tele2 Inovacijų biuras“ tapo naujas karkasas arba kategorija, o pagal  Al Ries (1998) „Kategorijos“ taisyklę, kuri sako: „jei tu negali būti pirmas kategorijoje, tuomet kurk naują kategoriją. Labai svarbu yra būti skirtingu, nei būti geresniu.“ „Tele2“ šioje naujoje kategorijoje tikrai išsiskiria iš kitų telekomunikacijos paslaugas teikiančių įmonių gali komunikuoti žymiai plačiau ir pritraukti naujus vartotojus.

Įmonės ir organizacijos gali rinktis kokią komunikaciją naudoti ir kaip pasiekti savo vartotojus. Tačiau dažnai komunikacijai reikalingas nemenkas biudžetas, ypač tada, kai ji yra inovatyvesnė ir reikalauja neeilinių sprendimų, kurie gali būti, jog ne visada pasiteisina. Ar rizikuoti verta? Šiuo atveju tikrai taip!

Šaltiniai:

Autorius
Kristijonas Legenis
Žiūrėti visas naujienas
Palikti komentarą

Autorius Kristijonas Legenis
KOMUNIKACIJA kitaip

Instagram

Instagram has returned empty data. Please authorize your Instagram account in the plugin settings .

Inverted widget

Turn on the „Inverted background“ option for any widget, to get an alternative styling like this.

Accent widget

Turn on the „Accent background“ option for any widget, to get an alternative styling like this.

Elena Baranauskaite

Advertisement

Small ads

Flickr

  • Afro-deko-mono
  • Maria d'Odessa, touching
  • Maria d'Odessa au bâton de rouge-baiser
  • Maria d'Odessa & the red lipstick
  • Maria d'Odessa, soulful.
  • Peanuts
  • Celebrating the hundredth anniversary of Charles M. Schulz
  • À propos serendipity ...
  • Les libraires

ThemeForest