• Pamiršai slaptažodį?

Išpardavimai: Reali galimybė sutaupyti ir įsigyti norima daiktą ar tik komunikacijos triukas?

KAS TAS „JUODASIS PENKTADIENIS“ ?

Artėjant kiekvieno sezono pabaigai, prekybos centruose, internetinėse parduotuvėse ir visose prekybos vietose prasideda išpardavimų vajus. Visame pasaulyje, prekybos centrai vilioja pirkėjus įvairiomis nuolaidomis, siūlydami  galimybę įsigyti ilgai trokštamą daiktą pigiau.

Juodasis penktadienis“ (angl. „Black Friday“) yra viena populiariausių dienų metuose masiniam apsipirkimui. Būtent šią dieną mažos ir didelės parduotuvės organizuoja įdomias akcijas ir didžiausius išpardavimus, o žmonės masiškai skuba apsipirkinėti ir sutaupyti pinigų. Tačiau vis dažniau po kiekvieno “Juodojo penktadienio” kyla daugybė diskusijų, ar visa tai nėra tik marketingo triukas.


IŠPARDAVIMŲ VAJUS LIETUVOJE

 Dar visai neseniai apie masinį išpardavimų vajų dauguma lietuvių net nebuvo girdėję, tačiau išmaniųjų technologijų ir televizijos dėka neilgai trukus masinė nuolaidų ir apsipirkinėjimo manija pasiekė ir mūsų Lietuvos prekybos centrus, bei internetines parduotuves. Vienas iš pirmųjų šios akcijos pradininkų buvo šimtų tūkstančių pirkėjų sulaukiantis prekybos centras „Akropolis paskelbęs išpardavimų dieną „Jamam“, kurios metu visos prekybos centre esančios parduotuvės taikė daugybę įvairių nuolaidų. Ši išpardavimų diena per dešimtmetį išsiplėtė ne tik akcijoje dalyvaujančių  parduotuvių skaičiumi (2009 m. – 122 parduotuvės, 2019 m. – 800 parduotuvių), bet ir tapo apie 400 000 pirkėjų pritraukiančiu „Jamam“ savaitgaliu“. Ilgainiui, masinių nuolaidų dienos paplito ir po visus didžiuosius Lietuvos prekybos centrus („Ozas“, “Panorama“, „Mega „ ir kt .) ir internetines parduotuves („Pigu.lt“, „Varlė.lt“ ir kt. ).

autorės nuotrauka
autorės nuotrauka
autorės nuotrauka

GAL VISA TAI TIK APGAULĖ?

Nors didžioji dalis žmonių laukia išpardavimų, tikėdamiesi sutaupyti pinigų įsigydami norimas prekes su nuolaidomis, dažnai rinkodaros specialistai išpardavimuose įžvelgia klastos ir neskuba teigti, kad tai – geriausias metas apsipirkti ar sutaupyti, bei pataria aklai nepasitikėti nuolaidomis ir prieš įsigyjant prekę gerai apgalvoti savo sprendimą. Šiuo metu „Pirkėjai ir pardavėjai yra užsisukę į užburtą nuolaidų ratą. Kai kuriose prekių kategorijose nuolaidos tapo esminiu pirkėjo sprendimą lemiančiu veiksniu. Tai – aštrios konkurencinės kovos pasekmė. Išsivysčiusiose rinkose nuolaidos labiau taikomos atsikratyti mažiau patraukliomis prekėmis, pavyzdžiui, praeito sezono prekių likučiais“, – teigė rinkodaros specialistas Audrius Savickas. Specialistas pataria pirkėjams nepamiršti, kad nemokamas sūris būna tik pelėkautuose, taigi verta būti atidiems ir įvertinti produkto galutinę kainą nepaisant patrauklios nuolaidos. Įdomu ir tai, kad tyrimai rodo, jog nusipirkę prekę su nuolaida ja džiaugiamės mažiau, t.y. nenoromis gauname žinutę, kad prekė ilgai nebuvo reikalinga“, – teigia A. Savickas“.

NEPAGRAŽINTA IŠPARDAVIMŲ PUSĖ

Apžvelgus išpardavimų mėgėju komentarus viešai prieinamose komunikacinėse erdvėse galima teigti, kad visuomenė yra susiskirsčiusi į dvi barikadų puses. Viena dalis žmonių pasitiki pardavėjų ir išpardavimų laikotarpiu ir stačia galva neria i nuolaidas, o kita dalis atvirkščiai, stebi, skaičiuoja ir visais įmanomais būdais stengiasi neapsigauti išpardavimų metu. Labiau pasidomėjus ir įsigilinus, internete galima rasti daugybę komentarų, šmaikščių ar net pykti keliančių istorijų, kuriose žmonės pasakoja apie savo patirtį apsipirkinėjant.

Autorės nuotrauka

TIKĖTI AR NE?

Pasitikėti išpardavimais ar ne yra kiekvieno žmogaus asmeninis reikalas. Tačiau svarbu nepamiršti, kad tam tikrose situacijose pardavėjai naudoja daugybę marketingo triuku norėdami parduoti preke ir užsidirbti daugiau pinigų. Taigi, prieš įsigydami išsvajotą prekę visada pasidomėkite nuolaidos tikrumu, kad po to netektų gailėtis. O jeigu neturite laiko tyrinėti,  lukterėkite kol išpardavimai baigsis.

Šaltiniai:

www.15min.lt

www.tv3.lt

www.delfi.lt

 

Autorius
Urtė Kalendaitė
Žiūrėti visas naujienas
Palikti komentarą

Autorius Urtė Kalendaitė
KOMUNIKACIJA kitaip

Instagram

Instagram has returned empty data. Please authorize your Instagram account in the plugin settings .

Inverted widget

Turn on the „Inverted background“ option for any widget, to get an alternative styling like this.

Accent widget

Turn on the „Accent background“ option for any widget, to get an alternative styling like this.

Elena Baranauskaite

Advertisement

Small ads

Flickr

  • Helicomore
  • Yorkstr.
  • Eyes
  • Concierge
  • Vajras en valdrague
  • J.
  • Walk
  • Querschnitt
  • Sunbath

ThemeForest