Vaikų nesilaikymas taisyklių, blogas elgesys pamokų metu, prasti pažymiai – šios problemos dažnai įvardijamos kaip menko moksleivių tėvų ir mokytojų bendradarbiavimo pasekmė. Vis dėlto specialistai gali pasiūlyti alternatyvų, siekiantiems išvengti šių rūpesčių. Pasak jų, nuolatinė komunikacija ir šilti tarpusavio santykiai tarp pedagogų ir tėvų gali padėti dirbti vaikų naudai. Tai pasiekti šiandien daug lengviau nei prieš dešimtmetį – mokyklų uždarumo ir tėvų pasyvumo barjerus griauna didėjantis sąmoningumas ir šiuolaikinės technologijos.
„Yra daugybė įrodymų, kurie rodo teigiamą tėvų ir mokytojų bendravimą, padedantį pagerinti akademinius rezultatus ir psichine būklę. Mokytojai yra mokymo ekspertai, tėvai yra savo vaiko ekspertai. Tėvai žino, kas stimuliuoja jų vaikus dirbti, kas jiems yra nuobodu ir kas domina. Tėvai žino savo vaiko mokymosi stilių ir taip pat žino, ar nėra kokių nors kitų problemų, galinčių turėti įtakos jų mokymuisi mokykloje. Taigi nuolatinis bendravimas su vaiko mokytoju yra būtinas norint įsitikinti, kad jis gali pritaikyti savo požiūrį į vaiką būdamas klasėje. Tėvų ir mokytojų komunikacija yra puiki proga pabendrauti su savo vaiko mokytoju ir išgirsti, kaip tavo vaikas elgiasi akademiškai ir socialiai, palyginti jį su savo klasės draugais. Komunikacija yra taip pat puikus būdas aptarti visus rūpesčius ar klausimus, kurie gali kilti dėl jūsų vaiko“, – teigia tinklaraščio „Mathletics“ autorių komanda.
Raktas į sėkmę – bendravimas
Grasinimas iškviesti tėvus į mokyklą dar ne taip seniai buvo laikomas vienu efektyviausių būdų, norint sudrausminti netinkamai besielgiančius ar mokytis vengiančius moksleivius. Tėvai, žinodami priežastis, vengia tokių susitikimų, nes dažnai pasitaikanti priežastis yra – jie nenori sužinoti apie savo vaiką neigiamos informacijos. Tai gali įtakoti pačių tėvų psichologiją, ji gali pradėti manyti, kad yra blogi tėvai. Psichologės Kristinos Vrubliauskaitės teigimu, šis būdas negali būti laikomas vienareikšmiškai sėkminga priemone, siekiant teigiamų pokyčių mokykloje.
„Tėvų ir mokytojo pokalbio rezultatyvumas labai priklauso ir nuo artimos vaiko aplinkos. Vieni tėvai į vaiko nusižengimus reaguoja stipriau, kiti juos praleidžia pro ausis, nenori patikėti. Tokiu atveju pasiekti teigiamus pokyčius sudėtingiau ir trunka gerokai ilgiau. Reikšmingas vaidmuo čia tenka tėvų ir mokytojų santykiams – pedagogai turi susipažinti su vaiko tėvais, jo socialine aplinka ir priimti adekvačius sprendimus, kaip dėl netinkamo vaiko elgesio kylančias problemas būtų galima išspręsti efektyviausiai“, – teigia ekspertė.
Modernūs sprendimai šiuolaikinei mokyklų komunikacijai
TAMO E. švietimo produktų plėtros vadovė Malvina Majauskaitė sako, kad skaitmeninės platformos bendravimui ir informacijos dalinimuisi Lietuvoje sparčiai populiarėja mokytojų ir tėvų tarpe. Šiandien elektroninis dienynas, atliekantis daug funkcijų, jau tapo įprasta komunikacijos priemone, todėl siekiant dar didesnio visų mokyklos bendruomenės narių patogumo, aktyviai plėtojamos ir naujos platformos.
„Tėvams, kurie aktyviai domisi savo vaikais, šiandien jau siūlomos ir mobilios aplikacijos, skirtos „čia ir dabar“ stebėti vaikų pasiekimus, lankomumą ir kitą su mokymųsi susijusią informaciją. Vos tik mokytojas suveda informaciją apie mokinį, tėvai gauna trumpuosius pranešimus į telefoną. Nebereikia jungtis į dienyno sistemą, vienu paspaudimu galima pamatyti įvairią informaciją bei bendrauti su pedagogais. Pastebime, kad tėvai vis labiau įsitraukia į mokymosi procesą, aktyviai domisi savo vaikų pasiekimais bei stebi mokinių pažangą“, – apie šiuolaikines bendravimo platformas pasakoja M. Majauskaitė.
Šaltiniai:
Parengta pagal naujienų sveitaines, mokslinį darbą, tyrimą – skaityti plačiau:
Lietuvos edukologijos Universitetas, doktorantė Daiva Jakavonytė, pristatymas – „Mokinių tėvų dalyvavimas mokyklos veikloje: iššūkiai ir bendradarbiavimo galimybės“, 2017m, Birštonas.
„Tarpautinis skaitymo gebėjimų tyrimas“, Nacionalinis egzaminų centras, 2012, Vilnius.