• Pamiršai slaptažodį?

Kas yra dopaminas ir kaip jis veikia komunikacijoje?

Neuromarketingas - Olimpia Zagnoli http://one.carey.jhu.edu

,,Programuotojas žinodamas, kaip veikia smegenys, gali sukurti programą, kuri verstų žmogaus smegenis atlikti tam tikrą veiksmą‘‘, – teigia kompiuterių programuotojas bei vienas iš ,,Dopamine Labs‘‘ įkūrėjų Ramsey Brown

Dopominas – kas tai ir kaip jis veikia?

Dopaminas yra laimės neuromediatorius. Būtent ši cheminė medžiaga, išsiskirianti mūsų smegenyse, verčia mus jaustis laimingais, kai atsitinka kažkas gero ar netikėto. Taip pat ji mus motyvuoja atlikti tam tikrus veiksmus ar juos kartoti. Didelis bei dažnas dopamino išsiskyrimas smegenyse, laikui bėgant mus padaro vis mažiau jautrius jo poveikiui. To net nesuprasdami, po truputį, įgyjame priklausomybę šiam cheminiam junginiui. Todėl vis daugiau bei dažniau atliekame veiksmą, kuris mumyse išprovokuoja dopamino išsiskyrimą.

Dopaminas ir socialiai tinklai

Tikriausiai šią dieną mažai kas žino žmogų, kuris nesinaudotu internetu ir jo suteikiamomis galimybėmis, nebent į galvą šauna kieno nors močiutė ar senelis, kurie gyvena toli toli provincijoje, mažame kaimelyje. Bet ir tiems anūkai ar vaikai, tikriausiai, jau yra Kalėdų proga nupirkę planšetę ar bent jau yra mokę valdyti išmanųjį telefoną. Atsiradus socialiniams tinklams, didesniam jų pasiekiamumui kiekvienam žmogui bei kuriant pritraukiantį ir kiekvienam vartotojui personalizuotą turinį, vis daugiau žmonių įsitraukia į šia veiklą, siekdami patenkinti savo socialinius, saviraiškos, informacijos ieškojimo ar kitus poreikius. Tačiau viskas nėra taip nekalta, kaip atrodo iš pirmo žvilgsnio.

,,Kiekvieną kartą, kai tikrinu savo telefoną, žaidžiu su lošimo automatu. Ką gi pamatysiu dabar? Tai yra būdas, kaip užgrobti žmonių mintis ir sukurti įprotį, tai yra suformuoti įprotį.‘‘ Tristan Harris

Kaip yra sakęs Tristan Harris, buvęs Google produkto vadybininkas, yra daug būdų, kaip pritraukti ar išlaikyti vartotojus. Jis davė pavyzdį apie vieną iš Snapchat funkcijų, vadinamą streaks. Ši programėlės ypatybė parodo kiek dienų iš eilės, jūs bendravote su kitu asmeniu. Dauguma vaikų norėdami išlaikyti kuo didesnį dienų skaičių, negalėdami būti šalia telefono, net naudodavosi draugų pagalba, jiems suteikiant prieigą prie savo Snapchat profilio, stengdamiesi neprarasti ir išlaikyti gerą rezultatą. Vartotojui tai kurią iliuziją, kad jis yra reikšmingas, įdomus ir svarbus, o kiekviena papildoma diena didina pasitenkinimo jausmą, kuris yra kuriamas smegenyse veikiančio dopamino. Kitas tyrimas atliktas Bergeno Universitete atskleidė, kad net 73% apklaustųjų jaučia nerimą atsitraukia nuo savo išmaniojo telefono. Todėl nekeista, kad dažnas suaugęs amerikietis įsitraukęs į jo telefone esamas socialinių tinklų programėles, jose praleidžia net nuo dviejų iki keturių, kartais ir daugiau, valandų per dieną. Kaip ir maitindamiesi skaniu maistu, sportuodami, užsiimdami seksu gauname tam tikrą dopamino dozę, taip ir dalyvaudami socialiniame gyvenime mūsų organizme išsiskiria šis mus geria jaustis verčiantis neuromediatorius. Taigi, net keli iš pirmo žvilgsnio tik paprasti, nieko daug nereiškiantys like paspaudimai asmens Facebook profilyje, jo savininko smegenyse stimuliuoja  nuotaiką pakeliančio cheminio junginio gamybą.

Duokite dopamino dozę!

Dopamino dozę gauname ne tik būdami socialiniuose tinkluose ar veikiat mums širdžiai mielą veiklą. Ši smegenų pasitenkinimo sistemą veikianti medžiaga taip pat išsiskiria tam tikrais būdais organizacijoms ar įmonėms bandant pritraukti kuo daugiau klientų. Dažnai prekybos centruose matomos maisto degustacijos, restoranų ar kavinių meniu pasikeitimai, išpardavimų skelbimai parduotuvių vitrinose – visa tai yra įmonių marketingo priemonės, kurias pamatę ar išbandę pajaučiame dopamino poveikį. Jau senai naudojamas vienas iš klientą patenkinančių būdų, žinomas kaip nemokami mėginėliai, dar ir šiandien pritraukia šia marketingo gudrybe besinaudojančių žmonių masę. Atliktas tyrimas Marsh prekybos centruose parodė, jog mėginėlių pagalba pardavimai išaugo net 2,000%! Tokia produkto komunikacija ne tik pagerino beveik visų tyrime dalyvavusių klientų apsipirkimo patirtį, bet ir daugiau nei 60% žmonių paskatino pirkti Marsh produktus.

O dabar įsivaizduokite, kaip visi mano išvardinti metodai yra sujungiami į vieną visumą. Taip suformuojama žmogų, kaip vartotoją, įtraukianti sistema. O mano minėtos situacijos yra tik kelios iš daugybės su žmogaus psichologiją susijusių vartotojo pritraukimo metodų.

Dar keletas strategijų pavyzdžių:

  • Klientų ar vartotojų informavimas apie su organizacija susijusiomis naujienas. Tai gali būti naujienlaiškio prenumeratoriams skirta žinutė apie akcijas ar naujus produktus/paslaugas.
  • Žaidimų kūrimas. Sukurkite loteriją ar užduotį savo klientams – ją laimėjęs žaidėjas gautų nuolaidą įsigyti įmonės produktus/paslaugas ar nemokamą dovaną.
  • Dovanėlės. Klientai įsigyja įmonės prekes ar paslaugas gauna nedidelę dovanėlę. Tai gali būti produktų mėginėliai, atvirukas, nuolaidos kuponas.
  • Juokas. Humoras priverčia žmones atidžiau stebėti reklamas, todėl siekdami didesnio žinomumo, susidomėjimo jūsų įmone ar didesnio pardavimų skaičiaus pasitelkite juoką.
  • Taigi, žmonių įsitraukimas į įvairias veiklas, dažniausiai būna, net vartotojams patiems to nesuprantant, dopamino siekimo ar jo priklausomybės rezultatas, kurį savo tikslams pasiekti lengvai panaudoja organizacijos. Todėl, pasitelkę psichologijos žinias bei savo marketingo įgūdžius, kiekvienas žmogus galėtų sugalvoti būdų, kuriais priviliotų naujus ar net padidintu galimybę išlaikyti senus klientus.

    Nuotrauka – Black Salmon https://www.shutterstock.com/
    Autorius
    Miglė Grigaitė
    Žiūrėti visas naujienas
    Palikti komentarą

    Autorius Miglė Grigaitė
    KOMUNIKACIJA kitaip

    Instagram

    Instagram has returned empty data. Please authorize your Instagram account in the plugin settings .

    Inverted widget

    Turn on the „Inverted background“ option for any widget, to get an alternative styling like this.

    Accent widget

    Turn on the „Accent background“ option for any widget, to get an alternative styling like this.

    Elena Baranauskaite

    Advertisement

    Small ads

    Flickr

    • Afro-deko-mono
    • Maria d'Odessa, touching
    • Maria d'Odessa au bâton de rouge-baiser
    • Maria d'Odessa & the red lipstick
    • Maria d'Odessa, soulful.
    • Peanuts
    • Celebrating the hundredth anniversary of Charles M. Schulz
    • À propos serendipity ...
    • Les libraires

    ThemeForest