Influenceriai, kitaip tariant nuomonės formuotojai, tai žmonės, kurių rodoma medžiaga, socialiniuose tinkluose, sulaukia didelio sekėjų dėmesio ir aktyvaus grįžtamojo ryšio. Dažnai jų paskyros yra orientuotos į tam tikrą sritį, kurią jie puoselėja ir dalinasi patirtimi, tai pritraukia sekėjus ir padeda formuoti nuomonę apie įvairius įvykius, prekių ženklus ir produktus. Tačiau ar būtina rinktis milžinišką sekėjų armiją turinčius influencerius, norint pasiekti rezultato?
„Mažiau yra daugiau“
Šiuo metu, tai vienas populiariausių ir efektyviausių reklamos būdų rinkoje, tačiau didžiųjų influencerių paslaugos įperkamos ne visiems, todėl SocialDrum socialinių tinklų ekspertų manymu reikėtų išbandyti „mažiau yra daugiau“ strategiją, kuriai įgyvendinti tinka mikro-influenceriai. Mikro-influenceriai – tai žmonės, socialiniuose tinkluose turintys mažiau sekėjų už didžiuosius, Lietuvoje tai yra maždaug nuo 1 000 iki 15 000 sekėjų turinti anketa.
Didesnis pasitikėjimas
Šiandien, kai socialiniai tinklai yra pilni didžiųjų nuomonės formotuojų, nemaža dalis vartotojų ima priešingai žiūrėti į jų rodomas prekes ar paslaugas. Ne paslaptis, kad už reklamas nuomonės lyderiai gauna didelius atlygius ir nors ir dauguma jų teigia, kad reklamuoja tik tai, kas jiems nuoširdžiai patinka: „ Aš žiūriu, ar ta prekė man tinka. Jei ne – jos nereklamuoju“, – TV3.lt portalui sakė socialinių tinklų žvaigždė Naglis Bierancas. Tačiau dažnas sekėjas tuo nebetiki. Nedidelį sekėjų skaičių turintieji dažniausiai savo paskyrose yra nuoširdesni ir atviresni, taip tapdami artimesni sekėjams. Be to, tai, jog žmogus neturi šimto tūkstančių sekėjų nereiškia, jog jis nėra išskirtinis. Tad geriausia yra tai, kad mažesnis sekėjų skaičius leidžia kurti daug asmeniškesnius santykius, todėl įrašai nėra priimami kaip tiesioginė reklama, nors ji vis tik ji vyksta. „Socialinių tinklų rinkodara yra maždaug 20-30 proc. efektyvesnė nei kitos reklamos formos internete“ – teigia nuomonės formuotojų agentūros „Influenceris.lt“ įkūrėja Laura Aleksandravičė.
Kaip yra iš tiesų?
Target Marketing atliktas tyrimas parodė, kad net mažiau nei tūkstantį sekėjų turintys vartotojai turi didesnius „like rate“ negu milijonus sekėjų turinčios žvaigždės. Tai rodo, kad mikro-influenceriai sulaukia gana aktyvaus susidomėjimo socialiniuose tinkluose, turint omenyje, koks sąlyginai mažas yra jų sekėjų ratas. Google Analytics taip pat yra vienas iš būdų padedančių išmatuoti influencerių atneštą naudą tiek socialiniuose tinkluose, tiek internetinėje parduotuvėje. Nustatydami norimą tikslą, galima pamatyti, kurie klientai aplankė elektroninę parduotuvę ar puslapį atėję iš influencerio tinklaraščio ar socialinio kanalo. Kaip tai padaryti rasite čia: https://digitalbrandinginstitute.com/how-to-measure-social-media-roi-in-google-analytics/.
Puiki strategija
Bendradarbiavimas su mažaisiais nuomonės formuotojais yra puiki strategija ne tik norintiems laikinų rezultatų, bet ir puiki galimybė sukurti gerus santykius su galimai makro-influenceriu ateityje tapsenčiu žmogumi. Nuo pat pradžios socialiniuose tinkluose reklamuojamas prekės ženklas ar produktas gali tapti netsiejama nuomonės formuotojo dalis. Ilgalaikė partnerystė yra naudinga ne tik nuomonės formuotojui, kaip garantas išlaikyti pastovų atlygį ir paskatą kurti tam tikrą turinį, bet ir užsakovui, kurio siūlomos prekės ar paslaugos nuolat bus matomos socialiniuose tinkluose.
Tad pradedant mąstyti apie reklamą socialiniuose tinkluose, pirmiausia reikėtų galvoti ne tik apie kiekybę, bet ir apie kokybę, savitumą ir kuriamą ryšį su žmonemis. Svarbiausią turėti tinkamą rinkodaros planą ir nepamiršti išnaudoti visų galimybių, tarp jų ir socialinių tinklų aukso gyslelę – mikro-influencerius.
Šaltiniai:
http://www.targetmarketingmag.com
https://diena.lt
http://socialdrum.lt