Spartus technologijų vystymasis, skaitmenizacija, nuomonės formuotojai socialinėse medijose, vizualinio ir interaktyvaus turinio populiarėjimas – tai tik keletas iššūkių, su kuriais teko susidurti ryšių su visuomene specialistams per pastaruosius metus. Kyla klausimas, ko gi tikėtis toliau ryšių su visuomene specialistams? Štai penkios tendencijos, kurios bus svarbiausios šiais metais.
1) Interaktyvus turinys
Daugiau nei 90 procentų vartotojų ieško interaktyvaus turinio. Turinio rinkodara ir ryšiai su visuomene turės prisitaikyti prie šios tendencijos 2020 metais. Reikia tikėtis, kad socialiniuose tinkluose, interneto puslapiuose pamatysime dar daugiau žaidimų, greitų apklausų ir konkursų kurie pritrauks vartotojų dėmesį prie siūlomos paslaugos, ar prekės ženklo. Spartus technologijų vystymasis gali suteikti platesnes galimybes išnaudoti šią tendencija, pritaikant Virtualią ir papildytą realybę. Svarbu pritaikyti interaktyvų turinį, nes tai viena geriausiu priemonių pritraukiant vartotojų susidomėjimą.
2) ChatBotai
ChatBotai nėra naujovė. Jie padeda automatizuoti ir palengvinti daugelį procesų ne tik pardavimų, bet ir ryšių su visuomene srityse. Geras ChatBotų panaudojimo pavyzdys yra Facebook ChatBotas. Tinkamai išplėtotas gali padėti ne tik apsipirkti, bet taip atsakyti į klausimus, be ryšių su visuomene specialisto pagalbos.
Prognozuojama, kad 2020 metais ChatBotų reikšmė tik kils. Verslai vis daugiau pradės naudotis ChatBotais norint sukurti glaudesnį ryšį tarp vartotojo ir verslo. Dirbtinis intelektas ir didesnės interakcijos galimybės su vartotoju, padės sudaryti daug geresni vartotojo paveikslą nei bet kada ir sukurs prasminga, bei autentišką ryšį. Tačiau tikrai nereikia bijoti, kad ChatBotai pakeis RsV specialistus. Pasak tarptautinės RsV kompanijos, kuri dirba su ChatBotų technologijos integracijos prekės ženklams, “Diffusion PR„ vykdomosios direktorės, Ivana Farthing: “ryšių su visuomene specialistai bus svarbiausi sprendžiant kokie “kalbūs” bus ChatBotai, tuo labiau jog jų galimybės neviršys žmogaus galimybių.”
3) Pokyčiai nuomonės formuotojų rinkoje
Pastaraisiais metais, nuomonės formuotojų populiarumas tik augo. Šiuo kylančiu populiarumu naudojosi daugelis prekės ženklų, kurie mokėjo didelius pinigus, kad šios interneto žvaigždės reklamuotu jų produktus. Tačiau 2020 metai gali atnešti labai daug permainų nuomonės formuotojams ir ryšių su visuomene specialistams naudojantiems jų paslaugomis.
Dėl griežtėjančių algoritmų, daugelis nuomonės formuotojų praranda tūkstančius sekėjų, kurie yra pirkti, arba kitaip fabrikuoti. Taip pat keičiasi šalių įstatymai, kurie dabar atkreipė dėmesį į ne tik sparčiai besivystančias technologijas, bet ir į socialinių medijų pasaulį. Nuo šiol barteriniai manai, ar nupirktos reklamos paslaugos iš nuomonės formuotojo turi būti viešai deklaruojami. VVTAT Nesąžiningos komercinės veiklos ir reklamos skyriaus vyresnioji patarėja Inga Grinevičė portalui 15min apie šį pasikeitimą teigė: „Nusprendėme, kad reikia aiškumo, todėl paskelbsime gaires dėl reklamos žymėjimo socialinėje erdvėje. Gairės yra ne įstatymo galią turintis dokumentas, bet galėtume taikyti sankciją, kai yra nepažymėta reklama, nes Reklamos įstatymas pateikia labai bendrą informaciją“.
Vartotojai taip pat vis mažiau pasitiki nuomonės formuotojais, atstovaujančius prekės ženklus, kurie yra nesiderinantys su nuomonės formuotojų stiliumi ir kuriamu turiniu. Todėl bendradarbiaujant su interneto žvaigždėmis būtina, kad jų reklaminiai įrašai būtu kuo natūralesni. Taip pat verta daugiau kreipti dėmesio į mikro nuomonės formuotojus, nei makro.
4) Ryšio tarp vartotojo ir prekės ženklo stiprinimas
Ryšių su visuomene specialistams reikia atkreipti daugiau dėmesio kuriant ryšį tarp vartotojo ir prekės ženklo, per tas pačias vertybes. Pastaraisiais metais vis daugiau prekės ženklų ir kompanijų vis aktyviau dalyvauja ne tik socialiai atsakingoje veikloje, bet ir sprendžiant socialines problemas, kaip žmogaus, ar mažumų teises. Jos tai daro nepriklausomai nuo galimo visuomenės reakcijos. Remiantis ryšiu su vartotoju per bendras vertybes, pats vartotojas tampa prekės ženklo rėmėju ir natūraliai skleidžia jo žinutes aplinkiniams.
5) Technologijų potencialo išnaudojimas
Remiantis skaitmeninu vartotojo elgesiu, personalizuotos reklamos ir žinutės gali pasiekti tuos vartotojus, kurie turi didžiausia potencialą atkreipti dėmesį į jiems skirtas žinutes. Visad tobulėjantis dirbtinis intelektas ir algoritmai daro šį procesą vis sudėtingesnį. Tačiau atlikus viską teisingai, naujosios technologijos padės, kad žinutės kuo plačiau pasiektu vartotojus ir plistu natūraliai. Taip pat dirbtinis intelektas gali padėti geriau suprasti vartotojus, bei susidaryti ryškesni jų portretą, ko pagalba bus galima kurti kaip niekad tikslias ir personalizuotas žinutes pasiekti tikslinėms auditorijoms.
Nors tam tikros čia paminėtos tendencijos yra žinomos RsV specialistams, dėl jų vyravimo pastaraisiais metais. Tačiau šios tendencijos ne tik išliks svarbios, bet gali toliau augti ir plėtotis. O prisitaikymas prie šių tendencijų, ryšių su visuomene specialistams gali atnešti daug naudos.
Šaltiniai:
www.prca.org.uk/ChatbotPressOffice
www.odwyerpr.com/using-chatbots-support-social-media-storytelling
www.iriscontent.com/interactive-content-your-full-2020-guide
www.chiefmarketer.com/7-digital-marketing-trends-to-consider-for-2020
www.15min.lt/reklamos-nezymincius-influencerius-valstybe-ketina-kontroliuoti-bedantemis-gairemis
www.forbes.com/the-influencer-marketing-trends-that-are-coming-in-2020
www.forbes.com/five-influencer-marketing-trends-that-will-shape-2020
www.marketingdive.com/7-trends-that-show-2020-will-be-a-make-or-break-year-for-marketers
www.financesonline.com/branding-trends
www.coredna.com/digital-customer-experience-trends
www.neverbounce.com/what-will-personalization-20-in-2020-look-like
www.emotivebrand.com/content-strategy-trends-for-2020
Puikus darbas!