• Pamiršai slaptažodį?

Kodėl „Facebook“ nebe toks populiarus?

„Facebook“ ir „Instagram“ programėlės. Nuotr. campaignlive.co.uk

„Facebook“ tai vienas iš pirmųjų socialinių tinklų kuris sugebėjo pasiekti, sudominti ir susieti milijardus žmonių visame pasaulyje, tai socialinis tinklas parodęs pavyzdį ir sukūręs standartus kaip turi atrodyti moderni socialinė platforma, vis dėlto, „Facebook“ sparčiai netenka populiarumo ir užleidžia socialinių tinklų galiūno vietą kitiems puslapiams, tokiems kaip : „Instagram“, „Twitter“, „Snapchat“, taigi kyla klausimas kodėl šis socialinių tinklų galiūnas buvo pašalintas iš pirmosios lyderio pozicijos bei kas tai lėmė.

„Facebook“ įkūrėjas Mark Zuckerberg teisme. Nuotr. Somagnews.com

Rekordinio dydžio bauda

Buvimas viena populiariausių socialinių platformų suteikia ne tik galios bei populiarumo, bet ir begalę atsakomybės bei taisyklių, kurių „Facebook“ nevisada laikėsi. Pirmasis „Facebook“ nuosmukis kilo 2017 metais, kai „Facebook“ įsivėlė į skandalą, jog  nelegaliai renka duomenis apie kiekvieną asmenį turintį „Facebook“ paskyrą. Šie pažeidimai neliko nepastebėti, tai iššaukė didelę visuomenės pasipiktinimo bangą, masinį vartotojų išsiregistravimą ir paskyrų naikinimą. Daugelis asmenų taip pat kreipėsi ir į „Valstybinę vartotojų tarnybą“ ar į panašias institucijas. Galiausiai JAV federalinės prekybos komisija paskelbė, jog skiria „Facebook“ 5 milijardų dolerių baudą bei griežtina duomenų naudojimo apribojimus. Ši bauda iki pat šiol laikoma rekordine bauda visame pasaulyje. Vis dėlto, gavus rekordinę baudą, „Facebook“ tikrai nebankrutavo, „CNN“ atliko skaičiavimus ir atskleidė, jog ši bauda buvo apytikriai lygi vieno mėnesio „Facebook“ gaunamoms pajamoms.

Paaugliai keliasi į „Instagram“ 

Antroji „Facebook“ lėtinio žlugimo priežastis ta, jog „Facebook“ nesugebėjo tinkamu laiku pritraukti jauno amžiaus vartotojų. Pasak „Pew Reaserch Center“ tyrimu centro atliktų tyrimų, tik 51% jaunimo 13-17 metų amžiaus grupėje naudojasi „Facebook“, kai to paties amžiaus grupės jaunuolių „Instagram“ programėlę naudoja net 71% jaunimo.

Kol „Facebook“ atstovai varstė teismų duris dėl neteisėtų duomenų vartojimo, „Insagram“ populiarumas pasiekė neitikėtinas aukštumas. „Instagram“ kūrėjas Kevin Systrom puikiai pasinaudojo esama krizine „Facebook“ situacija. „Instagram“ programėlėje vartotojams nereikia pateikti jokių asmeninių duomenų leisiančių susieti paskyrą su realiu asmeniu. „Instagram“ vartotojas gali tiesiog įkelti nuotrauką nepateikdmas jokių savo duomenų. Ir viskas, tik tiek. Ši paprasta ir visiškai nesudėtinga socialinio tinklo forma užvaldė viso pasaulio pauglių telefonus bei kompiuterius.


„Jauniems žmonės nepatinka kaip „Facebook“ pririša juos prie tikrojo aš „Facebook“ reikalauja tikrų vardų ir vietovių susijusių su asmeniu ir jo asmeniniu gyvenimu, pavyzdžiui kaip mokyklos, universiteto, darbo ar gyvenamojo iesto pavadinimai“ atlikinėdama tyrimą apie paauglių patirtis socialinėse erdvėse teigė centrinio Lancashyro universiteto, žiniasklaidos ir skaitmeninės komunikacijos atstovė Amy Lancaster.


„Facebook“ – „nebe kietas“ ?

Dar viena priežastis kodėl „Facebook“ praranda populiarumą  –  tai paauglių tėvai. Vis daugiau ir daugiau vyresnio amžiaus žmonių įsiregistruoja į „Facebook“, išgirdus tik šią dalį tikriausiai jau pagalvojote, jog tai gerai, tačiau vyresnio amžiaus žmonės besinaudojantys „Facebook“ tik dar labiau paskatino jaunimą nustoti naudotis šiuo socialiniu tinku. Paaugliai nustoja viešinti nuotraukas, dalintis kur dalyvau ir atlikti panašius veiksmus dėl vienos priežaties  –  jog jų tėvai to nematytu. Ne paslaptis, jog bręstant paaugliai dažnai bando pabėgti nuo tėvų kontrolės ir socialiniuose tinkluose jaučiasi daug laisviau negu laiką leisdami su tėvais, socialinė erdvė tampa jų privačiu ir slaptu pasauliu. Vyresnio amžiaus vartotojų banga iš „Facebook“ išstūmė apie 1 milijoną jauno amžiaus vartotojų. Paaugliams „Facebook“ tapo nebemadingu ir „nebekietu“.

Facebook“ vis dar gyvuoja ir yra plačiai naudojamas, tačiau socialinių tinklų giganto pozicija teko užleisti naujesniems socialiniams tinklams. Pabandykime įsivaizduoti „Facebook“ kaip realų asmenį. Kadaisę šis žmogus griovė kalnus ir klojo pamatus ateities kartų socialiniems tinklams, tiek daug nuveikus, tikriausiai ne taip ir sunku atsikvėpti ir išeiti užtarnauto poilsio, o kas žino, galbūt pailsėjęs „Facebook“ grįš su netikėtomis naujovėmis. To aš jam ir linkiu.

Autorius
Gabrielė Petkutė
Žiūrėti visas naujienas
Palikti komentarą

Autorius Gabrielė Petkutė
KOMUNIKACIJA kitaip

Instagram

Instagram has returned empty data. Please authorize your Instagram account in the plugin settings .

Inverted widget

Turn on the „Inverted background“ option for any widget, to get an alternative styling like this.

Accent widget

Turn on the „Accent background“ option for any widget, to get an alternative styling like this.

Elena Baranauskaite

Advertisement

Small ads

Flickr

  • Afro-deko-mono
  • Maria d'Odessa, touching
  • Maria d'Odessa au bâton de rouge-baiser
  • Maria d'Odessa & the red lipstick
  • Maria d'Odessa, soulful.
  • Peanuts
  • Celebrating the hundredth anniversary of Charles M. Schulz
  • À propos serendipity ...
  • Les libraires

ThemeForest