• Pamiršai slaptažodį?

Komunikacija ekstremalios situacijos metu arba 10 patarimų tinkančių kiekvienam besidominčiam komunikacija

Nepaprastieji įspėjimai. Paveiksliuko autorė: Rasa Širvelytė

2020 metai pasitiko mus aiškiomis komunikacinio turinio gairėmis, bet nenumatytai viską pakeitė force majeure, COVID-19, privertė visas organizacijas atsiversti krizių komunikacijos planus ir ieškoti geriausio sprendimo kaip išsilaikyti. Kitiems reikėjo keisti  komunikacijos kryptį, vieniems tai laikas sužibėti, o kitiems sunkus darbas išsilaikant reitingų viršūnėse. Pažvelkime ką galima būtų padaryti, kad komunikacija padėtų šiuo sunkiu metu.

  1.  Vienas iš šiuo metu svarbių dalykų yra informacijos skaidrumas, PRovoke tinklapyje dalinamasi vėliausiųjų tyrimų rezultatais, vis dėl to tendencija informacijos patikimumu išlieka darbdavio pusėje, net 63% respondentų labiau linkę tikėti darbdavio komunikuojama informacija nei pavyzdžiui sveikatos įstaigų komunikacija, kurios patikimumas šiuo atveju 56%. Nors informacijos apie patį virusą ir prevencines priemones yra daugiau nei galime perskaityti, vis dėl to nepamirškite pakartotinai komunikuoti ir būti dar vienu oficialiu šaltiniu savo aplinkai.
  2. Įvertinkite savo turimus komunikacijos planus ir sudėliokite strategiją, tokią kuri leis Jūsų verslui išsilaikyti arba Jūsų įvaizdžiui gerėti. Visi pranešimai kurie buvo sukurti skatinti žmones išeiti iš namų, turi būti pakeisti, taip pat apgalvokite kiekvieną sakinį, kad komunikacija nebūtų klaidinanti. Nepamirškite smulkių detalių, kartais ten slypi svarbiausia mintis.
Komunikacija krizės metu. Paveikslėlio autorė : Rasa Širvelytė

3. „Fabula Hill+Knowlton Strategies“ specialistai laikosi vieningos nuomonės –„ įvertinkite, kaip įmonė ar organizacija galėtų savo paslaugomis, produktais ar finansine parama prisidėti prie sveikatos apsaugos, švietimo sistemos ar vietos bendruomenių gerovės krizės metu.“ Įmonėms turinčioms socialiai atsakingų įmonių statusus labai svarbu pažvelgti į krizę kaip į galimybę įrodyti atsakingumą. Kurkite visuomeniškumą nuotoliniu būdu.
4. Komunikacijos specialistai dažnai atkreipia dėmesį į Jūsų išorinę išvaizdą, jeigu  turite nuotolinį pokalbį su kažkuriuo iš televizijos kanalų, būkite pasiruošę ir atrodykite kuo profesionaliau. Nepamirškite pasižiūrėti ar aplink Jus nėra nereikalingų daiktų.
5. Vis dėl to naudingiau prisėsti ir gerai apgalvoti tekstą kuriuo kreipsitės į visuomenę ar savo darbuotojus, nei parašyti dešimt laiškų per dieną. Pasitikrinkite kiek žmonių pasiekia Jūsų informaciją ir įvertinkite ar žmonės geriau perskaitys išsamų tekstą ar kelis skirtingus tekstus kurių pagrindinė mintis vis dėl to bus tik pirmasis sakinys.
6. Nutikus nelaimei, komunikuokite tik būtiniausią informaciją, bet nepamirškite būti nuoširdžiu ir pakankamai jautriu. Šiuo metu turime gerų pavyzdžių kai po pirmojo mirties atvejo vykusiose spaudos konferencijose turėjome jautrius ir žmogiškomis vertybėmis paremtus pranešimus. Pasiruoškite ką sakysite, bet palikite vietos jausmams.
7. Bandykite išvengti darbuotojų skirstymo, dauguma įmonių ar viešų asmenų yra kritikuojami dėl to, kad nesaugo savo komandos ir toliau dirba ne pagal numatytas karantino rekomendacijas. Stenkitės įmonėje, įstaigoje ar organizacijoje sugalvoti būdus kaip kiekvienas iš darbuotojų galės dirbti iš namų. Ypač valstybinėms įstaigoms derėtų rengti spaudos konferencijas tik nuotoliniu būdu arba  lauke. Tai ką patys rekomenduojate turi atsispindėti ir Jūsų elgesyje.
8. Užtikrinkite galimybę informaciją pasiekti įvairioms žmonių grupėms.


Lietuvių gestų kalbos vertimo centro, Vilniaus teritorinio skyriaus vedėja Danguolė Dragūnienė sako -„užtikrinti vertimo paslaugą Lietuvoje jau darosi svarbu, pagaliau profesijos viešinimas vyksta natūraliu būdu.”


Nepamirškite pasitikslinti apie Jūsų įmonėje dirbančių asmenų skirtumus, galbūt kažkam reikės daugiau rašytinės informacijos arba informacijos jų gimtąją kalba. Valstybinės įstaigos turėtų užtikrinti galimybę visoms Lietuvos Respublikos visuomenės grupėms informaciją gauti jų gimtąją kalba arba pritaikytą pagal poreikius.

Lietuvių gestų kalbos vertėja ir premjero patarėjas G. Surplys. „Stop” kadras iš LRV spaudos konferencijos

9. Nekelkite panikos, visa informacija ir pasisakymai turi būti pateikti taip, kad žmonės neturėtų preteksto nerimauti. Tapkite teksto kūrimo pavyzdžiu ir nebandykite pasipelnyti iš žmonių naivumo.
10.„ Internationalsos“ tinklapis rekomenduoja pasirūpinti savo psichologine sveikata ir elgtis pagal rekomendacijas, jeigu jaučiatės negalintys susitvarkyti su situacija arba jaučiatės palūžę, kreipkitės į specialistus. Nereikia visų atsakomybių priimti sau, komunikacija teisinga tik tada kai paremta argumentuota informacija ir tinkamu jos parengimu. Saugokite save ir tai padės apsaugoti kitus.

Svarbiausia šių patarimų idėja yra skirta visiems komunikacija besidomintiems žmonėms, nepamirškite, kad negalime nustoti komunikuoti. Tik tinkama informacijos sklaida padės žmonėms elgtis teisingai  ir suprasti esamą situaciją, bei galimai išgelbės nuo visų krizinių pasekmių.

Autorius
Rasa Širvelytė
Žiūrėti visas naujienas
Palikti komentarą

Autorius Rasa Širvelytė
KOMUNIKACIJA kitaip

Instagram

Instagram has returned empty data. Please authorize your Instagram account in the plugin settings .

Inverted widget

Turn on the „Inverted background“ option for any widget, to get an alternative styling like this.

Accent widget

Turn on the „Accent background“ option for any widget, to get an alternative styling like this.

Elena Baranauskaite

Advertisement

Small ads

Flickr

  • Maya d'Odessa (take one)
  • Herr Krähenfüßen
  • Sarah
  • Matty
  • on rear
  • Traffic lights
  • WoMo
  • Presentation
  • endless

ThemeForest