• Pamiršai slaptažodį?

GIF‘ai užkariauja socialinius tinklus. Ko apie juos dar nežinome?

Giphy programa. Nuotr. aut. Ingrida Budreikaitė

Turbūt daugelis mūsų nustebtų sužinoję, kad GIF’ai kompiuterinėje sistemoje naudojami jau daugiau nei 30 metų. Judančios iliustracijos pakeičia jaustukus (angl. emoticon) arba sutrumpina mūsų sunčiamus pranešimus. GIF’ų pasirinkimas labai platus, šiuo metu galima rasti daugiau kaip  šimtą penkiasdešimt milijonų skirtingų variantų. Trumpos vaizdo iškarpos naudojamos iš filmų, internetinių vaizdo įrašų, muzikinių klipų ar realaus gyvenimo. Galime rinktis iš įvairiausių frazių, ženklų, logotipų bei dabar itin populiarių memų (ang. meme).

Trumpa atsiradimo istorija

Pirmiausiai GIF’ai nebuvo kuriami nuotaikingam susirašinėjimui. 1987 metais programuotojas Steve’as Wilhite’as nusprendė surasti būda, kaip paveikslėlius naudoti kompiuteryje neužimant  pernelyg daug vietos. Pasitelkus Lempelio Zivo Welcho nenuostolingą glaudinimo algoritmą „gimė“ grafinių vaizdų saugojimo formatas ( ang. Graphics Interchange Format).

Kaigi teisingai tarti terminą GIF?

Riešutų sviesto reklama. Nuotrauk. aut. theverge.com

Amerikiečių riešutų sviesto gamintojas „JIF“ nusprendė išleisti riboto leidimo pakuotes norint užkirsti kelią klaidingam GIF žodžio tarimui. Į prekybą išeliavo pakuotės su skirtingais užrašais „GIF“ ir „JIF“, nes šie abu žodžiai yra tariami vienodai (liet. džif). Pasirodo jau daugelį metų terninas Gif buvo tariamas neteisingai. Pasitelkiant šį tariamą nesusipratimą kompanija gerokai pasipelnė, nes limituoto leidimo riešutų sviesto stiklainiai buvo parduodami dvigubai brangesne kaina nei įprastoje pakuotėje.

 

 


„Kai GIF’ai naudojami teisingame kontekste, jie gali pasiekti labai aukštą populiarumą, dėl to Gif’ai tapo galingu įrankiu marketinge.“ – pasakoja verslininkas, internetinių tekstų kūrėjas David‘as William‘as.


Judanti iliustracija –  priemonė sėkmingam marketingui!

Rašydami pranešimus internetiniuose portaluose, socialiniuose tinkluose įvairios įmonės, organizacijos nevengia naudoti GIF‘ų. Tai pasitarnauja norint atkreipti didesnį auditorijos dėmesį bei suteiktia žinutei išskirtinių vizualinių priemonių. Svarbu tik susieti informaciją su norima iliustracija ir stebėti skaitytojų reakcijas. „Per porą sekundžių šis trumpas, vos kelių kadrų derinys gali palikti ilgai neišblėsiantį įspūdį“, – teigia žurnalistė Arwa Haider.

Skirtingas GIF‘as – skirtinga emocija!

Stebint turinį internete akys raibsta nuo tekstų ir paveikslėlių gausos. Net ir trumpiausi pranešimai dažnai būna iliustruoti atitinkamais vaizdais, norit pasiekti kuo didesnį skaitytojų dėmesį. Rinkdamiesi savo pranešimus pagyvinti ne iliustracijomis, o GIF‘ais, jiems suteiksite emociją, kurią norite perteikti. Jundantys paveikslėliai leidžia pasirinkti ir nustatyti kokią reakcija turi sukelti Jūsų turinys. „Dabar GIF‘ai tapo kryptimi“ – sako Jason‘as Eppink‘as Judanžių paveikslėlių muziejaus įkūrėjas.

GIF‘ai yra visiems laisvai vaizdo priemonė. Šį formatą galima naudoti įvairiuose internetiniuose tinklalapiuose, naršyklėse bei socialiniuose tinkluose. Gausiausias pasirnkimas yra „Giphy“ programoje, kuri palaikoma kiekviename išmaniajame įrenginyje ar svetainėje. Norint surasti tinkamą variantą tereikia atsidarius programą suvesti raktinį žodį, kuris asocijuotusi su norimu tekstu ar emocija ir tuome reikia tik rinktis iš gausybės judančių paveikslėlių. Pasirinkimas labai platus, bet jei vis dėlto neradote tinkamo varianto visada galite susikurti pats. Galima rinktis iš programų kaip „Giphy Cam“, „Gif Maker“ ir daugelio kitų. Profesionalios progaramos yra mokamos, bet galite išbandyti ir primityvesnius nemokamus variantus. Nebijokite eksperimenuoti su skirtingais vaizdais, tekstais ir galbūt Jūsų sukurta animacija pateks į populiariausių gifų sarašą, kuris renkamas jau ne vienerius metus. Daugiausiai naudojamų GIF‘ų tendencijos kiekvienais metais išlieka tos pačios. Labiausiai vartotojų pamėgti lieka judantys vaizdai su žymiais žmonėmis ar ištraukomis iš kino filmų.

Nors GIF‘as atrodo tik paprastas judantis paveikslėlis, jis turi itin stiprią galią. Drąsiai naudokite šiuos vaizdinius interneto platformose, bendraudami su draugais socialiniuose tinkluose. Judančiose iliustracijose galime matyti žmonių dažnai naudojamas reakcijas, emocijas ir jas pritaikyti sau. Naudojant GIF‘us suklysti beveik neįmanoma, panaudojus netinkamame kontekste, jie gali sukelti tik šypseną.

Padėka skaitytojui. Gif kūrėja Ingrida Budreikaitė

Šaltiniai:

bbc.com

theverge.com 

smallbiztrends.com

smithsonianmag.com

 

 

Autorius
Ingrida Budreikaitė
Žiūrėti visas naujienas
Palikti komentarą

Autorius Ingrida Budreikaitė
KOMUNIKACIJA kitaip

Instagram

Instagram has returned empty data. Please authorize your Instagram account in the plugin settings .

Inverted widget

Turn on the „Inverted background“ option for any widget, to get an alternative styling like this.

Accent widget

Turn on the „Accent background“ option for any widget, to get an alternative styling like this.

Elena Baranauskaite

Advertisement

Small ads

Flickr

  • Maya d'Odessa (take one)
  • Herr Krähenfüßen
  • Sarah
  • Matty
  • on rear
  • Traffic lights
  • WoMo
  • Presentation
  • endless

ThemeForest