• Pamiršai slaptažodį?

Naujas virusas plinta ne tik už namų sienų. Kaip prekių ženklai gali išnaudoti „TikTok” virusą?

Naujas virusas - "TikTok" Iliustracijos autorius Kamilė Kazakauskaitė

Visame pasaulyje siaučiant didžiausiai XXIa. pandemijai socialinės medijos išgyvena savo „aukso amžių”. Žmonės, kurie iki šiol socialinėse medijose buvo tik stebėtojai pradeda aktyviau dalyvauti – komentuoja, talpina tekstus ar vaizdo įrašus, jungiasi į grupes, o taip pat atranda ir išbando naujas socialinių medijų programėles. Trumpų šokių, dainų atkartojimo, komedijų ir talentų vaizdo įrašų programėlė „TikTok” tapo daugiausiai kartų parsisiųsta ne žaidimų programėle šio sausio/vasario mėnesiais (112,9 mln. parsisiuntimų App Store ir Google Play parduotuvėse). Todėl dabar,  iki šiol jaunimo auditorijai priskirtą kanalą, aplanko vis daugiau vyresnės kartos žmonių. Todėl tai yra puiki proga įvairiems prekių ženklams rasti naują kanalą ir juo prieiti prie naujos auditorijos.


Ypatingas algoritmas – vienas pagrindinių „TikTok” programėlės pliusų, kuris kiekvienam vartotojui asmeniškai sukuria skirtingą vaizdo įrašų įvairovę jo telefone ekrane. Pagal The Open University dėstytoją dr. Gemma Briggs, vartotojų poreikiai ir patirtys specifinėse situacijose priklauso nuo to, kaip jie priima informaciją konkrečiu duotoju momentu. šios programėlės algoritmas suteikia galimybę prekių ženklams atsirasti vartotojo akiratyje visiškai jam netikėtu momentu ir taip sukurti pozityvaus netikėtumo prisiminimą apie prekės ženklą.


Puikus „TikTok” programėlės atsitiktinio turinio siūlymo vartotojui pavyzdys yra gerai Lietuvoje žinomas ženklas „BC Žalgiris”. Peržiūrinėjant įvairius užsieniečių jaunuolių šokių ar talentų video, visiškai netikėtai telefono ekrane iššoka trumpas ir smagus  vaizdo įrašas, kuriame žinomas krepšininkas pagal muzikos melodiją daro skirtingas veido išraiškas. Verta paminėti, jog vaizdo įraše naudojama vieno iš „TikTok” programėlėje vykstančių šokio iššūkių garso takelis, kuris iš karto prikausto žiūrovo dėmesį, gal būt žinomas krepšininkas sušoks tą iššūkio šokį? Užėjus į krepšinio klubo paskyrą galima rasti daugiau vaizdo įrašų, kuriuose taip pat yra pritaikomi kitų šokių iššūkių garso takeliai. Šiai dienai „BC Žalgiris” paskyra turi 4820 sekėjų, o populiariausias vaizdo įrašas turi 81,9 tūkst. peržiūrų.

„BC Žalgiris“ paskyros nuotrauka. Nuotraukos autorius Kamilė Kazakauskaitė

 

Kitas geras prekės ženklo vystymo „TikTok” platformoje pavyzdys yra San Diego zoologijos sodo paskyra, kurioje visas kuriamas turinys yra vaizdo įrašai su mielais gyvūnais ir geru garso takeliu. Šiai dienai jų paskyra turi 1,1mln. sekėjų, o populiariausias vaizdo įrašas 10,3 mln. peržiūrų. Kad mielų gyvūnų sekėjams nepasirodytų per mažai, San Diego zoologijos sodas kelis vaizdo įrašus duetui sujungė su Monterey akvariumo paskyra. Taip abiejų paskyrų sekėjai sužinojo apie dar vieną draugišką gyvūnams paskyrą. Riverside Marketingo Strategijų organizacijos prezidentė Heidi Cohen straipsnyje „Žiūrovų dėmesys: Kaip užkabinti ir išlaikyti skaitytojo susidomėjimą” teigia, jog vienas iš būdų užkabinti ir išlaikyti žiūrovo dėmesį yra teikti turinį pagal numatytą tvarkaraštį. Taip karts nuo karto sukuriant netikėtumo faktorių nustebinamas tiek jau pritrauktas vartotojas, tiek užkabinamas naujas.

San Diego zoologijos sodo paskyros nuotrauka. Nuotraukos autorius Kamilė Kazakauskaitė

 

Dabar, kol „TikTok” programėlė yra gan naujas reiškinys socialinių medijų žemėlapyje, sunkupriimti sprendimą ar verslui verta išbandyti naują kanalą. Tačiau reikėtų įvertinti tai, jog didžioji dalis žmonių ieško greito ir patogaus teigiamų emocijų ir kelių minučių prablaškymo šaltinio.  „TikTok” algoritmas veikia atrinkdamas įdomius ir gerai pateiktus vaizdo įrašus ir pasiūlo juos vis didesnei auditorijos daliai, kas ir padeda prekės ženklui uždirbti pinigų. Kolkas šios programėlės minusas yra tas, jog nėra galimybės uždirbti pinigus tiesiogiai, tačiau žurnalistas Daniel straipsnyje „Kas yra „TikTok”? Kodėl jis toks populiarus?” aprašo, jog „TikTok” programėlė kiekvienam vartotojui (ir prekės ženklui) suteikia galimybę viešinti savo kitų socialinių paskyrų anketas, taip nukreipiant vartotojus į kitą kanalą. Tai pat kaip pagarindinį prekių ženklų tikslą „TikTok” programėlėje nurodo naujų sekėjų vis didesnį pritraukimą, kuris leidžia skleisti prekės ženklo žinomumą ir augimą. 

Kolkas ši programėle Lietuvoje vis dar yra laikoma vienu iš vaikų laisvalaikio leidimo būdų. Tai pabrėžia ir 15min.lt turinio koordinatorė Martyna Budnikaitė straipsnyje „Fortnite“, „TikTok“, „Snapchat“, arba Kur iš tiesų dingsta mūsų vaikų laikas?” Labai svarbu yra įvertinti „TikTok” programėlės augimo galimybes bei prisiderinti prie kanale vyraujančių tendencijų. Marketingo ekspretė Daniel Rivas straipsnyje „TikTok tendencijos: Ką marketingistams reikia žinoti 2020m.?” teigia, jog „influenceriai” šioje programėleje kolkas dar taip pat atrodo naujas reiškinys, nes jie jau turi savo auditoriją. Norint pasiekti naujus vartotojus siūloma atkreipti dėmesį į ateinančių metų „TikTok” tendencijas, tokias kaip virusiniai iššūkiai (angl. Viral challanges), influencerių bendradarbiavimas, duetai, memai ir autentiškumas. Taip pat straipsnyje pastebima, jog visai nesvarbu ar prekės ženklas naudoja „TikTok” ar ne, visi turėtų pasiruošti, kad šios tendencijos ateis ir į kitus socialinius kanalus ir norint surinkti auditoriją, uždirbti pinigų, teks įtraukti bent vieną „TikTok” tendenciją į savo komunikacijos ar marketingo strategiją kitiems metams.

Šaltiniai: 

businessinsider.com („TikTok” is approaching 2 billion installs and the download surge is partly down to coronavirus)

sensortower.com (TikTok Generates Record 113 Million Downloads in February, Nearing 2 Billion Lifetime Installs)

blog.hubspot.com (How 7 Brands are Using TikTok)

Autorius
Kamilė Kazakauskaitė
Žiūrėti visas naujienas
Palikti komentarą

Autorius Kamilė Kazakauskaitė
KOMUNIKACIJA kitaip

Instagram

Instagram has returned empty data. Please authorize your Instagram account in the plugin settings .

Inverted widget

Turn on the „Inverted background“ option for any widget, to get an alternative styling like this.

Accent widget

Turn on the „Accent background“ option for any widget, to get an alternative styling like this.

Elena Baranauskaite

Advertisement

Small ads

Flickr

  • Afro-deko-mono
  • Maria d'Odessa, touching
  • Maria d'Odessa au bâton de rouge-baiser
  • Maria d'Odessa & the red lipstick
  • Maria d'Odessa, soulful.
  • Peanuts
  • Celebrating the hundredth anniversary of Charles M. Schulz
  • À propos serendipity ...
  • Les libraires

ThemeForest