• Pamiršai slaptažodį?

Nuomonės formuotojas – naujoji profesija

Influenseris Aut. nuot. Gintarė Stašytė
Influenseris Aut. nuotr. Gintarė Stašytė

Influenceris” arba nuomonės formuotojas – tai asmuo, kuris naudodamasis savo asmenine socialinio tinklo paskyra gali pasiekti didelę auditoriją žmonių ir gali lemti pardavimus pasitelkdamas reklamą savo socialinėje paskyroje su savo sekėjais. Nereikia net sakyti, kad pastaruoju metu socialiniai tinklai tapo viena didžiulė reklamos platforma – žinomi žmonės dalijasi savo atrastais produktais, pradedantieji influenceriai siūlo akcijų kodus ir kuponus, ieško savo auditorijos ir laukia pripažinimo didelėse socialinių tinklų bendruomenėse.

Kiek uždirba „Influenseriai“ ?

Mažiausiai sekėjų turintys asmenys (iki 5 000) už reklamą socialiniuose tinkluose dažniausiai gauna nuolaidų kodus ir juos dalindami savo ratui pritraukia vartotojus naudotis naudotis tam tikromis paslaugomis ar įsigyti produktus su nuolaida. Vidutiniu sekėjų skaičiumi galintys pasigirti nuomonės formuotojai (10 000 – 30 000) už reklaminius įrašus būna apdovanojami įvairiais produktais, daiktais, nuolaidomis bei tam tikrais atvejais gauna atlygį, kuris svyruoja nuo 50 iki 200 eurų.
Pasitelkiami įvairūs metodai: kai vienas asmuo kuriam laikui tampa prekės ženklo veidu (pvz., Britney Spears ir Pepsi Cola atvejis, Lietuvoje – krepšininko Arvydo Sabonio ir Lidl prekybos tinklo atvejis), ar reklaminė kampanija, kai garsūs žmonės reklamuoja prekės ženklą (pvz., Beats ausinių reklama tarp NBA žaidėjų, didžėjų ir kitų muzikos atlikėjų).

Lidl bendrovės reklama
Lidl bendrovės reklama

 

Socialiniuose tinkluose 148 tūkst. sekėjų armiją turintis Naglis Bierancas džiaugiasi populiarumu ir sėkminga karjera. Tiesa, žaibiškai internete savo juokais išgarsėjęs vaikinas ne tik pokštauja – jis taip pat fotografuoja ir šoka.


„Gaunu daugybę žinučių iš jaunų žmonių, kurie nori tapti influenceriais ir iš to pragyventi. Tai niekada nebuvo mano tikslas. Aš norėjai tik surinkti sekėjus, pažiūrėti, ar tai įmanoma, gal dėl to man pavyko. Natūralu, kad augant sekėjų skaičiui atsiranda ir įvairių pasiūlymų. Tu juos priimi arba ne“


Pasiūlymų, kurių N. Bierancui teko atsisakyti, taip pati pasitaikė: „Aš žiūriu, ar ta prekė man tinka. Jei ne – jos nereklamuoju“, – pasakojo N. Bierancas. Naglio teigimu, socialinių tinklų žvaigždės Lietuvoje uždirba nemažus pinigus: „Tie, kurie turi 100 tūkst. sekėjų ir daugiau, gali gauti nuo 400 eurų iki 1300 eurų. Tai priklauso nuo to, ar tai yra nuotrauka, ar tik „Instagram Story“, ar ilgalaikė partnerystė. Jei ilgalaikė, kaina yra kita“, – tvirtino jis.

Influencerių įtaka mažėja?

„Nielsen“ 2015 Global Trust in Advertising“ tyrime nustatyta, kad labiausiai patikima reklamos forma buvo iš kitų žmonių. Apie 80 proc. Respondentų teigė, kad jie pasitiki šeimos ir draugų nuomone ar rekomendacijomis. Be to, du trečdaliai respondentų teigė, kad jie pasitiki informacija, pateikta internete apžvalgose ir nuomonėse.
Būtent nuomonės lyderiai yra glaudesnės bendruomenės dalis, kurioje dažniausiai vyrauja tikrų patirčių ir nuomonių pasidalinimai, kas vartotojams kelia didesnį pasitikėjimą ir norą pirkti ar išbandyti prekes ar paslaugas.

Nuomonės formuotojos.  Nuotraukos iš Instagram.com

 

Tokio tipo reklamos efektyvumas neabejotinas:

  • Pasiekiama didelė nauja auditorija (pvz., šiuo metu įtakingiausia grožio priemonių blogere laikoma Huda Kattan Instagram tinkle turi 33,5 mln. sekėjų).
  • Interaktyvumas, auditorijos įsitraukimas – paspaudimai „patinka“, komentarai, pasidalijimai.
  • Praturtinta reklama, asmeninė istorija – tokio tipo reklama turi ryškų asmeniškumo aspektą. Influenceris pasakoja tarsi savo istoriją, kuri vartotojui atrodo artimesnė, įtikinamesnė.
  • Kokybiškas, įvairus turinys – siekiant ne tik pritraukti, bet ir išlaikyti auditorijos dėmesį, influenceris nuolat ieško naujų raiškos formų, naujų temų. Šio turinio kūrėjai suinteresuoti kurti kokybišką turinį, nes tai neatsiejama nuo jų asmeninės reputacijos.

Organizacijos, supranta kad nuomonės lyderių bumas – tai nauja reklamos rūšis, kuri vartotojus traukia lyg magnetas įsigyti prekes ir paslaugas. Nėra ko stebėtis, kad nuomonės formuotojai yra laikomi vieni pranašiausių šių dienų rinkodaros specialistų, kurie sugeba sudominti savo sekėjus socialiniuose tinkluose.

Šaltiniai

www.tv3.lt

www.influenseriai.lt

www.nielsen.com

Autorius
Gintarė Stašytė
Žiūrėti visas naujienas
Palikti komentarą

Autorius Gintarė Stašytė
KOMUNIKACIJA kitaip

Instagram

Instagram has returned empty data. Please authorize your Instagram account in the plugin settings .

Inverted widget

Turn on the „Inverted background“ option for any widget, to get an alternative styling like this.

Accent widget

Turn on the „Accent background“ option for any widget, to get an alternative styling like this.

Elena Baranauskaite

Advertisement

Small ads

Flickr

  • Einkaufswagen Kid
  • Maritta (take 3)
  • Puzzling
  • Maritta (take #2)
  • Maritta (take 2)
  • Palettes
  • Cecy
  • Paola paloma
  • Normal-a-normal

ThemeForest