Per keletą paskutinių metų darbo rinkos tendencijos drastiškai keitėsi. Įmonės plečiasi ir atsiranda vis daugiau laisvų darbo vietų kurioms padengti nebeužtenka interesantų.
„Darbo skelbimų skaičius birželį šoktelėjo iki 60,6 tūkst. Tai – didžiausias darbo jėgos poreikis, fiksuotas Užimtumo tarnybos laisvų darbo vietų registre per trisdešimt metų.“ – skelbia naujienų portalas lrytas.lt.
Darbdaviai norintys prisivilioti specialistų ieško naujų komunikacijos apie save, kaip apie svajonių darbdavį, būdų. Žmonės nebeieško darbo – darbovietės ieško žmonių. Naudojami visi įmanomi komunikacijos kanalai, samdomi įvaizdžio ekspertai, socialiniai tinklai atnaujinami kasdien. Kaip tarp viso informacinio srauto ir savireklamos išsirinkti tinkamą darbdavį?
Atsiradus kandidatų trukumui ko tik darbdaviai nesugalvojo, kad užpildyti laivus etatus. Komunikacijos specialistai buvo tikrai išradingi ir dirbo ties naujų savo kaip darbdavio įvaizdžio kūrimu. Telekomunikacijų bendrovė „Bitė Lietuva“ pasirinko būti šiuolaikiškais, jaunatviškais ir laisvai bendraujančiais. Praeita vasarą jie atvėrė naują komunikacijos kanalą darbdaviams – programėle skirta pažintims „Tinder“. Sukūrę savo profilį, skiltyje „apie save“ pristatė įmonę, o suinteresuotus asmenys kalbino be gyvenimo aprašymo ar motyvacinio laiško.
„Įprastai darbo paieškos procesas gali varginti, kelti įtampą, o vartotojų itin pamėgtoje programėlėje kandidatai iškart bendrauja laisviau, galima greičiau suprasti jų lūkesčius ir tikslus.“ – žmonių ambasados vadovė Eglė Staniulionė portalui delfi.lt.
Kita įmonė pasižymėjusi kūrybiškumu komunikuojant – UAB „Prime Leasing“ plačiai žinoma kaip „CityBee“. Savo kovoje už geriausius kandidatus ji parengė tikrai įsimintiną kampaniją. Lauko plakatai ir lipdukai ant nuomojamų mašinų „Pija, pasilik“ buvo skirti rinkodaros specialistei galvojančiai apie darbo vietos keitimą.
„Nusprendėme imtis CityBee’iškų priemonių ir sukūrėme reklaminę kampaniją Tau! Juk žinai, kad nė viena kita komanda nebus tokia crazy ir nė su vienu kitu prekių ženklu Lietuvoje neturėsi tiek laisvės ir erdvės kūrybai bei galimybių įnešti mobilumo revoliucijos į tarptautines rinkas!“ – komunikavo įmonė savo „Facebook“ paskyroje „CityBee – imu ir važiuoju“.
Nesvarbu ar tikrai Pija norėjo palikti įmonę, ar tai tik suplanuota savireklama – ji suveikė. „CityBee“ pristatė save visuomenei kaip kūrybiška, draugiška, laisva nuo stereotipų ir vertinanti kiekvieną darbuotoją įmonė.
Yra ir priešingos strategijos atstovų – įmonės kurios formuoja prestižo, išskirtinumo bei prabangos įvaizdį. Tokios organizacijos aktyviai plėtoja savo socialinius tinklus, ypatingai „LinkedIn“ kaip pagrindine specialistų ir vadovų paieškos platformą, tačiau darbo skelbimų neplatina. Paskiruose matome nuotraukas iš konferencijų ir komandiruočių, besišypsančius žmonės įsitraukusius į įmonės vidines tradicijas, dalinamasi sėkmės istorijomis ir sukurtomis inovacijomis. Tokios komunikacijos tikslas tapti žinomais specialistų tarpe, tapti geidžiamais darbdaviais, kad interesantai patys ieškotų jų darbo skelbimų ir norėtų būti tokios įmonės dalimi.
Tokia strategija pasirinko ir UAB „PRO BRO“ holdingas apjungęs įvairių valymo paslaugų įmonių veiklas po prekiniu ženklu „Švaros Broliai“.
„Suformavus holdingą ir atskyrus veiklas pradėjome kurti darbdavio įvaizdį kiekvienai iš įmonių atskirai. Skirtinguose veiklose turime skirtingu pozicijų. Įmonėje teikiančioje patalpų valymo paslaugas daugiausiai įdarbinama valytojų, tad ieškant potencialių kandidatų naudojame tradicinius ar net senovinius komunikacinius kanalus, tokius kaip skelbimai lauko stenduose ir užimtumo tarnybos svetainėje. Priešinga situacija yra su automobiliu tuneliniu plovyklų tinklu. Ieškant inžinierių, technikų, inovacijų vadovų tenka būti išradingiems tam, kad pritraukti veržlius, drąsius savo srities specialistus.“ – komentavo komunikacijos vadovė Amelija Šarkytė.
Matome, kad komunikacijos išradingumui ribų nėra o siūlomo darbo rinkoje savo vieta ras kiekvienas specialistas. Renkantis darbdavį siūlome atsižvelgti į savo charakterį bei temperamentą ir ieškoti panašumu įmonės komunikacijoje. Kitaip tariant, jei esate aktyvus, veiklus ir negalite dirbti komandoje be humoro jausmo – rinkitės įmonę, kuri savo išorinėje komunikacijoje naudoja humorą ir leidžia darbuotojams pasireikšti. Jei esate ramaus būdo, mėgstate veikti pagal iš anksto patvirtintą planą rinkitės įmonės kurios naudoja tradicinius komunikacijos kanalus: darbo skelbimų portalus, dalyvauja karjeros dienose ir kt.. Toks požiūris į darbdavio pasirinkimą suteikia didesnę galimybė sutikti bendraminčius ir dirbti darnioje komandoje, kurioje kolegos bus panašaus būdo. Sudvejoti reikėtu, jei įmonė nevykdo jokios komunikacijos – tai gali būti ženklu, kad ir vidinė įmonės komunikacija yra ne prioritetas, vienas darbuotojas atlieka kelių pareigybių atsakomybes arba įmonė išgyvena ne pačius geriausius laikus.
Apsispręsti padės ir kasmet vykstanti nominacija „Geidžiamiausias darbdavys“, kurioje nominacijos suteikiamos įvertinus tam tikrus rodiklius, tokius kaip: reputacija, darbo vietos stabilumas, darbo užmokesčio dydis, ir kt. 2021 metų nugalėtojus galite pamatyti čia.