• Pamiršai slaptažodį?

Kas yra sužaidybinimas arba kaip išlaikyti vartotojų dėmesį ir kurti ilgalaikius santykius?

„Gamification“ Aut. Agnė Polivanovienė

Romos laikais, vienas iš žmonių reikalavimų buvo – „duokit duonos ir žaidimų”. Laikai nebe tie, tačiau žmonių poreikis žaisti ir linksmintis niekur nedingo. Kiekvienas iš mūsų, nors kartą esame žaidę kokius nors žaidimus: pradedant įprastais stalo ar kompiuteriniais žaidimais (vyresnioji karta puikiai prisimena „Tankiukus”, „Mario”, jaunesnioji karta puikiai žino „Borderlands” ar „World of Warcraft”), baigiant – žaidimais, kurie yra socialiniuose tinkluose, tokie kaip „Farm heroes saga” ar „Candy crush”. Pradėjus žaisti, laikas žaibiškai išgaruoja, diena susimaišo su naktimi, tad žaidimų galią įtraukti, mažai kas gali ginčyti.


„Pradžia“ Aut. Agnė Polivanovienė

Tai kas yra sužaidybinimas? Sužaidybinimas (ang. Gamification) ir jam giminiškos sąvokos, tokios kaip žaidimizacija, žaidybinimas dar 2013 m. buvo įregistruoti Lietuvos kalbos naujažodžių duomenyne. Sužaidybinimas apibūdinamas, kaip žaidimų mąstymo logikos panaudojimas nežaidybinėse srityse. Paprastai tariant, šis reiškinys perkelia žaidimų „įtraukimo efektą” į su žaidimais nesusijusias aplinkas, jas padarant įdomesnes ir patrauklesnes. Kaip jam tai pavyksta? O gi paprastai – sužaidybinimas vadovaujasi geromis emocijomis, azartu ir prasmingumu, juk visada norisi daugiau praleisti laiko ten, kur smagu ir įdomu.

Viena iš pagrindinių sužaidybinimo paskirčių – praturtinti ir paįvairinti kasdienines, nuobodžias veiklas. Tačiau taip pat, gali būti naudojamas tam tikriems įmonių tikslamas pasiekti. Vienas iš tokių pavyzdžių: VMI  kvitų žaidimas, kuriame registruojant fiskalinius kasos aparato kvitus, vartotojai galėjo laimėti piniginius prizus. VMI tikslas buvo – „ištraukti” kuo daugiau pinigų iš šešėlio, o pasitelkusi žmonių norą žaisti ir laimėti, taip vis didindama įsitraukimą, tikslą pasiekė su kaupu.

Kitas pavyzdys: startuolis „Aimera“. Nors pati sužaidybinimo idėja Lietuvoje nėra nauja, tačiau „Aimera“ programa, buvo sukurta remiantis balkanų šalyse įgyta patirtimi. Nors čia taip pat viskas paprasta, kaip ir VMI žaidime. Užsiregistruoji, sprendi įvairius iššūkius, tokius kaip mini – viktorinos ar grįžtamojo ryšio suteikimas, gauni taškus, o juos išmainai į prizus iš pateikto sąrašo. Patekiant turinį žaidybine forma, galima paskatinti vartotoją domėtis tam tikromis temomis, ar supažindinti su įvairiais produktais, taip vartotojas kuria naujas, svaiginančias arba ne, patirtis.

„Šiandien verslininkai vis dar yra linkę pamiršti, kad ilgalaikius santykius su klientais kuria ne parduodamo produkto įmantrumas ar jo kaina, o puiki kliento patirtis. Sužaidybinimas kuria pozityvius jausmus ir patirtį, todėl tai svarbus elementas, kurį kiekvienas verslininkas turi įtraukti į visus savo verslo procesus, netgi B2B verslo modelyje. Juk kiekvieną įmonę atstovauja žmogus.“ – teigė „Aimera“ verslo plėtros vadovas Aurelijus Sinkevičius


Įmonės sužaidybinimą gali pritaikyti įvairiose veiklose kur trūksta vartotojų įsitraukimo ar motyvacijos.

„Sužaidybinimas yra galinga priemonė skatinti žmogų atlikti savo noru tai, ko jis kitaip nedarytų. Prisiminkime, kaip dažnai yra auklėjami vaikai – ne nurodymais, ne bausmėmis, o pavertimu tai žaidimu. Bet tai ne ką prasčiau veikia ir suaugusiems“ – teigė Ilja Polivanovas, Enga Systems vadovas, vienas iš žaidybinės rinkodaros pradininkų Lietuvoje.

„Stradeginis žaidimas“ Aut. Agnė Polivanovienė

Taigi, per sužaidybinimą galima skatinti ir asmeninį tobulėjimą. Jum gali kilti klausimas, kam visą to reikia? Vėl gi, atsakymas labai paprastas – į sužaidybintas veiklas įtraukti žmonės yra labiau linkę veikti, skirti savo dėmesį ir laiką, taip vis labiau prisirišdami prie tam tikros įmonės ar prekės ženklo. Žaisdami vartotojai, taip pat, tam tikras veiklas ima atlikti už įmonę. Pavyzdžiui: prisideda prie produkto vystymo, vienokos ar kitokios komunikacijos ar tiesiog intensyvesnio paslaugų naudojimo. Iš verslo varpinės žiūrint: ar gali būti kas geriau, nei kad pats vartotojas pasako ką reikia tobulinti ir kaip tą padaryti?

Sužaidybinimas – puiki niša verlsams, kurie nebijo būti kitokie, kurie nori komunikuoti kitaip, išsiskirti iš visumos ir tai pabrėžti. Įsitraukimas lemia ilgalaikius abipusiai naudingus santykius. Vertė vartotojui reiškia smagiai praleistą laiką, naujas žinias, apdovanojimus, socialinį statusą, įmonei – prisiminimą, kažkokią asociaciją su įmone, lojalumą, galu gale pelną. Svarbiausia – nebijoti žaisti!


Pranešimas parengtas pagal:

E. Celešienė, G. Kvieskienė  „Žaidybinimo ir sumaniosios edukacijos sąsajos

Europos komisija „Kodėl sužaidybinimas?“

Autorius
Agnė Polivanovienė
Žiūrėti visas naujienas
Palikti komentarą

Autorius Agnė Polivanovienė
KOMUNIKACIJA kitaip

Instagram

Instagram has returned empty data. Please authorize your Instagram account in the plugin settings .

Inverted widget

Turn on the „Inverted background“ option for any widget, to get an alternative styling like this.

Accent widget

Turn on the „Accent background“ option for any widget, to get an alternative styling like this.

Elena Baranauskaite

Advertisement

Small ads

Flickr

  • Einkaufswagen Kid
  • Maritta (take 3)
  • Puzzling
  • Maritta (take #2)
  • Maritta (take 2)
  • Palettes
  • Cecy
  • Paola paloma
  • Normal-a-normal

ThemeForest