• Pamiršai slaptažodį?

Nuomonės formuotojai: populiarumas skandalų kaina?

Gyvenimas be socialinių tinklų tampa nebeįsivaizduojamas. Išmanieji įrenginiai mus lydi visur – namie, darbe, sportuojant, leidžiant laiką su draugais ir artimaisiais, apsipirkinėjant ar ieškant naudingos informacijos. Nepaisant šių aspektų, socialiniai tinklai atvėrė ir kitą galimybę – nuolatinį bendravimą su mus supančia aplinka. Dėl šios priežasties, socialiniai tinklai pastaruoju metu tampa neįsivaizduojami ir be garsių nuomonės formuotojų. Tad kas tie nuomonės formuotojai – vis dar neišnaudota reklamos niša ar begalinis noras išsišokti prieš kitus?

Remiantis Kantar duomenimis – Lietuvoje didžiausią sekėjų armiją turi keli žymiausi nuomonės formuotojai, kurių reklamos šiuo metu svyruoja nuo 1000 eur už vieną įrašą. Kuo šie žmonės pritraukia ir išsiskiria iš kitų, jog juos seka tiek žmonių, o jų rekomendacijos reklamos užsakovams padeda iššluoti jų sandėlius? Kaip pastebi L. Maslauskas nuomonės formuotojų bruožas – jų išskirtinumas. Kuo originalesnis turinys kuriamas, pabrėžtas tam tikrais išsišokimais, tuo didesnio populiarumo nuomonės formuotojas gali tikėtis. Marketingo valdymo oficialiame tinklalapyje skelbiama, jog nuomonės formuotojų sėkmę nulemia jų gebėjimas kurti turinį – kuo jis įdomesnis, tuo daugiau patiktukų ir reakcijų nuomonės formuotojas gali susilaukti.

1 pav. „Gimp“ programėle sukurtas paveikslėlis

Nuomonės formuotojų rodomi produktai ar paslaugos – dažnai labai pelninga ir gerai apmokama reklama. Turbūt nėra žmogaus, kuris bent kartą gyvenime nebūtų paspaudęs ant nuomonės formuotojo siūlomos nuorodos – įsigyti tam tikrą prekę, nusipirkti produktą su nuolaidos kodu ar kaip kitaip išnaudoti nuomonės formuotojo pateikiamą prekę. Gudriausieji nuomonės formuotojai turėdami tūkstantines sekėjų armijas nelaukia tik užsakovų prašymų reklamuoti tam tikras prekes. Garsaus prekės ženklo „Simitri“ įkūrėja nuolat dalinasi savo elektroninės parduotuvės asortimentu išnaudodama savo sekėjų galimybes. Skaitmeninės rinkodaros amžiuje tokios priemonės nieko nebestebina, tačiau kaip pasiekti populiarumo viršūnę?

2 pav. „VistaCreate“ programa sukurtas paveikslėlis

Taigi, kuo didesnė sekėjų armija, tuo nuomonės formuotojas atrodo patrauklesnis savo reklamos užsakovams. Ko imasi nuomonės formuotojai siekdami pritraukti savo sekėjus? 2020 metai buvo paženklinti Julijos Žižės konkursu, kuriame pagrindinis laimėtojas galėjo laimėti BMW X3 automobilį, krūtų didinimo operaciją bei daug kitų smulkių prizų. Į šį konkursą tuo metu įsiliejo nemaža dalis garsių nuomonės formuotojų. Puikiai visiems žinomas konkursas tapo tikru fiasko, tačiau šis triukas Julijai Žižei nesutrukdė ir toliau vystyti nuomonės formuotojos veiklą. Priešingai, laikinas visuomenės pasmerkimas pradingo ir ji šiuo metu sėkmingai vysto savo nuomonės formuotojos veiklą. Dar įdomesnė tema – nuomonės formuotojų gyvenimo įvykiai. Kantar duomenimis, V. Siegel po savo itin garsių skyrybų sekėjų skaičių padidino net 30 000 tūkstančių. Kyla klausimas, ar mums patinka kitų žmonių nelaimės, ar nuomonės formuotojai net sunkiausias savo gyvenimo akimirkas mums pateikia kaip norą parodyti save ir sulaukti paguodos?

Tokie ir kiti panašūs skandalai mūsų socialinių tinklų padangėje tampa kasdienybe. Vis daugiau jaunų žmonių įsitraukia į socialinius tinklus tikėdamiesi sukurti sėkmingą nuomonės formuotojo karjerą, kuris dažnam atrodo nerūpestingo gyvenimo pavyzdys. Nuolatinės kelionės, apmokamas maistas, žymių žmonių aplinka. Viešumas taip pat turi savo kainą ir gražus bei glamūrinis gyvenimas yra tik ledkalnio viršūnė.

Tekstas parengtas pagal:

  1. Kantar oficiali svetainė (2021).  http://www.kantar.lt/lt/top/paslaugos/media-auditoriju-tyrimai/interneto-naudotoju-tyrimas/duomenys-4/
  2. Marketingo valdymas (2022). Nuomonės formuotojai: mada ar būtinybė? Prieiga: https://marketingovaldymas.lt/marketingas/influenceriai-mada-ar-butinybe/
  3. Maslauskas, L. (2022). Nuomonės formuotojai: socialinių tinklų marketingas diktuoja naują erą. Prieiga: https://kaunozinios.lt/verslas/nuomones-formuotojai-socialiniu-tinklu-marketingas-diktuoja-nauja-era_126578.html
Autorius
Brigita Visockienė
Žiūrėti visas naujienas
Palikti komentarą

Autorius Brigita Visockienė
KOMUNIKACIJA kitaip

Instagram

Instagram has returned empty data. Please authorize your Instagram account in the plugin settings .

Inverted widget

Turn on the „Inverted background“ option for any widget, to get an alternative styling like this.

Accent widget

Turn on the „Accent background“ option for any widget, to get an alternative styling like this.

Elena Baranauskaite

Advertisement

Small ads

Flickr

  • Afro-deko-mono
  • Maria d'Odessa, touching
  • Maria d'Odessa au bâton de rouge-baiser
  • Maria d'Odessa & the red lipstick
  • Maria d'Odessa, soulful.
  • Peanuts
  • Celebrating the hundredth anniversary of Charles M. Schulz
  • À propos serendipity ...
  • Les libraires

ThemeForest