Socialinių tinklų dėka žmogus gali ne tik dalintis savo kūryba, bet ir užsidirbti pinigų. Iš esmės uždarbis skirtingose platformose yra siejamas su reklama, todėl labai dažnai skirtingi prekės ženklai teikia pirmenybę reklamai socialiniuose tinkluose. Daugelis žmonių naudojasi socialiniais tinklais ne tik bendraudami tarpusavyje, bet ir norėdami gauti informacijos apie prekes bei paslaugas. Čia atsiranda rinkodaros specialistai.
Reklamuoti rinkodaros specialistai naudoja tam tikrą rinkodaros komunikacijų rinkinį. Šį kompleksą sudaro keli pagrindiniai sąveikos kanalai: viešieji ryšiai, tai taip pat PR, internetinė komunikacija ar skaitmeninė rinkodara, reklama, asmeninių pardavimų skatinimas, renginių rinkodara ir kt. Vis daugiau rinkodaros ir viešųjų ryšių specialistų dėmesio sulaukia socialinis tinklas „TikTok“.
Šiais metais „TikTok“ užima pirmąją vietą pasaulyje pagal parsisiuntimų skaičių tarp nežaidiminių programėlių, o situacija Lietuvoje panaši kaip pasaulyje. Pavyzdžiui, Išmaniosios komunikacijos agentūros „Idea prima“ komunikacijos komandos vadovė Viktorija Juškauskaitė teigia, kad: “Šių metų tyrimo duomenys atspindi naujų socialinių tinklų populiarumo augimą ir tradicinių platformų lankomumo mažėjimą, kas pastaraisiais metais pastebima ir pasaulinėje arenoje“. “Pasak jos, didžiausią populiarumo šuolį tarp Lietuvos gyventojų naudojamų socialinių tinklų per metus pasiekė „TikTok“ – nuo 9 proc. pernai iki 15 proc. 2021 metų lapkritį”.
Naujo tipo komunikacijos „TikTok“ perspektyvas mato ir „Huawei Mobile Services“ verslo vystymo ir operacijų vadovas Audrius Granickas:
“Programėlė ir socialinis tinklas „TikTok“ yra toks fenomenas, kokio jau seniai nebuvo. Pavyzdžiui, pirmąjį 2020-ųjų metų ketvirtį ši programėlė pasiekė net 315 mln. parsisiuntimų. O tai yra absoliutus parsisiuntimų rekordas per ketvirtį, kurio kol kas nesumušė jokia kita programėlė. Kalbant bendrai, socialinio tinklo „TikTok“ populiarumą smarkiai nulėmė tai, kad ši programėlė tiesiog suteikė vartotojams daugybę įrankių patogiai kurti įvairų turinį”, – teigia A. Granickas.
“TikTok” dėka bet kuris prekės ženklas gali kontaktuoti, komunikuoti su didžiule aktyvia auditorija. Platformos vidurkis Likerate parametrui (patinka peržiūroms skaičius) yra 8,5% (palyginimui: Instagram – 2,5%). „TikTok“ algoritmai savo darbu labai panašūs į „Instagram“, tačiau jie yra daug geriau apgalvoti: jei vartotoją domina tik futbolas ir maistas, jo rekomendacijas netrukus užpildys sportininkai ir receptai. Todėl ši naujovė naudinga rinkodaros ir ryšių su visuomene specialistams. Kokios dar naujovės komunikacijoms su klientais?
Vienas iš žinomiausių reklamos priemonių, kurias siūlo pati platforma, yra „challenge“ arba „iššūkio“ paleidimas. Jo veikimo mechanizmas yra paprastas: žinomi influenceriai arba prekės ženklai siūlo pradėti konkursą tarp vartotojų – jiems reikia įrašyti tam tikros dainos vaizdo įrašą, pridėti prie jos siūlomą „hashtag’ą“ ir paskelbti tinkle. Prekės ženklas kartu su “TikTok” pateikia tinkamą “hashtag’ą”. Dėl šios priežasties įmonės surenka didelį kiekį vartotojų sukurto turinio, kurį vėliau gali panaudoti savo paskyroms pildyti. Prekės ženklas gali pradėti savo “iššūkius” ir taip pritraukti naują auditoriją.
Vienas iš tokių sėkmingų projektų yra Italijos kompanijos „PhotoSi“ iššūkis. Įmonė užsiima klientų nuotraukų pavertimu fotoalbumais, suvenyrais ir kt. Jie paskelbė iššūkį su “hashtag’u” #ReviveconPhotoSi, kurio tikslas buvo atkurti ir pasidalinti nuotrauka iš savo vaikystės prisiminimų – tai sumani idėja, sukėlusi šiltus nostalgijos jausmus. Daugiau nei 380 000 vartotojų pateikė vaizdo įrašus, kurie sulaukė daugiau nei milijardo peržiūrų.
Muzikos kūrinius galima vadinti antruoju efektyvios reklamos bei komunikacijos su auditorija priemonės tipu. Šis metodas tinka jauniems atlikėjams, kurie nori greitai tapti atpažįstamais. Mechanizmas veikia labai paprastai: prodiuserių asociacija sudaro sutartį su vienu iš sėkmingų influencerių, o jie savo ruožtu nufilmuoja vaizdo įrašų seriją tam tikrai dainai ir skatina savo prenumeratorius filmuoti panašius vaizdo įrašus. Šiuo metodu populiarios grupės taip pat mėgsta reklamuoti savo naują dainą. Pavyzdžiui, sėkmingas rusų grupės „Little Big“ projektas. Būten šioje platformoje jie reklamavo savo dainą Eurovizijai 2020 (kuri, deja, neįvyko). Taip jiems pavyko užkariauti meilę ne tik iš Rusijos publikos, bet ir iš užsieniečių, o tai tikrai pravertų dainų konkurse.
Pažymėtina, kad didžiausi pasaulio prekės ženklai atkreipė dėmesį į „TikTok“ net tada, kai platforma tik pasirodė internetinėje erdvėje. Pavyzdžiui, visame pasaulyje žinomas prabangių drabužių prekės ženklas „Dolce & Gabbana“ kuria unikalų vaizdo turinį ir skiria reklamines kampanijas.
Apibenrinant, tai aiškiai parodo, kad bet kokio lygio ir bet kokio dėmesio prekių ženklai turėtų bent jau išbandyti reklamą ir naują komunikaciją per „TikTok“. Ir jei prekės ženklas nori sulaukti auditorijos pripažinimo, jie turėtų nukreipti pardavimus į antrąjį planą ir sutelkti dėmesį į prenumeratorių linksminimą. Paprastas humoras, šokiai, iššūkiai – štai ko reikia sėkmingam paaukštinimui. Pagrindinis „TikTok“ reklamos principas: “Don’t make ads. Make TikToks“ („Nekurkite reklamos. Kurkite TikToks“ – liet.)
Baigdama, norėčiau pastebėti, kad vis daugiau skirtingų prekių ženklų ir reklamuotojų platformą laiko galimybe pritraukti tinkamą tikslinę auditoriją, pasiekti aukštą pasiekiamumą ir pritraukti vartotojų. Visi šie parametrai užtikrina sėkmingą prekių ar paslaugų reklamą.
ŠALTINIAI:
https://www.tiktok.com/business/ru/blog/branded-hashtag-challenge-harness-the-power-of-participation