• Pamiršai slaptažodį?

Kam gali ryžtis darbdaviai siekdami pritraukti naujų darbuotojų?

autorės sukurtas paveikslėlis

Naujienų portalai, socialinė medija ir verslo sektorius mini, jog nuolatinis darbuotojų trūkumas sukelia papildomus galvos skausmus. Remiantis Lietuvos darbo biržos duomenimis (2021)   Lietuvoje laisvos darbo jėgos buvo užregistruota daugiau nei 300 000 asmenų, tačiau verslas tikina, jog norinčių dirbti nėra. Darbdaviai siekdami pritraukti darbuotojus renkasi įvairias priemones, viena iš jų – komunikacija. 2020 metais visus nustebino automobilių nuomos skelbimas „Pija, pasilik“. Tai reiškia, kad įmonės nebijo imtis drąsių komunikacinių priemonių siekdamos išlaikyti savo darbuotojus.

Rūta Ratavičiūtė (2021), minėdama darbuotojų pritraukimo formas taip pat didelį dėmesį skiria darbdavio komunikacijai su potencialiais darbuotojais. Šiuolaikiniame informacijos pasaulyje žmonės paskęsta informacijos jūroje, todėl norint išsiskirti iš kitų – reikia mokėti save pateikti.

Norėdamos komunikuoti su potencialiais darbuotojais įmonės nebijo imtis įvairių komunikacijos formų. Tai apima asmeninį kvietimą socialiniuose tinkluose, įvairios reklamos socialinėje medijoje, taip pat, norėdami sudominti potencialius darbuotojus darbdaviai linkę darbo pokalbiui pakviesti ne įmonės patalpose, tačiau neutralioje aplinkoje, kurioje žmogus galėtų visiškai atsipalaiduoti. Kaip išskiria telekomunikacijų įmonės generalinis direktorius Pranas Kuisys (2020),   geriausi darbdaviai privalo nuolat konkuruoti dėl geriausių darbuotojų, o tam, kad tai padarytų, turi imtis nestandartinių darbuotojų pritraukimo priemonių. Būtent šios organizacijos kandidatai yra kviečiame ne oficialiam darbo pokalbiui į įmonės biurą, tačiau į kavinę ar barą.

1 pav. straipsnio autorės nuotrauka

Taip pat, pastaruoju metu pastebima, jog organizacijos ar įmonės kandidatus į pokalbį kviečia rasdamos juos socialiniuose tinkluose. Nors anksčiau buvo gajus įsitikinimas, kad socialinė ir privati žmogaus asmeninė medija turi būti tvarkinga, be linksmų vakarėlių nuotraukų, išdaigų pilnų kadrų, šiuo metu – tai kaip tik viena iš galimybių pritraukti kitų žmonių, o ypač, darbdavių dėmesį.

 

Viena garsiausių kurjerių tarnybų Lietuvoje „Omniva“ šiais metais į savo reklaminį šūkį įtraukė ir darbuotojus. Organizacija ragina klientus susipažinti su jos darbuotojais atskleisdama jiems įmonėje dirbančių asmenų talentus, taip pat, paminėdama, jog įmonėje laukiami visi ir organizacija padarys viską, kad žmogus galėtų suderinti savo asmeninį ir profesinį kelią.

Tokios nestandartinės komunikacijos priemonės leidžia išsiskirti iš kitų darbdavių. Modernios darbovietės šiuo metu yra linkusios į abipusį kontaktą su potencialiu darbuotoju išvengiant oficialumų ir anksčiau taip mėgstamų tradicinių priemonių. Organizacijos deklaruoja, jog dabar norint pritraukti išskirtinius darbuotojus labai svarbu juos pažinti, mokėti su jais bendrauti bei, žinoma, juos išklausyti.

Visos šios priemonės padeda organizacijai formuoti savo, kaip darbdavio, įvaizdį. Organizacijos gebėjimas tinkamai save pozicionuoti leidžia pritraukti jaunų, motyvuotų specialistų. Visuomenės akimis, darbdaviai, kurie rūpinasi savo darbuotojais yra vertinami daug palankiau, o gebėjimas pritraukti naujus darbuotojus bei juos išlaikyti yra bet kurios organizacijos konkurencinio pranašumo sąlyga. Nors duomenys skelbia, jog darbuotojai itin pasyviai žiūri į galimybę dirbti ir neišnaudojama darbo jėga Lietuvoje vis dar išlieka didelė, tačiau pastebima, kad organizacijos, kurios skiria nuoširdų rūpestį, savo komunikaciją grindžia natūraliu bendravimu, su šiomis problemomis nesusiduria.

 

Informacijos šaltiniai:

  1. Kuisys, P., (2020). Kaip „patobulinti“ darbo pokalbį? Prieiga per internetą https://www.vz.lt/bite/2020/09/29/pranas-kuisys-kaip-patobulinti-darbo-pokalbi
  2. Lietuvos darbo biržos oficiali svetainė (2021). Prieiga per internetą https://www.uzt.lt/LDBPortal/Pages/ServicesForEmployees.aspx?pageId=f4d5e848-0769-4cad-8bd6-1ada125e2ead
  3. Ratavičiūtė, R., (2021). Darbuotojas = klientas. Prieiga per internetą https://pvpa.lt/wp-content/uploads/2017/01/Ruta-Rataviciute_Darbuotojasklientas.pdf
Autorius
Renalda Zubavičiūtė
Žiūrėti visas naujienas
Palikti komentarą

Autorius Renalda Zubavičiūtė
KOMUNIKACIJA kitaip

Instagram

Instagram has returned empty data. Please authorize your Instagram account in the plugin settings .

Inverted widget

Turn on the „Inverted background“ option for any widget, to get an alternative styling like this.

Accent widget

Turn on the „Accent background“ option for any widget, to get an alternative styling like this.

Elena Baranauskaite

Advertisement

Small ads

Flickr

  • Garden #
  • Orchid & flying plane
  • Suzy
  • Orchid
  • Market
  • Orchid ##
  • Old market
  • Orchid #
  • Hibiscus

ThemeForest