• Pamiršai slaptažodį?

KOKIAIS ĮGŪDŽIAIS TURI PASIŽYMĖTI RYŠIŲ SU VISUOMENE SPECIALISTAS ?

Galia. Aut. Kristina Naujokaitė

Šiandieninis pasaulis mus apgaubė nenumaldomai augančiu informacijos kiekiu ir naujais  komunikacijos kanalais, kas visuomenei daro milžinišką poveikį: sparčiau tobulėti, neatsilikti nuo  naujovių, suteikia galimybę daryti įtaką milijardams žmonių. Deja, tenka susitaikyti, kad  ne visi sugebame tinkamai komunikuoti šiuolaikinėje konkurencingoje aplinkoje. Ir čia svarbus  vaidmuo atitenka Ryšių su visuomene specialistams, be kurių neapsieina įvairios visuomenės grupės  ir organizacijos.

Norint suprasti, kokios asmenybės dirba Ryšių su visuomene (toliau -. RsV) srityje, trumpai apie jų darbo specifiką. Visuomenė pastebi tik mažą RsV specialisto veiklos dalį – tai renginiai, prezentacijų ir pranešimų spaudai rengimas, viešas kalbėjimas, interviu spaudos konferencijose ir pristatymuose. Remiantis Lietuvos komunikacijos asociacijos tinklalapyje skelbiama informacija, pastebime, kad RsV specialistai savo veikloje susiduria su žymiai įvairesniais procesais :

  • Stebėti, analizuoti ir vertinti viešąją nuomonę, vyraujančius ar visuomenėje atsirandančius  naujus požiūrius ir viešojoje erdvėje kylančius klausimus, kurie gali turėti teigiamos ar  neigiamos įtakos organizacijos planams ir veiklai.
  • Siekiant organizacijos veiklai būtino visuomenės ar suinteresuotų grupių supratimo ir / ar  pritarimo organizacijos veiksmams, ryšiai su visuomene tiria, analizuoja ir vertina, kaip  organizacijos veiksmus ir komunikaciją priima visuomenė.
  • Planuoti ir vykdyti strategijas, susijusias su organizacijos siekiu daryti poveikį ir / ar keisti  viešąją politiką.
  • Strateginiais ir taktiniais klausimais konsultuoti vadovus ir kitas tikslines auditorijas  organizacijoje, jei tai gali turėti poveikį organizacijos reputacijai ar viešajai nuomonei.  Priimant sprendimus organizacijos viduje, atstovas ryšiams su visuomene atstovauja  organizacijai aktualioms tikslinėms auditorijoms ir užtikrina organizacijos veiksmų ilgalaikį nuoseklumą.
  • Nustatyti konkrečius ryšių su visuomene tikslus, planus, biudžetą ir užtikrinti, kad būtų suburta tinkama komanda organizacijos užsibrėžtiems komunikacijos tikslams pasiekti.
Gebėjimai. Aut. Kristina Naujokaitė

Pastebime, kad RsV labai plati veiklos sritis, kuri atveria naujas galimybes visiems, kurie pasižymi išskirtinėmis savybėmis ir įgūdžiais, be kurių taptų sudėtinga išlikti šios srities profesionalu.

Štai „PR Impact Awards svarbiausias Lietuvoje vykstantis  metinis renginys, organizuojamas dviejų šalies komunikacijos profesionalus vienijančių asociacijų:  Lietuvos komunikacijos asociacijos (LTKA) ir Ryšių su visuomene agentūrų asociacijos (RVSA). Ir šiame didžiausiame komunikacijos profesionalų metiniam renginyje, yra pristatomi ir renkami geriausi RsV  projektai, kurie padeda atskleisti komunikacijos specialistų gebėjimus, išskirtinumą.


„Praėję metai komunikacijos specialistams buvo išskirtiniai – pandemija reikalavo itin greitos  reakcijos, ženkliai išaugęs informacijos srautas – gebėjimo atrinkti esminę informaciją bei faktus,  pakitęs darbo modelis – rasti efektyviausias priemones bei optimizuoti procesus, tvyranti  nežinomybė – gebėjimų mobilizuoti vidinius resursus ir būti patikimu patarėju vadovams“, – primpactawards.com teigė  Lietuvos komunikacijos asociacijos Tarybos pirmininko pavaduotojas Donatas Kuras. 


Tam, kad RsV tikslai būtų pasiekti, savarankiškai ar komandoje dirbantis specialistas turi pasižymėti: 

  • Tarpasmeniniais įgūdžiais. Nuolat bendrauja su visuomene ir  žiniasklaida; todėl jie turi būti atviri ir draugiški, kad išlaikytų savo organizacijai palankų įvaizdį.
  • Organizaciniais gebėjimais. Dažnai yra atsakingi už kelių renginių vedimą vienu metu, o tai reikalauja aukštesnių organizacinių įgūdžių.
  • Problemų sprendimo įgūdžiais. Gebėti paaiškinti, kaip įmonė ar  klientas sprendžia opias problemas. Turi tinkamai nuspręsti, ką ir kaip praneša.
  • Kalbėjimo įgūdžiais. Nuolat kalba savo organizacijos vardu. Tai darydami  jie turi sugebėti aiškiai paaiškinti organizacijos poziciją.
  • Rašymo įgūdžiais. Turi mokėti rašyti gerai organizuotus ir aiškius  pranešimus spaudai. Jie turi sugebėti suvokti pagrindines žinutes, kurias nori  perteikti, ir parašyti jas trumpai, glaustai, kad atkreiptų skaitytojų ar klausytojų dėmesį.

Tai asmenys linkę būti iniciatyvūs, o tai reiškia, kad jie yra linkę į nuotykius, ambicingi, atkaklūs,  ekstravertiški, energingi, entuziastingi, pasitikintys savimi ir optimistiški. RsV specialistai yra dominuojantys,  mokantys įtikinti ir motyvuoti. Kai kurie iš jų taip pat yra meniški, tai reiškia, kad yra kūrybingi,  intuityvūs, jautrūs, ryškūs ir išraiškingi.

Štai „Clinic 212“ agentūrų grupės kūrybos ir strategijų vadovas, Mantas Velykis portalui delfi.lt išskiria vieną esminę savybę, kuri jo nuomone  pati svarbiausia dirbant komunikacijos srityje:


„Be smalsumo šiame darbe – nė iš vietos. Dirbant  vienodai svarbu ir įdomu turi būti tiek naujausios mados tendencijos, tiek betono maišymo  technologijos. Atrodo keista, bet kasdien susiduriame vis su naujomis industrijomis ir  organizacijomis, apie kurias turime sužinoti viską. Ir ne tik apie jas, bet ir apie konkurentus. Jei  turima smalsumo, tai viso kito galima išmokti.“


Bandant „koja kojon“ žengti su visuomenės bėgimu į priekį turime įdėti daug pastangų, darbo ir  laiko, kad palaikytume tempą, kurį nustato aplinkiniai. Ryšių su visuomene specialistas turi nuolat  tobulėti ne tik savo profesinėje srityje, bet ir kitose aktualiose, tiesiogiai nesusijusiose srityse.

 

 

Parengta pagal:

https://www.truity.com/career-profile/public-relations-specialist

Autorius
Kristina Naujokaitė
Žiūrėti visas naujienas
Palikti komentarą

Autorius Kristina Naujokaitė
KOMUNIKACIJA kitaip

Instagram

Instagram has returned empty data. Please authorize your Instagram account in the plugin settings .

Inverted widget

Turn on the „Inverted background“ option for any widget, to get an alternative styling like this.

Accent widget

Turn on the „Accent background“ option for any widget, to get an alternative styling like this.

Elena Baranauskaite

Advertisement

Small ads

Flickr

  • Helicomore
  • Yorkstr.
  • Eyes
  • Concierge
  • Vajras en valdrague
  • J.
  • Walk
  • Querschnitt
  • Sunbath

ThemeForest