Šiandieninis pasaulis mus apgaubė nenumaldomai augančiu informacijos kiekiu ir naujais komunikacijos kanalais, kas visuomenei daro milžinišką poveikį: sparčiau tobulėti, neatsilikti nuo naujovių, suteikia galimybę daryti įtaką milijardams žmonių. Deja, tenka susitaikyti, kad ne visi sugebame tinkamai komunikuoti šiuolaikinėje konkurencingoje aplinkoje. Ir čia svarbus vaidmuo atitenka Ryšių su visuomene specialistams, be kurių neapsieina įvairios visuomenės grupės ir organizacijos.
Norint suprasti, kokios asmenybės dirba Ryšių su visuomene (toliau -. RsV) srityje, trumpai apie jų darbo specifiką. Visuomenė pastebi tik mažą RsV specialisto veiklos dalį – tai renginiai, prezentacijų ir pranešimų spaudai rengimas, viešas kalbėjimas, interviu spaudos konferencijose ir pristatymuose. Remiantis Lietuvos komunikacijos asociacijos tinklalapyje skelbiama informacija, pastebime, kad RsV specialistai savo veikloje susiduria su žymiai įvairesniais procesais :
- Stebėti, analizuoti ir vertinti viešąją nuomonę, vyraujančius ar visuomenėje atsirandančius naujus požiūrius ir viešojoje erdvėje kylančius klausimus, kurie gali turėti teigiamos ar neigiamos įtakos organizacijos planams ir veiklai.
- Siekiant organizacijos veiklai būtino visuomenės ar suinteresuotų grupių supratimo ir / ar pritarimo organizacijos veiksmams, ryšiai su visuomene tiria, analizuoja ir vertina, kaip organizacijos veiksmus ir komunikaciją priima visuomenė.
- Planuoti ir vykdyti strategijas, susijusias su organizacijos siekiu daryti poveikį ir / ar keisti viešąją politiką.
- Strateginiais ir taktiniais klausimais konsultuoti vadovus ir kitas tikslines auditorijas organizacijoje, jei tai gali turėti poveikį organizacijos reputacijai ar viešajai nuomonei. Priimant sprendimus organizacijos viduje, atstovas ryšiams su visuomene atstovauja organizacijai aktualioms tikslinėms auditorijoms ir užtikrina organizacijos veiksmų ilgalaikį nuoseklumą.
- Nustatyti konkrečius ryšių su visuomene tikslus, planus, biudžetą ir užtikrinti, kad būtų suburta tinkama komanda organizacijos užsibrėžtiems komunikacijos tikslams pasiekti.
Pastebime, kad RsV labai plati veiklos sritis, kuri atveria naujas galimybes visiems, kurie pasižymi išskirtinėmis savybėmis ir įgūdžiais, be kurių taptų sudėtinga išlikti šios srities profesionalu.
Štai „PR Impact Awards “ svarbiausias Lietuvoje vykstantis metinis renginys, organizuojamas dviejų šalies komunikacijos profesionalus vienijančių asociacijų: Lietuvos komunikacijos asociacijos (LTKA) ir Ryšių su visuomene agentūrų asociacijos (RVSA). Ir šiame didžiausiame komunikacijos profesionalų metiniam renginyje, yra pristatomi ir renkami geriausi RsV projektai, kurie padeda atskleisti komunikacijos specialistų gebėjimus, išskirtinumą.
„Praėję metai komunikacijos specialistams buvo išskirtiniai – pandemija reikalavo itin greitos reakcijos, ženkliai išaugęs informacijos srautas – gebėjimo atrinkti esminę informaciją bei faktus, pakitęs darbo modelis – rasti efektyviausias priemones bei optimizuoti procesus, tvyranti nežinomybė – gebėjimų mobilizuoti vidinius resursus ir būti patikimu patarėju vadovams“, – primpactawards.com teigė Lietuvos komunikacijos asociacijos Tarybos pirmininko pavaduotojas Donatas Kuras.
Tam, kad RsV tikslai būtų pasiekti, savarankiškai ar komandoje dirbantis specialistas turi pasižymėti:
- Tarpasmeniniais įgūdžiais. Nuolat bendrauja su visuomene ir žiniasklaida; todėl jie turi būti atviri ir draugiški, kad išlaikytų savo organizacijai palankų įvaizdį.
- Organizaciniais gebėjimais. Dažnai yra atsakingi už kelių renginių vedimą vienu metu, o tai reikalauja aukštesnių organizacinių įgūdžių.
- Problemų sprendimo įgūdžiais. Gebėti paaiškinti, kaip įmonė ar klientas sprendžia opias problemas. Turi tinkamai nuspręsti, ką ir kaip praneša.
- Kalbėjimo įgūdžiais. Nuolat kalba savo organizacijos vardu. Tai darydami jie turi sugebėti aiškiai paaiškinti organizacijos poziciją.
- Rašymo įgūdžiais. Turi mokėti rašyti gerai organizuotus ir aiškius pranešimus spaudai. Jie turi sugebėti suvokti pagrindines žinutes, kurias nori perteikti, ir parašyti jas trumpai, glaustai, kad atkreiptų skaitytojų ar klausytojų dėmesį.
Tai asmenys linkę būti iniciatyvūs, o tai reiškia, kad jie yra linkę į nuotykius, ambicingi, atkaklūs, ekstravertiški, energingi, entuziastingi, pasitikintys savimi ir optimistiški. RsV specialistai yra dominuojantys, mokantys įtikinti ir motyvuoti. Kai kurie iš jų taip pat yra meniški, tai reiškia, kad yra kūrybingi, intuityvūs, jautrūs, ryškūs ir išraiškingi.
Štai „Clinic 212“ agentūrų grupės kūrybos ir strategijų vadovas, Mantas Velykis portalui delfi.lt išskiria vieną esminę savybę, kuri jo nuomone pati svarbiausia dirbant komunikacijos srityje:
„Be smalsumo šiame darbe – nė iš vietos. Dirbant vienodai svarbu ir įdomu turi būti tiek naujausios mados tendencijos, tiek betono maišymo technologijos. Atrodo keista, bet kasdien susiduriame vis su naujomis industrijomis ir organizacijomis, apie kurias turime sužinoti viską. Ir ne tik apie jas, bet ir apie konkurentus. Jei turima smalsumo, tai viso kito galima išmokti.“
Bandant „koja kojon“ žengti su visuomenės bėgimu į priekį turime įdėti daug pastangų, darbo ir laiko, kad palaikytume tempą, kurį nustato aplinkiniai. Ryšių su visuomene specialistas turi nuolat tobulėti ne tik savo profesinėje srityje, bet ir kitose aktualiose, tiesiogiai nesusijusiose srityse.
Parengta pagal:
https://www.truity.com/career-profile/public-relations-specialist