• Pamiršai slaptažodį?

Tikslingesnė komunikacija transporto sektoriuje- ar jau judame link to?

Transporto inovacijos Aut. delfi.lt

Pandemijos sukelti tiekimo grandinių sutrikdymai reikšmingai paveikė transporto sektorių. Kalbama apie brangstantį tiekimą, didžiulį spaudimą dėl pristatymų efektyvumo, sudėtingą planavimą, poreikį labai greitai reaguoti į žaibiškai besikeičiančią situaciją žaliavų rinkose bei vairuotojų trūkumą. Taip pat vienas iš faktorių, kuris šiuo metu yra labai svarbus krovinio stebėjimas. Logistikos kompanijos dažniausiai komunikuoja su pačiu vairuotoju ar jo vadybininku telefonu, el. laiškais, taip stebėdami ar krovinys jau pasiekė tam tikrą vietą, ar turimi visi dokumentai, tačiau laikui bėgant ši komunikacija po truputi atgyvena. Būtent todėl šiuo metu siūlomos puikios sistemos kur galima stebėti vairuotoja „online“ realiu laiku, taip netrukdant ir skambinant jam kas 15 minučių, nes juk būna kad krovinys yra labai laukiamas. Taip iš kart sutaupome laiko, bei pinigų, skambinant į kitas šalis. Kai kurios lietuviškos logistikos kompanijos,  jau praktikuoja šį komunikavimą tiesiog iš sistemos išsiųsdamos pranešimą apie krovinio buvimo vietą, bet sistemas turi įsidiegę dar ne visi.

Aut. Transporto inovacijų asociacija

Šiuo metu visoms logistikos kompanijoms  dalyvaujančioms įmonėms ir darbuotojams skiriamos naujos užduotys: kurti tinklus, teikti ataskaitas, analizuoti bei perduoti duomenis ir informaciją, taip kad tai būtų patogu, bei inovatyvu. Jog darbuotojai nebesusidurtu su tokiomis problemomis kaip vairuotojas nepakelė ragelio, atsakingas vadybininkas pamiršo pranešti apie atvažiuojanti krovinį, būtent dėl šių aspektų komunikaciją tarp šių kelių asmenų turi būti gerinama. Taip pat reikia nepamiršti, kad dėl blogos komunikacijos transporto kompanijas dažnai palieka ir vairuotojai, kurių šiuo metu labai trūksta, negaudami tikslios informacijos, neturėdami tam tikrų susisiekimo būdų jie lieka palikti likimo valiai, todėl šiuo metu transporto asociacija siekia gerinti skaitmenizavimo procesus, bei palengvinti bendravimą tiek su vairuotojais, tiek su muitinės tarpininkais laukiančiais siuntos, bei klientu kuriam ši siunta yra taip pat svarbi.

Aut. diena.lt

 „Labai svarbu spręsti vairuotojų įdarbinimo iš trečiųjų šalių kvotų klausimą.  Papildomas būdas šiai problemai spręsti – gerinti vairuotojų darbo sąlygas kuriant ir integruojant inovatyvius sprendimus, tokius kaip skaitmenizacijos bei dirbtinio intelekto taikymas logistikos procesuose, nuimant popierizmo krūvį nuo vairuotojų,“ –trans.info.lt teigia Transporto inovacijų asociacijos direktorė Rugilė Andziukevičiūtė-Buzė.

 

Pašnekovė priduria, kad per artimiausius dešimtmečius jau verta kalbėti ir apie savaeigių sunkiųjų transporto priemonių atsiradimą rinkoje. Savaeigiai sunkiasvoriai vilkikai jau plačiai testuojama JAV ir dalyje Europos, todėl tikėtina, kad per artimiausią dešimtmetį jie pasirodys Lietuvos keliuose.

Keičiasi reikalavimai logistikos įmonėms

Pavyzdžiui, turėti ergonomišką ir patogią vairuotojo kabiną bus ne taip svarbu, išryškės poreikis transporto pajėgumus didinti kuo mažesnėmis energijos sąnaudomis. Tačiau net geriausia technologija yra efektyvi tik tuo atveju, jei informacinė sistema yra nuosekli, skaidri ir absoliučiai patikima. Tai reiškia, jos sistemos tobulinimas yra neišvengtinas būtent dėl sklandaus visų grandinių darbo.Taigi, šiuo metu vienas tokių transporto sektoriui aktualių sprendimų pavydžių yra Programmatus startuolio sukurtas produktas Fleethand – inovatyvi transporto priemonių stebėjimo ir valdymo sistema, leidžianti daug efektyviau ir patogiau disponuoti savo autoparku, bei stebėti pokyčius jame, realiu laiku, taip pat ir pristatyti tam tikrus dokumentus siekiant greitesnio atvykimo į tikslo vietą. Taigi, Miuncheno konsultacinės bendrovės „Roland Berger“ partneris Frankas Pietras žino, kaip juos suderinti su būsimais poreikiais ir skuba į pagalba su savo žiniomis.

Transporto sektorius Lietuvoje

Aut. Peerbits

Atsižvelgiant į tai, kad transporto ir logistikos sektorius Lietuvoje generuoja 13 proc. BVP, o jo skaitmenizacijos lygis vis dar yra žemas, didinti sektoriaus efektyvumą – didžiulis potencialas. Startuolių platformos www.scm-startups.com publikuotas Tiekimo grandinės vadybos startuolių gidas (Supply Chain Management Startups Handbook 2021) rodo, jog Lietuvoje startuolių augimas yra ne toks spartus kaip kitose Europos šalyse. Todėl valstybės parama naujų technologijų kūrėjams ir startuoliams ankstyvosiose fazėse yra būtina. Taip pat, svarbu stiprinti startuolių ekosistemą, atrandant vis naujų technologinių naujovių, bei skatinant atsirasti naujiems lengvesniems bendravimo sprendimams, mentorystės programas ir kitą pagalbą, kurios reikia pradedantiems startuoliams. Bei įgyvendinant naujus projektus kurie padėtų logistikos sektoriui būti  dar labiau pasiekiamu, bei informatyviu kiekvienam.

 

Šaltiniai:

https://trans.info/lt/logistikos-ekspertas-apie-tiekimo-grandiniu-sutrikdymus-visi-buvo-uztikrinti-kad-taip-niekada-neatsitiks-258163

https://www.scm-startups.com/

https://www.tiasoc.eu/transporto-inovaciju-forumas/

 

 

Autorius
Laura Bernotaitė
Žiūrėti visas naujienas
Komentuoti: Ieva Atšaukti atsakymą

2 komentarai
  • Kaip darbuotoja kurios įmonė naudojasi transporto logistikos paslaugomis,galiu pasakyti,kad naujai diegiamos sistemos yra aukso vertės.
    Taupydamos laiką tiek mano tiek vadybinkų – kai nereikia skambinti,rašyti ir klausti apie savo krovinį, gauname kiekvieno žingsnio įvykdyto vairuotojo ataskaitą.
    Vakar iš kompanijos atejo 6 automatizuoti laiškai apie krovinio paėmimo ir pristatymo eigą.
    Šis inovatyvus sprendimas yra geriasia kas šiai dienai yra padaryta su transporto inovacijomis.

Autorius Laura Bernotaitė
KOMUNIKACIJA kitaip

Instagram

Instagram has returned empty data. Please authorize your Instagram account in the plugin settings .

Inverted widget

Turn on the „Inverted background“ option for any widget, to get an alternative styling like this.

Accent widget

Turn on the „Accent background“ option for any widget, to get an alternative styling like this.

Elena Baranauskaite

Advertisement

Small ads

Flickr

  • Coco
  • Orchid
  • Anne Robbins (Kuratorin der Austellung "Paris 1874 Inventer l'Impressionnisme" Musée d'Orsay, Paris)
  • Label
  • Outside
  • Balcony
  • Julien Quentin (piano) & Yamen Saadi (violon) playing Gabriel Fauré
  • Anne Robbins (Kuratorin der Austellung "Paris 1874 Inventer l'Impressionnisme" Musée d'Orsay, Paris)
  • Bird of Paradise

ThemeForest