Socialinių tinklų visuma – erdvė, vis sparčiau įtraukianti visuomenę dalintis asmeninio gyvenimo akimirkomis, naudingais patarimais, skleisti informaciją tam tikrai tikslinei auditorijai, dalintis aktualijomis regioniniu, valstybiniu ir net pasauliniu mastu. Tačiau vienas iš svarbiausių socialinių medijų plėtros prosecų – vis augantis prekinių ženklų ir pasalugų teikimo reklamavimas, jų populiarinimas pasitelkiant vaizdinę medžiagą, kurios kokybė gali stipriai įtakoti potencialių klientų susidomėjimą šiuolaikinėje vartotojiškoje visuomenėje. Taigi, kokią įtaką iš tiesų turi aukštos kokybės standartus atitinkantis vizualus prekinio ženklo pateikikimas socialiniuose tinkluose?
Anot Bronislovo Čeneškos, įvaizdis yra tam tikro objekto, kuriuo gali būti ir prekinis ženklas ar paslauga, subjektyvus vaizdinys, emocinis suvokimas. Tinkamai sukurto įvaizdžio dėka, reklamuojamam prekinam ženklui yra suteikiama proga tapti labiau pastebimais, vartotojų pripažįstamais ir patikimesniais prekių ar paslaugų teikėjais niekada nesibaigiančios konkurencinės kovos procesuose. Ko pasekoje, galime daryti prielaidą, jog tinkamas įvaizdis turi glaudų ryšį su kokybiška vaizdine medžiaga reklamuojantis socialiniuose tinkluose, kadangi nuotraukos ar vaizdo įrašai yra pirmosios priemonės, galinčios arba pritraukti vartotojų dėmesį, arba sukurti niekuo neišsiskiriantį ar net nepatikimą įmonės įvaizdį. Tuo pačiu iškyla ir nelengvas iššūkis – atsakingai, profesionaliai sukurtos ir parinktos vaizdinės priemonės turi būti nuolat puoselėjamos, kad prekinis ženklas pilnai atitiktų ir išlaikytų esamų ir potencialių vartotojų interesus, stereotipus ir vertybines sistemas. Taigi, sulaukus didelio vartotojų susidomėjimo, nevertėtų numoti ranka į tolimesnius įvaizdžio kokybės išlaikymo, gerinimo procesų planus.
MDG (Tūkstantmečio vystymosi planai) įkūrėjas Michael Del Gigante, pripažįstantis, jog nuotrauka yra vertingesnė už tūkstantį žodžių, siekdamas išsiaiškinti, kaip stipriai vaizdinė medžiaga įtakoja vartotojų susidomėjimą siūloma produkcija ir kokie yra tolimesni marketingistų planai, atliko tyrimą. Jo rezultatai buvo vienareišmiški: apie 10% išgirstos informacijos žmonės įsimena apie tris dienas, tačiau įtraukus nuotrauką įsimintos informacijos kiekis išauga iki 65%. Taip pat, apie du trečdaliai respondentų pripažįsta, kad jie yra vizualinės informacijos įsisavintojai. Taip pat, 68% marketingistų pripažįsta, kad ateityje planuoja labiau orientuotis į vizualinių priemonių naudojimą reklamos tikslais. Vėl gi, išryškėja sparčiai auganti ir augsianti orientavimosi į vizualines priemones tendencija, kuri vis stipriau įtrauktų prekinių ženklų atstovus negailėti laiko ir materialinių išteklių reklamos kūrimui.
Organizacijos įvaizdis – tai yra idėjų, jausmų, suvokimų ir įsivaizdavimų, kuriuos asmuo ar jų grupė turi organizacijos atžvilgiu, visuma, įtakota materialių ir nematerialių organizacijos veiklos elementų, komunikacijos bei asmeninių ir socialinių vertybių (Drūteikienė, 2003). Autorės teiginį būtų galima glaudžiai susieti su vaizdinės kokybės nauda prekiniam ženklui. Galima būtų teigti, jog ši visuma susideda iš vaizdinės medžiagos elementų, patenkinančių vartotojo poreikius, atitinkančius jų vertybinę sistemą, kuriai būdingas elementarus stebėjimo procesas, darantis įtaką tam tikrų naujovių, produktų nuolat besivystančioje rinkoje pastebėjimui.
,,Pagal Maria Mann (Europos spaudos fotografijos agentūros atsakingoji sekretorė, Frankfurtas): svarbiausia, ką gali turėti vaizdas – gebėjimas priversti žmones jausti, pažinti ir klausti”. Taigi, kad, pamačius tam tikrą vaizdinę medžiagą, įkeltą prekinio ženklo į socialinius tinklus, vartotojui būtų sukeltos teigiamos emocijos, kad jis būtų paskatintis toliau domėtis teikiama produkcija, itin svarbu naudoti kokybiškas nuotraukas ir vaizdo įrašus. Kitu atveju, produktas gali tapti miekuo neišsiskiriantis, galbūt net ne patrauklus ir nepatikimas vartotojiškos visuomenes tarpe.
Apibendrinant, norint išlaikyti ir dididinti tam tikro prekės ženklo matomumą, populiarumą socialiniuose tinkluose, turi būti sukurtas nepriekaištingas įvaizdis, naudojama aukštos kokybės standartus atitinkanti vaizdinė medžiaga, atitinkanti visuomenės interesus. Ko pasekoje, prekė ar paslauga taptų labiau pastebima, atpažįstama ir būtų užtikrintas tvirtas įsitvirtinimo šiuolaikinėjė, nuolat besiplečiančioje rinkoje ir nesibaigiančioje konkurencinėje kovoje, pagrindas.
Mano asmeninio prekės ženklo ,,Le Mariveir”, savarankiškai daromų nuotraukų pokyčiai, padarę įtaką žmonių, pastebinčių mano kuriamą produkciją socialiniame tinkle ,,Facebook” (https://www.facebook.com/lemariveir ), augimui:
Šaltiniai:
https://vma-test.viko.lt/pluginfile.php/119671/mod_resource/content/1/VU_vizualine_PRINT.pdf
http://elibrary.lt/resursai/Konferencijos/KTU_PI/KNYGA2005%20PDF/straipsniai/Vadybos/Gatavynaite.pdf?fbclid=IwAR3sU_b_gPpuTQG6HU5P1wUv1UGt3JR208ffeIo6Lw7So2473k1Wirs2-G4
https://www.vle.lt/straipsnis/ivaizdis/?fbclid=IwAR0ooqBVWGEf4-oxu8wYs2uL8l4BlS9g4iR4mB3hHKrt-CDyVjXYJyTqx40
https://www.mdgadvertising.com/marketing-insights/infographics/its-all-about-the-images-infographic/?fbclid=IwAR3G7XzTXfYeY2VxQalVFfFqSo3Lz0vbcpW3zWF0ZJisCb4uX3cODe9P91M