• Pamiršai slaptažodį?

Kaip sužavėti pasaulį per 3 minutes

Kaip sužavėti pasaulį per 3 minutes. Aut. Justina Beinoraitė

Kalbėdami prieš auditorijas, kolegas, šeimos narius ar dalyvaudami darbo pokalbiuose žmonės dažnai savęs klausia – ką padariau blogai? Visa informacija buvo pasakyta, mintys ir idėja išdėstyta, tačiau rezultatas nepakankamai geras. Bet ar tikrai paruošėme įdomią istoriją? Ar tikrai parinkome geras nuotraukas? Ar informacija buvo konkreti?

Įvaldyti projekto, idėjos pristatymą galime vadovaudamiesi pičingu. Tai trumpa, tačiau įtaigi kalba, kuri priverčia klausantįjį pirkti ar tiesiog veikti. Sėkmingam pičingui gali pakakti ir 3 minučių, o kartais tai gali būti dar trumpesnis pokalbis prie kavos puodelio. Prezidento Barako Obamos inauguracinė kalba truko 18 minučių. Norėčiau atkreipti dėmesį, kad pasaulinio lygio kalbai buvo skirta tik 18 minučių.

Patys to nesuvokdami, pičingą naudojame kiekvieną dieną:

  • Bendraudami su vadovu, kolegomis vakarėlių metu;
  • Kurdami Linkedin, Facebook, Instagram profilius;
  • Kalbėdami darbo susirinkimų metu;
  • Atsiprašinėdami;
  • Dalyvaudami darbo pokalbiuose.

Kaip sako daugelis – „komunikacija tai raktas“, bet dažnai neapgalvojame savo ir auditorijos tikslų, motyvacijos, kartais net neįsigiliname, kam pristatinėjame. Kaip teigia knygos „Pitch perfect: How to say it right the first time, every time“ autoriai Bill McGowan ir Alisa Bowman 2016 m. „labai svarbu naudoti tinkamą toną, kad tinkamu laiku perteiktume reikiamą žinią reikiamam asmeniui“. Kalbėdami, pristatinėdami savo idėją privalome prisitaikyti ne tik prie savo norų, bet ir prie auditorijos, kad ir kas tai būtų – mama, kolega, darbdavys ar projekto vadovas.

Remiantis Jeroen Van Geel knyga „Pitch perfect: Make People Fall in Love with your Ideas Hardcover “ 2018 m., sėkmingam pičingui reikia atlikti šiuos žingsnius: išsigryninti savo tikslą, vystyti idėją, susipažinti su savo auditorija, pasiruošti kalbai ir galiausiai – tvirtai pristatyti savo idėją.

Tikslas. Aut. Justina Beinoraitė

Apibendrinus J. V. Geel minėtos knygos II ir III skyrius, galime teigti – jeigu neturėsime konkretaus tikslo, idėjos, struktūros ­- kalbėsime daug, bet nieko konkretaus.

 

Nesusipažinę su savo auditorija – nesukursime ryšio, mūsų visiškai nesupras: juokelis bus netinkamas, neapgalvota neverbaline kalba galime supykdyti auditoriją. Kiekvienais metais „Apple“ rengia savo naujo produkto pristatymus – pičus. Juos stebi didžiulė, įvairi auditorija – skirtingų pažiūrų, religijų, amžiaus žmonės. Pristatymų metu verbalinė ir neverbalinė kalba būna neutrali, pavyzdžiais pasakojama nauda ir vertė. Galbūt kažkam gali pasirodyti nuobodu, tačiau turime suprasti, kad prezentaciją stebi plati auditorija, prekės ženklas yra žinomas visame pasaulyje, todėl reikia apgalvoti kiekvieną smulkmeną – šiuo atveju pasirinkti neutralią poziciją. Pagalvokime – kiek reikia pasiruošimo, apmąstymų, kad pristatymas atitiktų plačios auditorijos standartus? Atsakymas paprastas – tai yra didelis ir sunkus darbas.

„Practice makes perfect.“ J. V. Geel, 2018 m.

Tekstas turi būti apgalvotas, suplanuotas, gerai įsisavintas, nes tik tada jausimės tvirti, pasitikintys savimi ir galiausiai patys patikėsime tuo, ką kalbame. Remiantis J. V. Geel, tai yra svarbiausia dalis norint maksimaliai pagerinti savo pasirodymą. Įsivaizduokite: jums paskambina du pardavimų vadybininkai iš tos pačios x kompanijos ir siūlo pirkti paslaugas. Vienas vadybininkas apatiškas, tarsi skaito mintinai išmoktą tekstą, kurio metu pasakoja apie naudas, vertę ir galimybes. Kitas vadybininkas – entuziastingas, juokauja, pasakoja kitų klientų sėkmės istorijas, naudoja buitinius žodžius, gal kartais natūraliai įterpia ir kokią žargonybę. Kurią paslaugą pirksite? O gal – kurį vadybininką pirksite?

Kaip ar Kodėl. Aut. Justina Beinoraitė

Remiantis „When Pitching an Idea, Should You Focus on „Why” or „How” ?“ 2021 m. straipsnio statistika, žmonėms yra net 44 proc. svarbiau kaip kalbama, o ne kodėl, tad yra labai svarbu visos prezentacijos metu išlaikyti stiprią poziciją, pasakoti istorijas ir kurti emocijas. Neužtenka tik surinkti medžiagą ir ją parodyti, tačiau būtina įtraukti auditoriją, sukurti su ja ryšį, kad pati pajustų idėjos galią. 2005 metais Steve Jobs prieš didžiulę auditoriją pasidalino savo gyvenimo iššūkiais ir potyriais. Norėdamas pagrįsti savo nuomonę, jis pasakojo istorijas, kurios įkvėpė kitus. Internetinėje erdvėje kalba iki šiol yra dalinamasi kaip viena geriausių kalbų istorijoje. Taip yra todėl, nes S. Jobs kalbėdamas apie iššūkius istorijos pasakojimo principu, sukuria ryšį ir susitapatina su auditorija, ji tarsi išgyvena tai kartu.

Kaip sužavėti pasaulį per 3 minutes?

Naudojant pičingo principus:

  1. Nusistatyti tikslą – kokios naudos siekiate.
  2. Plėtoti idėją – turi būti apgalvotos visos smulkmenos, uždaviniai, logika, grįžtamasis ryšys.
  3. Pažinti auditoriją – kuriant ryšį privalome suprasti koks yra klausantysis, kokia jo motyvacija, gyvenimas, iššūkiai.
  4. Pasiruošti pristatyti – kaip kalbėsime, kaip juokausime, kaip būsime apsirengę, kokias emocijas rodysime.
  5. Pristatyti idėją – pasakoti istorijas, pasitikėti savimi.

„Think twice before you speak, because your words and influence will plant the seed of either success or failure in the mind of your listener.“ – Napoleon Hill.

 

Tekstas parengtas pagal:

McGowan, B., Bowman, A., 2016 m. „Pitch perfect: How to say it right the first time, every time“.

Geel, J. V., 2018 m.  „Pitch perfect: Make People Fall in Love with your Ideas Hardcover“.

Ferriani, S., Cattani, G. & Falchetti, D., 2021 m. „When Pitching an Idea, Should You Focus on „Why” or „How”?“. Harvard Business Review Digital Articles, 1–5.

 

 

Autorius
Justina Beinoraitė
Žiūrėti visas naujienas
Palikti komentarą

Autorius Justina Beinoraitė
KOMUNIKACIJA kitaip

Instagram

Instagram has returned empty data. Please authorize your Instagram account in the plugin settings .

Inverted widget

Turn on the „Inverted background“ option for any widget, to get an alternative styling like this.

Accent widget

Turn on the „Accent background“ option for any widget, to get an alternative styling like this.

Elena Baranauskaite

Advertisement

Small ads

Flickr

  • Helicomore
  • Yorkstr.
  • Eyes
  • Concierge
  • Vajras en valdrague
  • J.
  • Walk
  • Querschnitt
  • Sunbath

ThemeForest