Pastaruoju metu įprastinės standartinės komunikacijos su tikslinių grupių vartotojais formos praranda populiarumą. Šiandien įmonės ieško vis naujesnių ir populiaresnių komunikacijos su vartotojais būdų, vienas iš tokių – influencerių reklama (nauja paslauga), kitaip vadinama influencerių marketingu. Kas gi tai per reklama, kokia jos reikšmė tiksliniam vartotojui ir kaip ji skatina tikslinį vartotoją įsigyti įmonės reklamuojamą produkciją?
Influencerių marketingas (influencerių reklama) – tai socialiniuose tinkluose teikiama prekių reklama, skirta tikslinių grupių vartotojams – sekėjams, kurie norėtų ir galėtų šias prekes įsigyti (Chen, 2022).
Dažniausiai influenceriais tampa įžymūs žmonės arba asmenys, turintys daug sekėjų. Įmonės, parduodančios produkciją, kreipiasi į potencialius influencerius sudarydamos su jais bendradarbiavimo sutartys, kurių pagrindu tampa piniginis atsiskaitymas už produkcijos reklamą arba barteriniai mainai (influenceris reklamuoja produkcija, o įmonė jam atsidėkoja už reklama reklamuojamos produkcijos skaičius, apskaičiuojant reklamos vertę). Influenceris barteriniais mainais gavęs prekes jas veliau gali parduoti sekėjams ir gauti už jas atlygį.
J. Chen eksperto nuomone, influencerių reklama tai viena iš perspektyviausių reklamų, kuri ateityje įgys vis didesnį populiarumą bei tobulės, nes influencerių reklama – tai rekomendacinė reklama, padedanti vartotojams atrasti naujus produktus, išsirinkti jiems tinkamiausius produktus iš produktų gausos bei juos įsigyti.
Didėjant produkcijos pasiūlai rinkoje, vartotojams sunku susipažinti su visomis naujovėmis, tam reikia nuolat domėtis naujovėmis, o tam esant dideliam gyvenimo tempui nėra daug laiko, atsižvelgiant į tai, influenceriai tampa vienu iš efektyviausių būdų susipažinti su naujomis prekėmis bei įsigyti tinkamiausią.
Kaip gi teikiama influencerių reklama ir kaip pirkėjai skatinami įsigyti influencerių reklamuojamas prekes?
- Influenceris gavęs iš įmonės pasiūlymą reklamuoti jos parduodamas prekes, susipažindinamas su jomis, jų savybėmis, kokybe, nusprendžia ar nori reklamuoti šias prekes siekėjams, bei pasirašyti su įmone bendradarbiavimo sutartį.
- Susipažinęs su prekėmis, bei pasirešęs bendradarbiavimo sutartį influenceris gauna leidima viešai savo socialinėje paskyroje pasakoti apie prekes, jų savybes bei kokybę savo sekėjams, teikdamas patrauklią reklamą – pasakojimo ir demonstravimo forma, paskatindamas sėkejus susigundyti įsigyti siūlomas prekes.
Nemažą reikšmę šių prekių reklamai turi ir sekėjų įsigijusių šią prekę komentarai socialiniam tinkle, kuriuose po influncerio pateikto prekės aprašymo jie komentuoja, kad jau yra įsigiję ir išmeginę šią prekę bei prisidėdami prie reklamos pagiria prekės kokybę bei išskirtinumą. Kaip pavyzdis, pateikiamas influenceres V. Siegel Instagram socialinio puslapio turinys, kuriame pateikiama ,,Emerald“ prekinio ženklo kvepalų reklama, šone pateikiami pačios influenceres pateikti komentarai apie ,,Emerald“ kvepalų išskirtinumą, o po influenceres pateiktos reklamos sekėjai komentuoja produktą bei papildo influenceres teikiamą reklamą.
Galima teigti, kad influencerių marketingas (influencerių reklama) įvardinama, kaip viena iš naujausių ir kiekvienais metais populiarėjančių tiek Lietuvoje, tiek visame pasaulyje komunikacijos su tikslinių vartotojų grupėmis būdų, skatinančių įsigyti reklamuojamą produkciją. Influencerių reklama padeda sekėjams socialiniuose tinkluose susipažinti su naujų produktu, jų savybėmis bei kokybe, tačiau didžiausią paskatinimą įsigyti ir išmėginti naują produktą turi patys influenceriai, nes potencialūs produkcijos vartotojai – sekėjai dažniausiai pasitiki influenceriais ir nori naudoti tą pačią produkciją kaip ir patys influenceriai. Formuojamas įsitikinimas, kad jeigu influenceris pasitiki šiuo gaminiu ir pats jį naudoja, todėl ir patys siekėjai nori jo naudotis ir būti tokiais kaip jų sekamas influenceris. Taigi, influencerių reklama įvardinama kaip viena iš efektyviausių šiuolaikinių reklamos būdų, padedančių pritraukti daugiau potencialių produkcijos vartotojų, išpopuliarinti produkciją bei padidinti jos pardavimus.
Tekstas parengtas pagal:
Labai idomus straipsnis, ideja tikrai gera, juk influenceriai dabar visiems įdomūs ir jų reklama iš tiesų labai padeda tam tikroms įmonėms, todėl idomu buvo pasiskaityt kaip viskas veikia iš arčiau.