• Pamiršai slaptažodį?

Komunikacija per maisto prizmę

Komunikacija per maisto prizmę. Nuotrauka Plastic pollution coalition
Maistas visada buvo vertinamas kaip būtinybė, poreikis išgyventi kasdieniame gyvenime. Maisto pramonė pakilo ir pradėjo populiarėti XX amžiuje. Atsirado naujas susidomėjimas ir susižavėjimas įvairiomis virtuvėmis, maisto žurnalais, kulinarijos laidomis per televiziją – meistrai ir šefai, maisto festivaliai, maisto tinklaraštininkai… daugybė būdų bendrauti apie maistą. Maisto reikšmė ir svarba visiškai pasikeitė. Iš įprastos frazės „reikia daryti“ pasikeitė į patrauklią veiklą, kuri atgaivino ypatingus įgūdžius. Maisto gamyba nebėra skirta tik išgyvenimui, bet ir turi plačią reikšmę, apimančią tiek sociologinius, tiek psichologinius aspektus. Tai pabrėžiama televizijoje, filmuose, literatūroje ir žiniasklaidoje. Komunikacijos reikšmė yra „informacijos perdavimas ar keitimasis ja kalbant, rašant ar naudojant kokią nors kitą priemonę“. Taigi, kaip maistas įsilieja į komunikaciją?

 

Maisto vaidmuo tarpusavio komunikacijai

Tarpusavio komunikacija. QS Study nuotrauka

Maistas neapsiriboja vien tik alkio numalšinimu ir kūno maitinimu. Maistas yra istorija, kuri pasakoja  apie jo ruošimą, stiprina ryšius tarp asmenų, šeimų ir bendruomenių. Šeimos ryšiai yra stipriausi, o maistas joje vaidina lemiamą vaidmenį, kuris kartu apima kultūrą ir tradicijas. Maistas yra svarbi socialinių ritualų dalis. Paprasčiausias pavyzdys – pasimatymas. Per pasimatymą priimta eiti vakarieniauti. Pageidautina, į prabangesnę ir stilingesnę įstaigą, o ne į greito maisto užkandinę. Tokiu atveju, mes galime parodyti ir inteligenciją, ir gerą skonį, ir atrasti papildomų temų nejaukioms pauzėms užpildyti (visada galima pakalbėti apie valgomą maistą). Santykiams įsibėgėjus, dažnas ritualas – maisto ruošimas namuose ir partnerio pasikvietimas. Tai vėlgi bendravimo dalis“ , – teigia Doc. Dr. Antanas Kairys. https://www.meniu.lt/news-view/maistas-priemone-skatinti-arba-isvengti-bendravimo

Maistas – priemonė išvengti bendravimo

Tačiau kartais maistas tampa ir užsidarymu nuo aplinkinio pasaulio priemone. „Didžiuliai stalai nukrauti balta mišraine, silke ir šakočiais, dažniausia būna skirti ne svečiui pamaitinti, o išvengti artimesnio ryšio. Čia panašiai kaip ir valgymo dėl streso atveju – mes tarsi bandome užpildyti tuštumą. Taip galima išvengti gilesnių temų, intymesnių pasvarstymų. Dar vienas aspektas – nenorint bendrauti galima užsidaryti virtuvėje, „ruošti maistą“ ir prisiimti aukos vaidmenį („aš kiekvieną vakarą turiu ruošti maistą“)“, – situaciją apžvelgia medicinos psichologė Vita Mikuličiūtė.https://www.meniu.lt/news-view/maistas-priemone-skatinti-arba-isvengti-bendravimo

„Maistas simboliškai veikia kaip bendravimo priemonė, kuria galima kurti, valdyti ir dalintis su kitais“, – tikina komunikacijos specialistė Nandini Goswam

 

Sparčiai populiarėjanti – kulinarinė komunikacija

Restorano maistas. Pexels nuotrauka
Restorano maistas. Pexels nuotrauka

 Nors Lietuvoje kulinarinės komunikacijos sąvoka dar nėra paplitusi, tačiau užsienyje jau sparčiai plinta. Šią komunikacijos kryptį galima vystyti įvairiuose maisto festivaliuose, mugėse, tarptautinėse parodose ir įvairiuose kituose, susijusiuose su kulinariniu turizmu, renginiuose. Vieni ryškiausių renginių yra „Sicily Food Adventure“ – savaitę trunkanti kulinarinė kelionė po Sicilijos salą, ir „Northern Spain Real Food Adventure“ – 10 dienų gastronominė kelionė po Šiaurės Ispanijos miestus. Beje, mūsų kaimynai taip pat turi panašų renginį, kuris vadinasi Baltic Lifestyle, tai 11 dienų trunkanti kelionė po Baltijos šalis, apsilankant populiariausiuose vietos restoranuose.

Kulinariniai dienoraščiai. Belle Communication nuotrauka

Kulinarinės tendencijos

Pastaruoju metu prekių ženklai ieško žmonių galinčių kurti ir redaguoti dienoraščius, tvarkyti socialinės žiniasklaidos platformas, dalyvauti kuriant ir išbandant naujus receptus, organizuoti maisto produktų fotosesijas ir atlikti mitybos straipsnių tyrimus. Vertinant tai, ateityje, ko gero, turėsime kulinarinės komunikacijos specialistų. Esti ir kulinarinės komunikacijos alternatyvos, tokios kaip: degustacijos ir meno vakarienės. Kulinarinė komunikacija padeda prekės ženklui siūlyti savo pirkėjams sveikesnius, skanesnius ir kokybiškesnius produktus. Dėl šių, atnešančių didelę naudą priežaščių, kulinarinės komunikacijos apimtys ir populiarumas gali plėstis ateityje ir stiprins savo įtaką.

Maistas apima daugybę gyvenimo sričių, stiprina ryšį, suteikia žinių, praplečia akiratį ir dovanoja įvairių emocijų. Padeda suburti žmones ir įgyvendinti daugybę projektų. Plačiau atvertos durys padės įsileisti naujas idėjas ir pojūčius.

Tekstas parengtas pagal:

inkagency.lt Kulinarinė komunikacija – kur slypi jos naudos?

reputationtoday.in Maistas kaip komunikacijos forma

meniu.lt Maistas – priemonė skatinti arba išvengti bendravimo

 

Autorius
Alina Paškevič
Žiūrėti visas naujienas
Palikti komentarą

Autorius Alina Paškevič
KOMUNIKACIJA kitaip

Instagram

Instagram has returned empty data. Please authorize your Instagram account in the plugin settings .

Inverted widget

Turn on the „Inverted background“ option for any widget, to get an alternative styling like this.

Accent widget

Turn on the „Accent background“ option for any widget, to get an alternative styling like this.

Elena Baranauskaite

Advertisement

Small ads

Flickr

  • Einkaufswagen Kid
  • Maritta (take 3)
  • Puzzling
  • Maritta (take #2)
  • Maritta (take 2)
  • Palettes
  • Cecy
  • Paola paloma
  • Normal-a-normal

ThemeForest