Kaip ir Lietuvoje, taip ir visame pasaulyje, jau keletą metų iš eilės pastebima tendencija, jog auga žmonių dalis, kurie negali įsivaizduoti savo dienos be socialinių tinklų ar kitų medijų. Kasdien apie 2.5 mlrd. gyventojų prisijungia, bendrauja ir naudojasi socialiniais tinklais, o per kelerius paskutinius metus socialinių medijų rinkodara smarkiai išaugo. Dėl tokio spartaus platformų vystymosi būtina kurti taktikas, išlaikyti žmonių susidomėjimą, pasiekti tikslines auditorijas, jas įtraukti ir prisitaikyti prie greitai besikeičiančių tendencijų. Taigi, kyla klausimas, o kokios šiuo metu yra socialinių tinklų ar kitų medijų naujovės, tendencijos ir kokios naujos galimybės ir iššūkiai laukia ateityje?
2018 m. socialiniuose tinkluose buvo galima pastebėti daugybę naujovių ir pasikeitimų. Jos buvo vertinamos vartotojų, pastebėta tiek teigiamų, tiek neigiamų istorijų, susijusių su jų naudojimu. Tačiau, vienas konkretesnių pavyzdžių yra socialinis tinklas „Instagram“. Tai viena iš didžiausių reguliarių naudotojų augimą turinti platforma, kuri pasiekė ir šiuo metu turi daugiau negu 1 mlrd. aktyvių vartotojų.
Nepaisant didelio susidomėjimo šia internetine programa, vis dar yra mąstančių, kad „Instagram“ yra tik nedidelė nuotraukų bendrinimo programa su įvairiais efektais. Tačiau ši platforma smarkiai išsiplėtė ir šiuo metu yra:
- socialinės žiniasklaidos platforma
- pardavimo kanalas
- turinio centras
Vien per pastaruosius 2018 metus „Instagram“ platformoje atsirado nemažai įvairiausių tendencijų, kurios paįvairino ar net palengvino programos naudojimą.
#1 APSIPIRKIMAI INSTAGRAM PLATFORMOJE
2018m. kovo mėnesį, buvo įdiegta „Instagram“ užsakomųjų pranešimų funkcija, kuri pasiekė net 46 skirtingų šalių įmones, kurios dabar gali žymėti bendrovėje parduodamas prekes savo „Instagram“ įrašuose, taip visiškai palengvindami ir pagreitindami savo klientų pirkimo kelionę.
Vartotojams norintiems daugiau sužinoti apie parduodamą produktą užtenka spustelėti mygtuką „peržiūrėti produktus“, tai padarius galima sužinoti pirkinių kainas, aprašymą, rasti papildomų nuotraukų ir „pirkti dabar“ mygtuką. Vien paspaudęs mygtuką, vartotojas turės galimybę apžiūrėti produktą originaliame įmonės puslapyje ir rasti platesnį parduodamų prekių pasirinkimą.
Vis daugiau įmonių naudojasi „Instagram“ prekybos funkcija, siekiant susisiekti su klientais, pritraukti jų dėmesį. Šia tendencija gali naudotis tiek mažesnės , tiek didesnės įmonės, pradedant nuo rūbų, papuošalų ar kosmetikos. Šiuo metu šia funkcija naudojasi ir vieni didesnių prekės ženklų, kaip IKEA, ADIDAS,GUCCI ir pan.
#2 API (Aplikacijų programavimo sąsaja) PAKEITIMAI
Siekiant apsaugoti vartotojus, jų duomenis bei jų privatumą „Facebook“ ir „Instagram“ padarė kelis svarbius savo API pakeitimus, į kuriuos buvo įtrauktos beveik visos veikiančios įmonės naudojančios instagram‘o paskyrą. Be to, buvo sudaryta galimybe padaryti vartotojų profilį privatų, kurio turinį gali matyti tik tam tikra žmonių grupė, taip sumažinant duomenų nutekinimo riziką ar autorinių teisių pažeidimus.
#3 TIESIOGINĖS TRANSLIACIJOS
Tai yra dar viena tendencija, šiomis dienomis smarkiai populiarėjanti socialinėje žiniasklaidoje. „Live“ srauto parinktys „Instagram“ platformai suteikia galimybę susisiekti su klientais realiu laiku ir pasiūlyti jiems unikalų turinį. Žinant faktą, kad didžioji žmonių dalis laiko, praleisto internetinėje erdvėje yra skiria vaizdų ir vaizdo įrašų peržiūroms, būtina tinkamai pasirinkt įdomų komunikavimo turinį ir dalintis juo su vartotojais. Pavyzdžiui, galima rodyti įvairiausius renginius, kuriose ne visi žmones turėjo galimybę sudalyvauti, interviu, tiesioginiai internetiniai seminarai padedantys šviesti ir pritraukti auditoriją.
Taip pat per 2018 metus „Instagram“ platforma pridėjo daug naujų kūrybinių, nedidelių įrankių „Instagram“ istorijoms, naujiems vaizdo kanalams, prekybos įrankiams, pvz:
- Pridėti GIF(grafinių vaizdų formatas) į „Instagram“ istorijas (2018 m. Sausio mėn.)
- Nauji šriftai ir režimas „Instagram“ istorijose (2018 m. Vasario mėn.)
- „Instagram“ algoritmo atnaujinimai (2018 m. Kovo mėn.)
- Naujas fokusavimo režimas Instagram istorijose (2018 m. Balandis)
- „IGTV“: „Ultimate Guide to Instagram“ nauja vaizdo įrašų platforma
Pridėti muziką į Instagram istorijas (2018 m. Birželio mėn.) - Ir t.t.
Kas laukia toliau? Kokios naujovės planuojamos įgyvendinti per 2019 metus? Vis daugiau prekių ženklų suvokia, kad Instagram gali atverti galimybes nuotykiams, kurti turtingesnes patirtis vartotojams ir tapti kasdienio gyvenimo dalimi. „Instagram“ platforma siekia pridėti naujų įrankių, pagerinančių vartotojų abipusį bendravimą, taip pat siekia autentiškumo.Tačiau didžiausias dėmesys bus skiriamas savarankiškos vaizdo programos“ IGTV“ plėtojimui, kuri šiuo metu nėra labai populiari, vartotojai jos dar neįsisavino. Kalbėdama apie ateities planus 2019 metais Elise Darma teigė : „Instagramas imsis didesnių veiksmų plėtojant „IGTV“, tai siekdami tapti sekančiu „YouTube“ kanalu“. Iš to galima daryti prielaidą, kad sustoti tobulėti bei stebinti vartotojus naujienomis socialiniai tiknklai artimiausiu metu nė neplanuoja.
Tekstas buvo rengiamas remiantis informacija iš statista.com , taip pat later.com puslapio informacija.