Gan dažnai vienas iš komunikavimui pasirenkamų kanalų tampa tinklalapis. Tai suteikia daug įvairių galimybių. Tačiau tam, kad tikslingai jomis pasinaudoti, reikalingi ir patys tikslai, konkretus žinojimas, ko siekiama. Kitaip bet kuri galimybė bus tuščia. Vis dėlto ar gerai komunikacijai pakanka tokių elementarių veiksmų kaip domeno įsigijimas bei svetainės sukūrimas? Ar vis dar įprastas šis pasirinkimas? O galbūt kažką galima padaryti kitaip?
SEO (angl. – search engine optimization) – galbūt girdėtas trumpinys? Tai tinklalapio optimizavimo procesas, kurio tikslas paieškos sistemose pasiekti kuo didesnį vartotojų ratą, atsižvelgiant į populiarias užklausas. Galbūt tai vadinate techninėmis galimybėmis? O gal vis dėlto tai komunikacija? Komunikacija kitaip?
Kodėl verta rinktis SEO, kaip komunikacijos kitaip būdą?
Ar norite komunikuoti apie save, būti matomi ir žinomi?
Komunikacijos procese šis pasirinkimas jums suteiks matomumą paieškų sistemose. Jūsų vartojami tinkami raktažodžiai padės užimti aukštesnę vietą, būtent jų dėka bus atrastas jūsų kuriamas turinys. O juk kiekvienas nori būti rastas. Ir tai veikia bet kurioje paieškos sistemoje. Taigi jūsų tinklalapio lankomumo srautai taps didesni. Atradę jūsų interneto svetainę, žmonės sužinos ne tik apie jos egzistavimą, bet ir apie turinį, kitaip sakant, labiau pažins jus, jūsų vykdomas veiklas ar verslą. Ir ši žinutė gali būti iškomunikuota ne tik vietiniu mastu, bet ir pasauliniu. Taip skatinamas verslo matomumas.
Išmanant daugiau apie SEO ir šios sistemos veikimo būdus yra ne viena detalė į kurią jau ir patys, kurdami savo tinklalapio turinį, galėsite atkreipti dėmesį. Pavyzdžiui, atlikus raktinių žodžių tyrimą, kurio metu identifikuojami populiarūs žodžiai ar frazės, vartojamos paieškų sistemose, galbūt sąmoningiau rinksitės būtent juos? Įdomi detalė: egzistuoja trumpieji bei ilgieji raktiniai žodžiai, trumpųjų paskirtis – pritraukti daugiau lankytojų, ilgieji vartojami tikslingoms interneto svetainėms (kaip produktų ar straipsnių). O ar susimąstėte, kad antraštės svarbios ne tiek teksto skirstymui, ne tam tikram stiliui kurti, o paieškų sistemoms? Būtent šiuo tikslu kuriami ir kuo detalesni nuotraukų aprašymai. Visa tai daroma tam, kad informacija paieškų sistemoms būtų kuo lengviau nuskaitoma. Tad ar nevertėtų į tai žvilgtelti tokiu kampu?
Taigi taip komunikavimas visų pirma vyksta su paieškų sistemomis ir joms padedant, pasiekiamas pagrindinis objektas – tikslinė auditorija.
Ekspertų įžvalgos
Savo įžvalgomis apie SEO dalijasi Vladimir Malykh, įmonės „Bcon“, teikiančios SEO paslaugas, įkūrėjas ir vadovas:
„Kalbant apie SEO, nusakysiu dažną problemą. Išmanančių SEO yra ne tiek ir daug, dar mažiau žinančių, kaip dirbti, kad tai duotų rezultatus. Bene dažniausia iš klaidų – SEO atlikimas techniškai, kartais ir turinio kūrimas, tačiau be jokios idėjos (pozicionavimo). Į pozicionavimą įtraukiama ir komunikacija.
Kaip pavyzdį pateiksiu mūsų įmonės pozicionavimą. Pastebima rinkos problema – neskaidrumas. Tai egzistuoja įvairiose sferose. Taigi mes pasirinkome pozicionuoti savo paslaugas kaip skaidrias. Žinomą problemą sprendžiame su šimtaprocentiniu skaidrumu kiekviename žingsnyje. Klientai esamuoju metu gali matyti sukurtas nuorodas, vidinius dokumentus, daromus žingsnius, atsakingus asmenis, vykdomų darbų statusus ir pan. Jie bet kurią akimirką gali prisijungti prie paskyros ir matyti rezultatus, neklausiant, kas daroma.
Taigi mūsų pozicionavimas nėra tušti žodžiai, o konkretūs argumentai. Ir ši idėja nuolatos komunikuojama.“
Skaitmeninės komunikacijos agentūros UAB „Ad Fingers“ vadovė Marta Jurkšaitienė išsako tokią savo nuomonę:
„SEO, ko gero, reikėtų traktuoti ne kaip alternatyvią komunikacijos priemonę, o kaip komunikacinės ekosistemos sudedamąją dalį. Kad taptų aiškiau, ką turiu omenyje, pateiksiu pavyzdį.
Bet kuris žmogus prieš įsigydamas daiktą ar paslaugą praeina tam tikrus etapus. Tarkim, prieš nusiperkant belaides ausines, iš pradžių reikia sužinoti, kad jos egzistuoja, apsispręsti ar tai būtinas pirkinys, nutarus teigiamai – išsirinkti konkretų modelį. Tik tada įvyksta pirkimas.
Kiekviename šių etapų reikalingos skirtingos komunikacijos priemonės. SEO kritiškai svarbus, kai potencialus pirkėjas yra svarstymo stadijoje. Tuomet žmogus ieško kriterijų, parametrų, informacijos, nuomonių. Jeigu šiame pirkimo proceso etape prekės ženklas nėra randamas, jis net nepapuola tarp svarstomų alternatyvų. Vėlgi, jei prekės ženklas aptinkamas, bet dėl vienokių ar kitokių aplinkybių neįtikina potencialaus kliento – vien SEO neišgelbės.
Yra puikių pavyzdžių, kai prekės ženklai nusprendė ne tik kad nedirbti su SEO, bet ir užblokuoti savo interneto svetaines, kad jos nebūtų randamos per paieškos sistemas. Pavyzdžiui, taip pasirinko „AliExpress“, viena didžiausių pardavimų platformų pasaulyje. Todėl vartotojai ieškoti prekių ateina tiesiai į tinklalapį. Taip nebekonkuruojama su kitais paieškų rezultatais ir paieškos sistemoms nemokami pinigai už atvestą srautą.
Taigi kiekvienas prekės ženklas turi individualiai nuspręsti, ką daryti su SEO – viena iš komunikacijos sudedamųjų.“
Kokie rezultatai?
Gal visų pirma norėtumėte žvilgtelti į savo tinklalapio SEO vienų ar kitų parametrų veikimą arba neveikimą? Norėtųsi geresnių rezultatų? Ką gi nusimačius konkrečius uždavinius galima imtis ir atitinkamų darbų.
Kiekvienas projektas pradedamas su skirtinga interneto svetainės būkle, skirtingais tikslais. Tačiau puikiai atliktas darbas gali duoti ir pirmos pozicijos paieškų sistemoje pasiekimą, ir organinės paieškos padidėjimą 205 %, o srauto 167 %.
Taigi SEO – ar tai komunikacija kitaip? Ar pasinaudoti šio pasirinkimo galimybėmis? Spręsti tik jums.