• Pamiršai slaptažodį?

Komunikacija – vienas iš „Žalgirio“ sėkmės faktorių

Kauno „Žalgirio“ arena komandų pristatymo metu. Nuotr. R. Lukoševičiaus

Krepšinis – tai komandinė sporto šaka. Tikslas vienas – įmesti daugiau taškų nei varžovai. Kuo lygis yra aukštesnis, tuo daugiau skirtingų derinių yra įvedama į žaidimą. Daug neišsiplečiant apie krepšinį pasvarstykime: kodėl gi vienos komandos yra sėkmingesnės už kitas? Kodėl komandos, kurios turi gerus žaidėjus, nesugeba nužengti iki titulo ir kodėl kartais taip atsitinka, kad atrodytų komandos nelaikytos favoritėmis laimi titulus.

Komunikacija – raktas į sėkmę

Krepšinis – tai ne kas kita kaip komunikacija. Dviejų krypčių komunikacija, kuri prasideda nuo komandos vadovybės ir leidžiasi žemyn pro įvairius skyrius žaidėjų ir trenerių link. Vadovai turi tikslus, kuriuos skiria komunikacijos vadybos arba rinkodaros skyriams. Taip pat skiria tikslus ir treneriams, o treneriai jau savais būdais bando tuos tikslus įgyvendinti – gerina žaidėjų fizinę būklę, ruošia žaidėjus taktiškai, lavina meistriškumo lygį.

Komandos, kurios skiria daug dėmesio visoms šioms detalėms, kurios turi išpuoselėtą komunikacijos sistemą – dažniausiai ir tampa sėkmingomis. Vienas iš tokių sėkmės pavyzdžių yra krepšinio klubas Kauno „Žalgiris“. Šis klubas 2017-2018 metų sezone užėmė 3 vietą stipriausioje Europos lygoje, nors disponavo antru mažiausiu biudžetu. Šis klubas skynė pergales ne tik aikštelėje, bet ir už jos ribų. Žalgirio arena 2017-2018 metais buvo lankomiausia arena Europoje, o socialinėje akcijoje „one team“ Žalgiriui tarp 40 komandų už nuopelnus, už aikštelės ribų, buvo skirta garbinga 3 vieta. Šios akcijos metu siekiama ugdyti jaunimą per krepšinio žaidimą. Žaidžiami ne tik įvairūs žaidimai, bet ir kalbamasi su jaunuoliais jiems aktualiomis temomis. O svarbiausia, yra mokoma kelti sau tikslus, juos planuoti bei įvykdyti. Visa tai parodo kiek Žalgirio klubas atlieka nematomo darbo už aikštelės ribų.

 Eksperto komentaras

Straipsnio autorius su Vaidu Čeponiu. Nuotr. J. Veličko

Krepšinio ekspertas Vaidas Čeponis išskyrė kelias šio klubo sėkmės priežastis. Pirmoji ir pagrindinė priežastis – Šarūnas Jasikevičius. Vaidas teigia: „Šaras yra super talentingas treneris, kuris nuostabiai analizuoja varžovus, sugeba efektyviai reaguoti į įvykius aikštelėje, o iš savo žaidėjų išspaudžia maksimumą. Š. Jasikevičius padeda krepšininkams atskleisti stipriausias jų savybes,jo dėka žaidėjai komandoje smarkiai patobulėja.“ Iš Vaido nuomonės apie Š. Jasikevičių peršasi viena mintis – Šarūnas yra puikus komunikatorius. Jis yra ne tik tas, kuris puikiai išmano krepšinį, jis yra tas, kuris idealiai sugeba viską perteikti komandos žaidėjams. Jo pasakyti žodžiai neišeina per kitą ausį, o užstringa žaidėjų galvose. Visa tai leidžia konkuruoti su kur kas turtingesnėmis komandomis. 

Kita priežastis anot Vaido Čeponio – aukšto lygio klubo vadyba ir rinkodara. Ekspertas teigia, kad „Žalgiris” pastaruoju metu beveik visada pataiko į dešimtuką rinkdamasis naujus žaidėjus. Solidų klubo vadovybės darbą rodo ir tai, kad į Eurolygos varžybas yra išperkami absoliučiai visi bilietai.  

Žiūrovas – ne tik stebėtojas

Pasvarstykime, kodėl “Žalgiris” sugeba pritraukti pilną areną žiūrovų, net jei komanda tam tikroje atkarpoje nerodo gerų rezultatų. Viskas remiasi į komunikaciją. Žiūrovas yra ne tik stebėtojas, bet ir rungtynių dalyvis. Žiūrovai įsitraukia ne tik skanduodami „Žalgirio“ vardą, jie taip pat dalyvauja žaidimuose – laimingieji bando laimėti prizus mėtydami kamuolį į krepšį, taip pat vyksta interaktyvūs žaidimai, tokie kaip „bučiuoklis“, kurių metu užfiksuoti žiūrovai privalo pabučiuoti šalia sėdintįjį. Pertraukų metu visuomet būna kviestinių svečių, kurie šoka, dainuoja ir kitaip linksmina žiūrovus. Visos šios mažos detalės leidžia sirgaliams pasijusti lyg tai būtų ne tik krepšinio rungtynės, bet tarytum šou. Komunikacijos skyriaus sprendimas kuo aktyviau įtraukti žiūrovus pasiteisina su kaupu. Žiūrovai yra patenkinti ir grįžta stebėti rungtynių dar ne kartą, o kartais net ir visi norintys netelpa. 

Visa „Žalgirio“ komunikacija ir sistema tampa tikru pavyzdžiu ne tik Lietuvos komandoms, bet ir visoms Europos komandoms. Besilaikant tokio plano, kitos komandos gali ne tik pritraukti daug žiūrovų, bet ir pasiekti skambių pergalių. Atėjus skambioms pergalėms galima pritraukti ir rimtesnių rėmėjų, kurie atvertų duris į kitą lygį. Tinkama komunikacija yra galingas ginklas, todėl reikėtų tuo pasinaudoti. 

Autorius
Jonas Veličko
Žiūrėti visas naujienas
Palikti komentarą

Autorius Jonas Veličko
KOMUNIKACIJA kitaip

Instagram

Instagram has returned empty data. Please authorize your Instagram account in the plugin settings .

Inverted widget

Turn on the „Inverted background“ option for any widget, to get an alternative styling like this.

Accent widget

Turn on the „Accent background“ option for any widget, to get an alternative styling like this.

Elena Baranauskaite

Advertisement

Small ads

Flickr

  • Les libraires au balai-brosse (take 2)
  • Les libraires au balai-brosse (take 2)
  • Immobile
  • Kapush Tabüla
  • Maya d'Odessa (take one)
  • Herr Krähenfüßen
  • Sarah
  • Matty
  • on rear

ThemeForest