• Pamiršai slaptažodį?

Grįžtamasis ryšys – ar jis reikalingas?

Nuotaikos. Aut. Valerija Fomina

Kaip manote, kaip jaučiasi darbuotojas, pakviestas pokalbiui pas vadovą, žinantis, jog padarė klaidą?  Greičiausiai, jog žmogus patirs baimę, gomurį gerklėje, padidėjusį pulsą, bus sutrikęs, tačiau ar tikrai verta taip nerimauti?  Ar kada pagalvojote, jog grįžtamasis ryšys, išreikšta nuomonė apie jus yra vienas iš pagrindinių instrumentų tobulėjimui?

Billas Gatesas teigė: „Mums visiems reikia žmonių, kurie duos mums atsiliepimų. Taip mes tobulėjame “.

 

,,Feedback“ kas tai?

Grįžtamasis ryšys (angl. ,,Feedback“) – nuomonė, apžvalga, kurią mes galime gauti iš aplinkinių žmonių arba ją išreikšti, tai yra svarbus komunikacijos procesas, kuris dažniausiai žymimas baigtiniu. Jis vyrauja visame kame: darbinėje aplinkoje, šeimoje, draugų būryje, mokslo įstaigose ir t.t. Taip pat, skirstomas į kritiką ir pagyrimą. Taigi, kaip besikeičiančiame pasaulyje pasiimti maksimalią naudą iš grįžtamojo ryšio ir kaip jį suprasti?


Konstruktyvi kritika – geriausias būdas išmokti ir tobulėti.

„Dažnai kritikuojant yra pamirštama, kad reikia fokusuotis, ką galima būtų padaryti geriau, ne tiesiog konstatuoti faktą, kad yra padaryta blogai, bet pasiūlyti išeitį, kažkokį sprendimą“ – teigia verslo psichologė Natalija Norvilė.

Iš tikrųjų, siekdami abipusės naudos iš grįžtamojo ryšio, reikia argumentuotai ir tikslingai kalbėti apie kritiką, kad klausančioji pusė suprastų kaip gali patobulėti vienokioj ar kitokioj situacijoj. Kritika negali gimti iš pykčio, pavydo ar kitų neigiamų emocijų, atvirkščiai, ji turi būti geranoriška bei konstruktyvi. Mokėti priimti neigiamą grįžtamąjį ryšį yra nelengva, kadangi yra dažnai pabrėžiamos žmogaus silpnybės ar klaidos, kurias dažniausiai mes atsisakome priimti ir pradedame ginti savo ego, pykti, tačiau rekomenduojama vadovautis šiais principais:

                    Kaita. Aut. Valerija Fomina
  • Nepriimkite visko asmeniškai;
  • Klausykitės įdėmiai;
  • Klauskite savęs, ką aš galiu išmokti;
  • Nelaikykit pykčio.

Tiesa, kritiką priima netgi toks verslo galiūnas kaip „Tesla“. 2016 m. dėmesio sulaukė žmogus Loic Le Meur vardu pasivadinęs „Twitter“ paskyroje. Jis žėrė kritikos, kad dauguma žmonių, kraudami savo elektromobilius, palieka mašinas ilgesniam laikotarpiui ir naudoja vietą kaip parkavimuisi, nors ir automobilis būna senai pakrautas. Įmonės įkūrėjas Elon Musk ramiai atreagavo į kritiką ir pažadėjo rasti iškilusiai problemai sprendimą. Tokia situacija parodo, jog ne tik žmogui, bet ir įmonei, jos reputacijai irgi yra svarbus grįžtamasis ryšis iš klientų, kadangi tokiu būdu jie gali atnaujinti, pakeisti savo verslo procesą, pagerinti produktus, įdiegti naujus sprendimus bei pagerinti savo įvaizdį rinkoje. Be abejo, šioje situacijoje nėra būtina reaguoti tiesiogiai, juk beveik neįmanoma visiems atsakyti į pastabas, todėl didesnės įmonės kaip „Tesla“, visada naudoja trumpą apklausą, kurioje vartotojai, savo noru, gali pateikti asmeninę nuomonę po pirkinio ar paslaugos įsigijimo internetinėje svetainėje ar kitoje organizacijos platformoje.


Pozityvumas neturėtų būti nuvertinamas

Įmonės „Illumina“ marketingo vadovė Véronique Forest teigia, jog pozityvus grįžtamasis ryšys pabrėžia žmogaus stiprybes, kurios leidžia jam pasijusti labiau vertinamas ir tokiu būdu žmogus bus linkęs kartoti sėkmę. Geras komentaras, nuomonė mums signalizuoja, jog einame teisinga linkme, reiškia, jog elgiamės bei priimame teisingus sprendimus. „Gallup“ tyrimas parodė, jog skyriaus vadovai, kurie gavo stiprybių įvertinimą, demonstravo beveik 9 proc. didesnį pelningumą. Tai reiškia, jog patys įmonės įkūrėjai, vadovai yra atsakingi už savo įmonės gerovę, rūpindamiesi darbuotojais, jų motyvacija bei tobulėjimu.

,,Konstruktyvus grįžtamasis ryšys duoda abipusės naudos. Santykiuose – juos stiprina,  organizacijose – kelia produktyvumą ir gerina rezultatus, gyvenime – padeda žmonėms augti ir stiprėti“ – komentuoja koučingo specialistė Raminta Girdvainė.

Nuomonės išreiškimo tikslas nėra parodyti jums, jog esate nereikalingas, atliekat savo darbą netinkamai ar užklijuoti jums kokią kitą papildomą etiketę. Paprasčiausiai, bandoma nurodyti kelią jūsų vizijos, tikslų link, išmokinti, kad ateityje patobulėtumėte kaip asmenybė ar būsimas specialistas.

Autorius
Valerija Fomina
Žiūrėti visas naujienas
Palikti komentarą

Autorius Valerija Fomina
KOMUNIKACIJA kitaip

Instagram

Instagram has returned empty data. Please authorize your Instagram account in the plugin settings .

Inverted widget

Turn on the „Inverted background“ option for any widget, to get an alternative styling like this.

Accent widget

Turn on the „Accent background“ option for any widget, to get an alternative styling like this.

Elena Baranauskaite

Advertisement

Small ads

Flickr

  • Maya d'Odessa (take one)
  • Herr Krähenfüßen
  • Sarah
  • Matty
  • on rear
  • Traffic lights
  • WoMo
  • Presentation
  • endless

ThemeForest