• Pamiršai slaptažodį?

Nuomonės lyderiai: kodėl jie reikalingi prekės ženklams?

Influencerių marketingas https://unsplash.com/

Nuomonės lyderių rinkodara (ang. influencer marketing) per pastaruosius metus tapo vienu iš populiariausiu ir svarbiausiu rinkodaros specialistų įrankiu. Vieni prekės ženklai jau ne pirmus metus dirba su nuomonės lyderiais, tačiau kiti – dar tik nedrąsiai bando, tikrina jų poveikį auditorijai ir tinkamumą prekės ženklui. Nuomonės lyderiai pastaruoju metu laikomi atskiru komunikacijos kanalu, kuris ima sparčiai savintis komunikacijos ir reklamos rinkos dalį, o šis reiškinys ekspertų jau vadinamas įtakos rinkodara. Kokia nuomonės lyderių sėkmės paslaptis?

Žmogaus nuomonė kelia didesnį pasitikėjimą
Nuomonės lyderiai – įžymybės, visuomenės veikėjai, tinklaraštininkai, tam tikros srities ekspertai ar tiesiog aktyvūs entuziastai – žmonės, kurie dalinasi savo įžvalgomis ir nuomone socialiniuose tinkluose. Jų kuriamas turinys yra patrauklus, vizualus, kai kurie iš jų savo nuomonę pristato vaizdo įrašuose (ang. vloguose). Išsakant nuomonę dažniausiai kuriamas objektyvumo įspūdis, nes pateikiami tiek teigiami, tiek neigiami pristatomo produkto ar paslaugos aspektai. Sėkmingas nuomonės lyderis iš prekės ženklo gautą žinutę pateikia kaip asmeninę nuomonę. „Žmonės pasitiki kitų žmonių rekomendacijomis kur kas labiau nei prekės ženklų reklama – tyrimai rodo, kad šis skaičius siekia net 83 proc.“, – Delfi.lt straipsnyje teigia Laura Aleksandravičė, agentūros „Influenceriai.lt“ įkūrėja.

Pasiekiama plati auditorija
Nuomonių formuotojai sėkmingai didina prekės ženklo sklaidą ir pasiekiamumą internete dėl didelės auditorijos, kurią jie pasiekia. Būdami įdomus ir įtakingi į savo įrašus sulaukia dėmesio ir pripažinimo: spaudžiami mėgti mygtukai, masiškai komentuojami bei plačiai dalijamąsi jų įrašais. Visa tai ima masiškai pritraukti vartotojus bei didinti žinutės sklaidą. Prekės ženklams ypač aktualu, kad plačiai sklindanti informacija apie prekę didintų jos pasiekiamumą internete, o taip pat ir paieškos portaluose.

Daugiausia nuomonės lyderių turinio matome socialiniuose tinkluose Instagram, Facebook ir Youtube.  Juose nuomonės lyderių auditorija siekia nuo kelių šimtų iki šimtų tūkstančių sekėjų. Tai sudaro palankias galimybes prekės ženklui didinti savo produkto žinomumą, o matant reakcijas į įrašą socialiniuose tinkluose – realiu laiku matuoti auditorijos įsitraukimą. Akivaizdus pavyzdys – amerikietės nuomonės lyderės Daniellos Monet socialiniame tinkle „Instagram“ paskelbtas įrašas apie kavą, kuris pasiekė net 28,000 LIKE mygtuko paspaudimų per pirmąsias 12 valandų nuo įrašo pasirodymo.

Turi daugiau galimybių nei verslo įmonės
Nuomonės lyderiai, socialiniuose tinkluose komunikuodami per asmenines paskyras, turi daugiau galimybių nei verslo įmonės ar prekių ženklai. Prekių ženklų paskyros yra atpažįstamos kaip reklamos skleidėjai, todėl yra apribojami. Asmeninės paskyros turi didesnę žinučių skleidimo laisvę. Pavyzdžiui, nuomonės lyderių įrašai soc. tinkle „Facebook” geba pasiekti daug didesnį kiekį žmonių nei prekės ženklai, nes reklamos blokavimo programėlės negali daryti įtakos privačių žmonių įrašams.

Pritraukiama nišinė auditorija
Tam tikriems prekės ženklams didesnę naudą teikia pasiekta ne plačioji, o nišinė auditorija. Ją pasiekti gali padėti ir specifinių sričių nuomonės lyderiai (ang. mikroinfluenceriai), kurie gali tapti puikiais prekės ženklo tarpininkais, nes konkrečiai, gerai pažįstamai auditorijai pateikia jų poreikius atitinkančią produkciją. „Daniel Wellington“ prekės ženklas, pasitelkė mikroinfluencerių tinklo strategiją: pasirinko nuomonės formuotojus iš skirtingų sričių, per kuriuos sugebėjo pasiekti skirtingas tikslines grupes bei padidinti laikrodžių pardavimus. Vienas iš daugelio bendradarbiavimo pavyzdžių pateikiamas apačioje su mikro nuomonės formuotojo paskyra „Shadow and Scuba“.

Prekės ženklo ir nuomonės lyderio bendradarbiavimas
„Nuomonės lyderiai gali būti labai efektyvi priemonė prekių ženklo tikslams pasiekti, tačiau tik tuo atveju, jei šis kanalas naudojamas prieš tai supratus jo subtilybes ir pasiruošus aiškią strategiją“, – savo nuomonę dėsto komunikacijos specialistas A. Dalikas. Nusprendus bendradarbiauti su nuomonės lyderiu, kampanijos sėkmę ar nesėkmę dažniai lemia strategijos paruošimas. Strategijos kūrimą reikėtų pradėti nuo konkrečiai apsibrėžtų tikslų ir suvokti, kad kiekvienas žingsnis turi būti orientuotas į tikslą. Tam, kad būtų geriausiai išnaudota nuomonės lyderių komunikacija, reikėtų atsižvelgti į šiuos konkrečius aspektus: tikslinę jos rinką, kitų rinkodaros priemonių kontekstą, tikslią žinutę, numatomus kaštus.

Palyginti neseniai atsiradusi nuomonės lyderių rinkodara iš tiesų turi didelį augimo potencialą ir daugybę privalumų, kurie buvo įvardinti šiame straipsnyje ir dėl, kurių prekės ženklui tikrai vertėtų apsvarstyti galimybę pasitelkti influencerius. Anot L. Aleksandravičės, „nuo 2004 m. iki dabar influencerių marketingas išaugo 5 tūkst. procentų. Tai rodanti kreivė nėra tiesiog tendencija – tai atspindys naujos ir labai greitai besivystančios industrijos, kur diena iš dienos auga tiek pasiūla, tiek paklausa“.

Straipsnis parengtas remiantis šiais šaltiniais:

www.vcc.lt
www.sproutsocial.com
www.dma-solutions.com 
www.naujienos.vu.lt 
www.brand24.com
www.kauno.diena.lt
www.thebalancesmb.com
www.mediakix.com 

Autorius
Augustas Buzarevicius
Žiūrėti visas naujienas
Palikti komentarą

Autorius Augustas Buzarevicius
KOMUNIKACIJA kitaip

Instagram

Instagram has returned empty data. Please authorize your Instagram account in the plugin settings .

Inverted widget

Turn on the „Inverted background“ option for any widget, to get an alternative styling like this.

Accent widget

Turn on the „Accent background“ option for any widget, to get an alternative styling like this.

Elena Baranauskaite

Advertisement

Small ads

Flickr

  • Einkaufswagen Kid
  • Maritta (take 3)
  • Puzzling
  • Maritta (take #2)
  • Maritta (take 2)
  • Palettes
  • Cecy
  • Paola paloma
  • Normal-a-normal

ThemeForest